Skocz do zawartości

Kilka Pytan Dot. Gc


sector

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to moj pierwszy post, bardzo prosze o pomoc.

Nie mogłem dac innego tytulu mojego wątku, bowiem pytanie te dotyczą różnych kwestii:)

1. pytanie - Ile ŚREDNIO trwa okres czasu od momentu wpłacenia opłat i dopełnienia wymaganych formalności w USA ( to zadanie dla mojej rodziny w Stanach) do interview z konsulem?

Potrzebne mi to do tego, abym "wycelował" z tym 6-miesiecznym okresem w wakacje

2. Dlaczego w wakacje? Poniewaz jestem studentem i tylko w wakacje moge jezdzic do USA. W związku z tym mam dodatkowe pytania:

a) czy jako student mogę ubiegać się o Biały Paszport i jakie procentowo mam mniej więcej na to szanse?

;) czy przebywając w USA tylko raz do roku na 2-3 miesiace na wakacjach mam jakiekolwiek szanse na uzyskanie po 5 latach obywatelstwa?

c) PODATKI. to jeden z wymogów utrzymania GC, tylko jakim cudem ja mam płacić podatki jako biedny student przybywajacy tam tylko na wakacjach? Wiem ze to ich nie obchodzi, ale moze powiecie jak wygada sytuacja z tymi podatkami? czy sprawdzaja to dokladnie?

To najbardziej palace mnie pytania, bardzo proszę o wszelkie wskazówki.

Z góry dziekuje i pozdrawiam, Michał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sector a chociaz zapoznales sie z forum i tematami tutaj czy tez nie,jesli to polecam np ten temat o GC :

http://www.usa.info.pl/board/Sponsorowanie...ada-t15995.html

teraz co do paszportu bialego to piszesz w papierach jak sie starasz po co Ci on jest i czekasz na odciski palcow a potem mozesz taki paszport odebrac juz z Polski w Konsulacie USA w Warszawie lub tez Krakowie .I sa tacy studencji ze takie cos robia i dostaja takie paszporty

co do obywatelstwa to liczy sie to czy cos masz w USA,podatki,egzamin zdany z historii i jezyka oraz okres przebywania i teraz jak znasz j.angielski to masz to ladnie napisane tutaj :

http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/men...000b92ca60aRCRD