Skocz do zawartości

Wymiana Studencka


niima

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W maju tego roku kończę liceum i chciałabym od września wyjechać na wymianę studencką, ale nie wiem czy takie coś w ogóle jest i jeśli tak to, czy ktoś z Was może był ? Interesuję mnie wszystko na ten temat, koszt, czy można wybrać kierunek studiów, czy jest możliwość wyjazdu w dwójkę ( ja i mój partner, jest on w moim wieku, więc taka sama sytuacja ), czy można pracować jak się studiuję i czy na takich wyjazdach to rodzina opłaca żywność itp.

Bardzo mi na tym zależy , ale nie mogę znaleźć takich informacji na ten temat, więc jeśli ktoś zna jakieś strony internetowe przez które bym mogła się zarejestrować to bym prosiła. Na większość w które wchodziłam to można było mieć maks. 18 lat.

Pozdrawiam

PS. Mam rodzinę w Stanach i bym mogła zapewne u nich mieszkać, ale bym chciała jednak przez wymianę to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończysz liceum i chcesz jechać na wymianę? Nie rozumiem. Żeby jechać na wymianę musisz być gdzieś uczniem albo studentem. Moja koleżanka wyjechała na ostatni rok liceum do USA na wymianę, ale nie znam szczegółów. To było jakieś 6-7 lat temu. Jak chcesz jechać na wymianę jako studentka to musisz najpierw zostać studentką... A potem są różne programy, np. w Europie funkcjonuje program Erasmus ale nie obejmuje on USA. Nie wiem czy jest jakiś program z USA. Poza tym, pamiętaj o kosztach. Kto zapłaci czesne? Kto pokryje koszty życia? Znikąd to się nie weźmie. Albo będziesz musiała sama zapłacić (rodzina), albo wygrać jakieś stypendium czy coś w tym rodzaju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach