Jump to content

barnclose

Użytkownik
  • Content Count

    157
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

barnclose last won the day on October 28 2020

barnclose had the most liked content!

Community Reputation

59

About barnclose

  • Rank
    Aktywny użytkownik

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Shelton, CT

Recent Profile Visitors

763 profile views
  1. Czesc wszystkim! Czy macie jakies doswiadczenia ze stalym wyjazdem z USA? Czy jest jakis sposob, aby uniknac lub zoptymalizowac wydatki i podatki zwiazane z capital gain tax w przypadku sprzedazy domu i akcji z kont amerykanskich ze wzgledu na wyprowadzke na stale? Co polecacie jako najlepsza opcja przelewu pieniedzy z USA do Szwajcarii albo Polski, zeby jak najmniej stracic? Macie moze jakies namiary na specjalistow, ktorzy moga pomoc w takiej sytuacji? Z gory dziekuje!
  2. Associate Degree. Cos pomiedzy technikiem a licencjatem. Czasem te 2 lata z community college moga byc zaliczone jako pierwsze dwa lata w czteroletnim programie Bachelor - taki tytul pomiedzy licencjatem/inzynierem a magistrem. Z associate degree mozna dostac calkiem dobrze platna prace. W ogole nie wiem czemu zakladasz, ze tytul technika nic w Polsce nie znaczy. Uwazam, ze do konca tak nie jest. Wciaz sa miejsca w Polsce, gdzie szanuja technikow z sensownych dziedzin jak elektryk, mechanik, radiolog, geodeta itp. Jest duzo cynizmu w USA. Po prostu tutaj duzo rzeczy polega na zaufaniu. Po
  3. Zarezerwowalem wszystkie hotele na weekendzie. Co noc w innym miejscu i na koniec dwa dni odpoczynku w resorto-kasynie w Vegas Nie bylo probelmow z dostepnoscia, a i ceny w miare umiarkowane. Wiekszosc hoteli i moteli w przedziale $75-150 za noc, jedynie hotele w Moab, Monument Valley i okolicach Wielkiego Kanionu drozsze w okolicach $300/noc. Wydaje mi sie, ze wlasnie w tym roku powinno byc tam luzniej niz zwykle ze wzgledu na travel ban ludzi z poza USA. Niby luzuje obostrzenia odnosnie podrozowania, ale wciaz wiele ludzi ma obawy. Dziekuje za cenne wskazowki. Zmodyfikowalem nieco
  4. a tam nie trzeba wygraca losowania? No wlasnie wszyscy znajomi mi go odradzaja, tym bardziej z dziecmi ze wzgledu na jakis partyzancki dojazd, ze drogo i rozczarowujaco
  5. To ja sie moge pochwalic, ze w czerwcu wybieramy sie na wycieczke. W planie jest zobaczyc najwiecej jak sie da: Las Vegas, Dolina Smierci, Zapora Hoovera, Valley of Fire, Zion, Bryce Canyon, Arches and Canyonland, a na koncu Monument Valley, Horshoe Bend Glen i Grand Canyon. Mam na to 13 dni zaplanowane. Troche sie obawiam wszystkiego, bo wybieramy sie z 2 dzieci (7 i 1 lat). Moze jakies porady od bardziej doswiadczonych forumowiczow oraz od ludzie blizej mieszkajacych osob? Jakies fajne hotele lub motele przy trasie??
  6. Minely juz nam dwie doby po szczepieniu J&J i oboje czujemy sie bardzo dobrze. Praktycznie brak efektow ubocznych. Jedynie w sobote wieczorem, jakies 12 godzin po szczepieniu bylismy zmeczeni i czulismy jakby nas jakas choroba brala. Rano w niedziele bylo juz bylo git i nie czulismy nic. Podobno to normalna reakcja organizmu kiedy zaczyna produkowac przeciwciala. Duuuzo lepiej sie czuje niz po szczepieniu na grype jesienia. Ostatnio po szepionce na grype chyba z tydzien bylem chory.
  7. Ja mam razem z zona zaplanowana szpionke J&J na jutro rano. Dam znac jak bedziemy po.
  8. https://www.cbs58.com/news/mount-pleasant-police-three-arrested-for-owi-after-causing-3-vehicle-crash tak odnosnie jezdzenia w USA na podwojnym gazie. @Iskierka niestety wydaje mi sie, ze to jest dosyc nagminna praktyka i spoleczne przyzwolenie na kilka piwek. Widac to szczegolnie po kierowcach w piatek i sobote wieczorem.
  9. Za $15k mozesz kupic calkiem niezly uzywany samochod. Na poczatek wlasnie kupilem uzywany huandai sonata i do tej pory nie sprawil mi zadnych problemow - super auto. Rowniez kupilem za gotowke, bo kredyt jaki mi zaproponowali za nowe auto bez credit score bylo w okolicach 20% rocznie, takze uwazaj tez na to. Zeby miec jakiekolwiek ubezpieczenie prawdopodobnie bedziesz musial miec jakies amerykanskie ID - prawo jazdy albo learner permit. Sprawdz jakie sa zasady na prawo jazdy w Mass - moze pozwola Ci wymienic obecne bez jakis tam dodatkowych testow. Zdecydowanie najlepsze ceny dla "nowych" przy
  10. @Oski19 Moj blad, mialem napisac 0.5 roku. Tyle mnie wiecej czekala moja zona ostatnio. Tak, odliczenia na ubezpieczenia i 401k sa dodatkowo. Pamietaj, ze 401k bedziesz mogl wybrac potem, tylko jest doscys spora kara jesli wybierzez przed bodajze 59 rokiem zycia.
  11. @Oski19 Mialem podobny plan, ta sama wiza, odlozyc i po 2 latach wrocic. Siedze juz tutaj 5 rok Dowiedz sie dokladnie co znaczy annual housing allowance - jesli firma pokryje 100% kosztow zamieszkania to super - wydaje mi sie, ze dostales dosyc spoko oferte (razem z $100k salary). Jak najbardziej powinienes zyc z tym w Mass na dobrym poziomie. Zona dostanie wize L2, moze pracowac dopiero jak wystapi o pozwolenie na prace - karte EAD - obecny czas oczekiwania okolo 1,5 roku i bedzie wydana na max. 2 lata. Co do benefitow dowiedz sie szczegolow, bo ubezpieczenia moga byc bardzo rozne.
  12. @rzecze1 Gdzies ostatnio czytalem, ze nigdy nie bedzie problemu ze skupem obligacji, poniewaz moze to robic (i robi!) Fed. Takze dlug teoretycznie mozna rolowac bez konca. Jak juz sluznie zauwazylem wchodzimy w okres ujemnego oprocentowania obligacji - w UE i Szwajcarii juz standard, a w USA pewnie kwestia czasu. Nastepnym mozliwym scenariuszem jest dewaluacja dlugu poprzez inflacje. W ostatnich latach Fed kreuje waluta jak szalony, wiec ta "metoda" wydaje sie prawdopodobna. Upadek finansowy (niewyplacalnosc) USA nie jest nikomu na reke. System finansowy jest opartu w glownie na dolarze.
  13. @Jackie & @katlia W CT jest tak samo. Zreszta nawet w "The Office" Any Bernard byl wlasnie takim typowym dzieciakem z old money. I ten jego "Connecticut casual" dress code
×
×
  • Create New...