Skocz do zawartości

Prąd W Usa


soku

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, za 3 dni wyjeżdżam do stanów na pół roku i potrzebuję porady czy mój sprzęt elektroniczny będzie tam działał poprawnie a jesli nie to co muszę dokupić.

Biorę tam notebooka ładowarkę do komórki i ładowarkę do aparatu fotograficznego ii chciałbym wiedzieć co trzeba dokupić, żebym mógł te cuda do prądu tam podłączyć - wiem że mają niższe napięcie, zamiast 230V to chyba 127V i co się z tym wiąże (jestem totalnym fizycznym laikiem)

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a. Kupujesz konwertery (w zasadzie tylko przejściówki) w sklepie mediowym, najlepiej 2-3szt. najtańsze- takie z przejściówką EU-US (nie żadne kombajny które robią od Antarktydy po Bangladesz). 2-3 na wypadek gdyby jeden się sypnął, a o to łatwo, no i możesz je używać jednocześnie.

b. Olewasz temat w kraju i na miejscu kupujesz ładowarkę do swojego aparatu (ok. 10$) i telefonu (tyle samo), do komputera, jeżeli masz kabel składający się z 2 części (gniazdko-transformator, transformator-komputer) to wystarczy dokupić na miejscu tylko tą część (gniazdko-transformator).

Z mojego doświadczenia wiem, że opcja b. jest lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na tych urzedzieniach czy masz przedzial pradu od 110V do 230-240 V bo np ladowarki do nowych telefonow takie cos maja ,tak samo bedzie z laptopem.

Jesli maja to kupujesz za pare zl-dolarow przelaczki,,jak nie maja to juz inna sprawa i wtedy zrobisz jak napisal Fugazi w pkt.b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilacze urzadzen elektrycznych w USA wykorzystuja zwykle napiecie 110 V (chociaz wyjatkiem sa np. zasilacze do laptopow, do niektorych telefonow komorkowych, itp. - gdzie zakres napiec miesci sie w granicach 100 V-240 V).