Skocz do zawartości

Emigracja Do Usa, A Inne Kraje, Koszta Etc.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, na wstępie chciałbym przedstawić sytuację. Mam 24 lata, pracuję w reklamie oraz jako grafik (jestem po szkole policealnej, nie mam dyplomu uczelni wyższej). Razem z dziewczyną planujemy wyjazd na studia, do kraju który pozwoli na późniejszą ewentualną emigrację. Mamy spore oszczędności na ten cel, jednak najlepiej jak będzie możliwość podjęcia pracy, nawet po jakimś czasie.

Angielskim posługujemy się bardzo dobrze, mamy też certyfikaty IELTS.

Chcemy podejść do tego rozważnie, mimo że decyzja sama w sobie została podjęta dosyć szybko :)

Rozważamy następujące państwa: USA, Kanada, Australia, Nowa Zelandia

Jak wiadomo emigracja do powyższych krajów nie jest najłatwiejsza.

Pytanie więc do użytkowników forum, jaki wybór i jaka droga w naszym przypadku byłyby najkorzystniejsze? Chodzi tutaj o kwestie finansowe, nauki, pracy i ewentualnego późniejszego zdobycia prawa do pobytu stałego.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Odradzam USA, kraj gdzie studia kosztuja ogromne sumy, mniej wiecej od $15,000-$65,000 na rok. Amerykanie zaczynaja oszczedzac na studia dziecka od urodzenia sie malucha. Dostep do opieki lekarskiej jest drogi, i jest tu bardzo duzo grafikow ktorzy nie moga znalezdz pracy na pelen etat, z 'benefitami' to znaczy z ubezpieczeniem medycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie USA: a jakie studia zamierzacie podjąć? Ścieżka otrzymania pobytu stałego wymaga (przeważnie) podjęcia zatrudnienia w branży (i często specjalizacji) pokrewnej ze studiami. To nie jest tak, że zrobisz marketing i dostaniesz pozwolenie na pracę, i będziesz mógł hamburgery przewracać. GC przez studia to proces długotrwały chyba, że naprawdę jesteś specjalistą.