Skocz do zawartości

Moje Dylematy Wizowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Mam dylemat jak ubiegac sie o wize a mianowicie;

Krotko o sobie Jestem bezpracy od 31 marca 2012 ostatnie 3 miesiace pracowalem na umowe zlecenei w innej firmie do 31 maja 2012 ( zwolnienia grupowe w firmie). Posiadam 20 letni staz pracy. Jestem rozwiedziony od 2 lat i place alimenty na 1 dziecko regularnie od poczatku Obecnie nie jestem w formalnym zwiazku.

I teraz pytania ( porady) do osób ktore ubiegaly sie juz o wize ( ja ubiegam sie 1 raz)

1. Posiadam zaproszenie od kuzyna o tym samym nazwisku co ja ( dalsza rodzina ojca mojego) . Zaproszenie jest na tym oficjalnym druku. Chcialbym odwiedzic go turystycznie.

2. Moge tez zalatwic sobie zaproszenie biznesowe ( wyjazd na konferencje IT - jestem informatykiem z zawodu). Konferencja trwa 7 dni

Moje pytania:

- Czy starac sie o wize z zaproszeniem od kuzyna czy z zaproszeniem biznesowym? Nie wiem czy w ambasadzie dokladnie sprawdzają aktualne miejsce pracy ( obecnie jak wspomnailem jestem berobotny) ?

Bo firmy ktore pomagaja w zdobyciu wizy kaza mi wpisac ostatnie miejsca zatrudnienia i specjalnosc i sie nie przejmowac? ( nie chcialbym z tego powodu stracic szans na wize)

- Czy mam wogole szansce dostac wize ( bez pracy + alimenty) ?

- Czy moze skorzystac z firm oferujacych pomoc w wypelnieniu papierów i przygotowaniu do rozmowy z konsulem ( koszt wypelnienia dokumentow ok 300 zl a z przygotowaniem do rozmowy ok 600 zl) czy jest to zbyteczne?

Czy ambasada sprawdza stan konta , kredyty alimenty itp ubiegajacego sie o wize?

Jakie informacje ewentualnie powinienem zdobyc od kuzyna ( jest obywatelem usa od 1993 r) do rozmowy z konsulem?

To chyba tyle ;)

Dzieki za wszystkie odpowiedzi wszystkim !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź