Skocz do zawartości

B2 A Rezygnacja Z Pobytu Stałego


Rekomendowane odpowiedzi

Za dwa tygodnie idę na rozmowę z Konsulem ponieważ staram się o wizę B1. Jestem studentką, jadę odwiedzić rodzinę, a mam tam jej sporo (babcia, dziadek, ciocie z rodzinami). Nigdy jeszcze nie starałam się o wizę aczkolwiek moja cała rodzina miała złożone papiery na pobyt stały, nie wiem na jakiej zasadzie to było, w każdym razie jakieś dwa lata temu otrzymaliśmy zaświadczenie, że możemy już załatwiać wszystko, bo papiery odczekały 10 lat. Z całą rodziną stwierdziliśmy, że jednak rezygnujemy z tego, gdyż nikt nie chciał zaczynać "życia od nowa", a taki wyjazd poniekąd się z tym wiązał.

No i mam teraz pytanie, czy podczas rozmowy z konsulem mogę o tym powiedzieć, w tym kontekscie, że gdybym tam chciała zostać na stałe, to wybrałabym pobyt legalny i załatwiała te papiery, czy lepiej w ogóle nie poruszać tego tematu? Wydaje mi się, że to powinno w razie czego pomóc, ale czy może mi w jakiś sposób zaszkodzić? Jak myślicie?

Boję się żeby nie powiedzieć czegoś głupiego, bo zależy mi na tym wyjeździe i może odpowiedź jest oczywista, ale wolę się upewnić. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest innego rodzaju czy urzad imigracyjny wie ze rezygnujecie z pobytu stalego ?bo to jest wazne

bo jesli nie to na rozmowie wrazie pytania musisz to powiedziec ze sa papiery zlozone i jaka jest odpowiedz na to..

jest chyba w ds 160-juz nie pamietam tez taki pkt o staly pobyt -czy zostala zlozona petycja..

trzeba sprawdzic jaki jest status Waszej sprawy.

I nie ma tak ze jak nie jedziesz na pobyt staly,to masz latwiej,nadal istnieje cos takiego ze mozesz jednak zostac.

I teraz jak bedzie na rozmowie to zobaczysz,

wazne aby zobaczyc jak sie maja sprawy z papierami na pobyt staly,czy sprawa zostala zamknieta itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach