wow Napisano 19 Września 2010 Zgłoś Napisano 19 Września 2010 wielkie dzieki za informacje. reasumujac: - jesli na stale mieszam w USA (green card) + mam prace w firmie polskiej = podatki place w USA - jesli jakies oszczednosci (piszecie, ze powyzej 10tys. $) sa w Polsce = trzeba zglosic to w IRS (USA) - w Urzedzie Skarbowym w Polsce powinno zglosic sie, ze mieszka sie na stale w USA nie wiem jeszcze jaki jest podzial podaktow - stanowy, itp. w Polsce jesli nie prowadzi sie dzialalnosci gospodarczej wystarczy wypelnic PIT raz do roku (na podstawie wszystkich PIT-ow od naszych pracodawcow) i wystarczy. Jesli ma sie dom/mieszkanie - podatek od nieruchomosci (to rodzaj takiego podatku lokalnego).....i pewnie tego jest wiecej. I tylko sie zastanawiam jak to jest w przypadku USA.
sly6 Napisano 19 Września 2010 Zgłoś Napisano 19 Września 2010 wow jesli pracujesz w polskiej firmie to Ona Cie rozliczy z podatkiem nie ma takiego czegos ze cos masz w Polsce,bierzesz kase a nie placisz tutaj podatkow ,nawet jak masz centrum zagranica.. chyba ze nie zarabiasz nic w Polsce,zglosisz wyjazd zagranica w US to wtedy nie placisz nic z podatkow dowiedz sie dokladnie jak kto jest podatkiem ...jak mieszkasz na stale zagranica a tutaj pobierasz jakas kase ..
promilm Napisano 24 Października 2010 Zgłoś Napisano 24 Października 2010 Ja jestem rezydentem USA nie mam dochodow w Posce a jednak profilaktycznie skladam zeznanie podatkowe PIT 0 (zerowke). Mialem juz kiedys problemy i wiele pytan- a dlaczego pan nie skladal... Poskie urzedy sa zacofane i trzeba chuchac na zimne; Urzednicy czesto interpretuja dwojako prawo.
david7211 Napisano 24 Października 2010 Zgłoś Napisano 24 Października 2010 Poskie urzedy sa zacofane i trzeba chuchac na zimne; Urzednicy czesto interpretuja dwojako prawo. Może zacofane nie są ale właśnie są bardzo duże problemy z interpretacją prawa podatkowego. Bywa tak, że dwa oddzielne urzędy wydają inną interpretację tego samego przepisu, byłem kiedyś właśnie świadkiem rozmowy dwóch urzędników przyjmujących zeznanie od osoby która nie zarobiła w roku sumy która podlegałaby opodatkowaniu (chyba wtedy było to 2500 PLN, jeśli dobrze pamiętam). Siedziało dwóch urzędników przyjmujących zeznania roczne, kobieta pyta się czy ma złożyć zeznanie, jeden odpowiada nie, nie trzeba, nie zarobiła pani tyle aby podlegało to opodatkowaniu, drugi wtrąca się do rozmowy i mówi, że trzeba, nawet jak się nie zarobiło tyle aby płacić podatek, ale zeznanie trzeba złożyć zawsze. A działo się to w jednym urzędzie skarbowym, dwóch urzędników w sąsiednich okienkach miało rożną interpretację. Kobieta dla świętego spokoju złożyła zeznanie. Osobiści uważam, i tak kiedyś mnie uczono, że jeśli nie ma się dochodu który podlega opodatkowaniu to zeznań się nie składa.
gal Napisano 24 Października 2010 Zgłoś Napisano 24 Października 2010 Caly problem to tak jak IRS w US tak Urzad podatkowy w Polsce to kwiozercze zadne pieniedzy urzedy wiec trzeba dobrze byc opanowanym w przepisach w razie potrzeby obrony. Urzedas nie musi ich znac bo zabiera kase a ty sie bron.
sly6 Napisano 25 Października 2010 Zgłoś Napisano 25 Października 2010 promilm a dlaczego nie zlozysz w Polsce odpowiedniego druku nip i nie przeniesiesz swoich interesow zyciowych po za granice Polski..masz do tego prawo
Mała M. Napisano 26 Października 2010 Zgłoś Napisano 26 Października 2010 Polecam Wam świetną stronę Rafała Chmielewskiego - prawnika, którego pasją są podatki. Na stronie www.podwojneopodatkowanie.pl oraz na blogu możecie znaleźć mnóstwo artykułów i porad dotyczących kwestii m.in. podwójnego opodatkowania, opodatkowania zagranicznych dochodów, opodatkowania dochodów z wynajmu nieruchomości znajdujących się w Polsce, kiedy mieszkamy zagranicą... i wiele innych... a wszystko prosto i zrozumiale napisane...
wow Napisano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2011 czytalam informacje + dzwonilam do krajowej informacji podatkowej (w ktore przemily pan nie mial pojecia do konca co powinnam zrobic) nie ukrywam, ze sie zakrecilam troszke (i cos czuje ze to proste ale jednak): - w 2010 od stycznia do grudnia bylam na umowie (na czas nieokreslony + umowy o dzielo) z firma w Polsce - w listopadzie przeprowadzilam sie do USA - na wszelki wypadek poinformowalam Urzad Skarbowy, ze przenosze osrodek interesow zyciowych do USA (wypelnilam formularz) - powiedziano ze to wszystko teraz mam pytanie: - czy za caly 2010 mam zlozyc pit do urzedu skarbowego w Warszawie - ale do tego juz oddzialu, ktory jest wyznaczony dla obywateli polskich mieszkajacych za granicami? - skoro przeprowadzilam sie do USA w listopadzie - to czy mam za ten okres (listopad-grudzien 2010) wypelnic zeznanie podatkowe do IRS? - tyle, ze ja w tym okresie nie pracowalam w USA a tylko dla firmy w Polsce.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.