Skocz do zawartości

Planowany Wyjazd W Połowie Sierpnia-kiedy Załątwiać Formalności?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

Jestem nowa na forum, ale mam nadzieję że mi pomożecie ;)

Otóż tak, mam kilka pytań i wątpliwości..

Planuję wyjechać do Stanów w połowie sierpnia przyszłego roku na kilka miesięcy.

Tzn. dostałam zaproszenie (telefoniczne, nie takie oficjalne jak podaję się tutaj) od znajomego mojej mamy oraz mojego, mieszka w Lakewood w NJ.

Chciałabym odwiedzić go i przy okazji zwiedzić Stany.

Mam 23 lata,jestem studentką studiów dziennych (nie w mieście z którego pochodzę) oraz jestem zatrudniona na umowę o pracę na 1/8 etatu (w mieście z którego pochodzę), jednak wykonuję tą pracę poprzez Internet/telefon.

*Chciałabym dowiedzieć się, kiedy najlepiej starać się o wizę,jeśli planuję wyjazd w połowie sierpnia?

*Czy jeśli dostanę wizę na np. pół roku, mogę starać się o jej przedłużenie będąc w Stanach (czy muszę "zjechać" do PL w ciągu pół roku)?

*Czy wiza jest ważna od momentu jej dostania przez czas który został mi przydzielony czy od momentu wjazdu do USA?

*Czy to,że uczę się,pracuję i mam tutaj do czego wrócić jest jakąś szansą,że dostanę wizę bez większych problemów?

*Posiadam prawo jazdy, czy muszę zmienić je na międzynarodowe - czy mogę wynająć tam samochód i tak podróżować po Stanach?

*O co mogę być pytana w Ambasadzie, jakie dokumenty przyszykować?

*Czy zdjęcie w paszporcie (sprzed kilku lat) nie będzie miało wpływu na zdjęcie do wizy (zmiana włosów,"doroślejszy" wygląd) ?

I to chyba w zasadzie wszystko,co chciałabym wiedzieć narazie ;)

Gdybym miała jakieś jeszcze pytania, na pewno się odezwę.

I z góry przepraszam za tyle pytań..

Pozdrawiam was wszystkich ciepło i życzę miłego weekendu,Sandra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FUGAZI - dzięki za informację,czytałam już to wszystko,ale wolłabym aby ktoś wytłumaczył mi to dosłownie,a nie tak formalnie jak jest tam napisane. Ale dzięki za dobre chęci :)