sly6 Napisano 18 Marca 2016 Zgłoś Napisano 18 Marca 2016 No to tak Oprócz prac z obywatelstwem i takich z badaniami medycznymi pracujesz wszędzie :)chyba ze chodzi o zawody regulowane..masz 10 Prowincji do wyboru tylko pamiętaj o zasadach karty zdrowia.sprawach jak pobyt stały przez dana Prowincje.to co jest na program federalny jest inne na Prowincjonalny Tak samo np z wymiana prawa jazdy jak byś miał.nie kazda Prowincja ma podpisaną umowę z krajami w Unii i to co możesz zrobić w Ontario nie zrobisz w Albercie Pamiętaj o numerze SIN
xqmichal Napisano 19 Marca 2016 Zgłoś Napisano 19 Marca 2016 Witam, dzięki sly6 za dobre rady, planuje wyjazd albo do Manitoby albo Albery, a moze jeszcze gdzie indziej. Mam rok czasu na organizacje wyjazdu oraz uporządkowanie spraw tutaj, nie jest to dużo. Kiedy najlepiej kupić bilety? Myślę, że kupię tylko w jedną stronę ponieważ nie mam pojęcia kiedy dokładnie będe chciał wracać i czy będę chciał. Na lotnisku muszę udowodnić ze mam środki na powrót (rozumiem ze wystarczy wydruk z konta bankowego). Tak numer SIN zaraz po przyjeździe trzeba zalatwić. Do stanów jak lecialem wyrabialem sobie karte kredytową z citybanku bo wiem że z innych banków czasami był problem z wynajęciem auta, a jak to wygląda w Kanadzie? może lepiej taką kartę wyrobić na miejscu. Jedyna wielka niewiadoma w tym programie to jest znalezienie pracy na miejscu, nastawiam się na różne scenariusze, bo moze nie byc latwo, ale i tak warto sprobowac, tym bardzie ze dla mnie to jest ostatnia szansa.
Piotrek1979 Napisano 19 Marca 2016 Zgłoś Napisano 19 Marca 2016 Witam, dzięki sly6 za dobre rady, planuje wyjazd albo do Manitoby albo Albery, a moze jeszcze gdzie indziej. Mam rok czasu na organizacje wyjazdu oraz uporządkowanie spraw tutaj, nie jest to dużo. Kiedy najlepiej kupić bilety? Myślę, że kupię tylko w jedną stronę ponieważ nie mam pojęcia kiedy dokładnie będe chciał wracać i czy będę chciał. Na lotnisku muszę udowodnić ze mam środki na powrót (rozumiem ze wystarczy wydruk z konta bankowego). Tak numer SIN zaraz po przyjeździe trzeba zalatwić. Do stanów jak lecialem wyrabialem sobie karte kredytową z citybanku bo wiem że z innych banków czasami był problem z wynajęciem auta, a jak to wygląda w Kanadzie? może lepiej taką kartę wyrobić na miejscu. Jedyna wielka niewiadoma w tym programie to jest znalezienie pracy na miejscu, nastawiam się na różne scenariusze, bo moze nie byc latwo, ale i tak warto sprobowac, tym bardzie ze dla mnie to jest ostatnia szansa. Witam i pozdrawiam. Pierwsze pytanie o bilet - radzę kupić w obie strony. Nie ma znaczenia kiedy będziesz wracać i czy w ogóle. Zasada jest zawsze ta sama, po pierwsze taniej, bilet w jedną stronę zawsze jest droższy. Po drugie nie ma żadnych pytań na lotnisku ze strony CBSA. W razie konieczności zawsze możesz przełożyć datę powrotu, o ile zamierzasz wracać. Nie wiem jak w Albercie z programem PNP ale w Manitobie zmienił się dość diametralnie na pewno nie na lepsze. Obecnie jest o wiele trudniej aniżeli dwa czy trzy lata temu. Doszło do tego losowanie co jeszcze bardziej ogranicza szansę na pozostanie. Jednak na Twoim miejscu i tak wybrałbym Manitobę. Alberta obecnie ma sporę problemy z rosnącym bezrobociem z powodu załamań cen na rynku paliw. Z kartą kredytową nie masz sporych szans tu na miejscu, ponieważ aby aplikować o takową musisz mieć pracę i pozwolenie na pobyt na co najmniej rok. Z debetową kartą nie ma żadnych problemów. No i na początku w zupełności wystarczy. Natomiast co do SIN tym razem jest o niebo łatwiej aniżeli kiedy ja przyjeżdżałem z rodziną. Teraz kierujesz się prosto do SC i dostajesz na miejscu. Poprzednio trzeba było podać adres zameldowania co było niezłym wyczynem zwłaszcza gdy mieszkasz w hotelu. Na podany adres wysyłano SIN card. Obecnie tego już nie ma. Jeżeli masz więcej pytań to pisz śmiało z chęcią odpowiem. I będą to odpowiedzi bez zbędnych ubarwień typu och ach - pozdrawiam!
xqmichal Napisano 22 Marca 2016 Zgłoś Napisano 22 Marca 2016 Witam, Dzięki Piotrek za wskazówki, rzeczywiście z tym biletem nie pomyślałem. Jeżeli chodzi o kartę debetową to krajowa wystarczy z kontem walutowym myślę, czy na miejscu wyrabiać? Dalej, na lotnisku muszę miec dokumenty takie jak: 1) Port Of Entry (POE) Letter of Introduction ktory dostałem 2) potwierdzenie z banku o ilości odpowiedniej kwoty (2.500 dolarów) na koncie, czyli cos takiego co załączałem biorąc udział w tym programie, tłumaczyłem je dodatkowo, muszę się ubiegać o nowy taki dokument czy wystarczy ten ktory załączałem do aplikacji? 3) wykupione ubezpieczenie (moze jakies sugestie w jakiej firmie najlepiej takie wykupić), na pewno musi byc po angielsku 4) bilet lotniczy w obie strony Po uzyskaniu pozwolenia na pracę na lotnisku, należy załatwic sobie numer SIN (tam pewnie będzie potrzebny paszport oraz pozwolenie na prace) , dalej to juz albo aż szukanie pracy. Czy coś pominąłem z tych pierwszych najważniejszych spraw? w miare dalszego przygotowywania nasunie sie pewnie jescze troche pytan. Pozdrawiam
Piotrek1979 Napisano 22 Marca 2016 Zgłoś Napisano 22 Marca 2016 Witam, Dzięki Piotrek za wskazówki, rzeczywiście z tym biletem nie pomyślałem. Jeżeli chodzi o kartę debetową to krajowa wystarczy z kontem walutowym myślę, czy na miejscu wyrabiać? Dalej, na lotnisku muszę miec dokumenty takie jak: 1) Port Of Entry (POE) Letter of Introduction ktory dostałem 2) potwierdzenie z banku o ilości odpowiedniej kwoty (2.500 dolarów) na koncie, czyli cos takiego co załączałem biorąc udział w tym programie, tłumaczyłem je dodatkowo, muszę się ubiegać o nowy taki dokument czy wystarczy ten ktory załączałem do aplikacji? 3) wykupione ubezpieczenie (moze jakies sugestie w jakiej firmie najlepiej takie wykupić), na pewno musi byc po angielsku 4) bilet lotniczy w obie strony Po uzyskaniu pozwolenia na pracę na lotnisku, należy załatwic sobie numer SIN (tam pewnie będzie potrzebny paszport oraz pozwolenie na prace) , dalej to juz albo aż szukanie pracy. Czy coś pominąłem z tych pierwszych najważniejszych spraw? w miare dalszego przygotowywania nasunie sie pewnie jescze troche pytan. Pozdrawiam Co do ubezpieczenia to pamiętam, że ja kupowałem w Warta. I teraz napiszę dlaczego, po pierwsze częściowo było po angielsku. Czyli np twoje dane oraz od kiedy do kiedy ubezpieczenie jest ważne. To były podstawowe informacje ale wystarczające. Inną kwestią jest to, że nikt nas nie pytał się o ubezpieczenie. I po drugie ubezpieczenie te naprawdę jest w stanie pokryć ewentualne wypady na ER. Piszę o tym bo miałem przyjemność wylądować na ER. Choć prędzej uwierzyłbym, że się obudzę z głową przyszytą do poduszki niż zacznę mój pobyt w Kanadzie od pogotowia. Więc lepiej dmuchać na zimne bo koszta później mogą okazać się ogromne. Sam koszt opłaty karetki to $500. Lotnisko - POE i paszport to podstawa. Co do pieniędzy to mogą lecz nie muszą się pytać. Ponieważ wychodzą z założenia że skoro już za chwilkę wydrukują Ci WP to i pracę znajdziesz i te pieniążki się pojawią. Ale wszystko i tak zależy od tego kogo spotkasz na swojej drodze z CBSA. Ludzie bywają różni... Co do dokumentów, które tłumaczyłeś na potrzeby aplikacji to data zawsze ma znaczenie. Najważniejsze aby były jak najświeższe. To samo dotyczy niekaralności, czasami się przydaje. SIN - Tak jak pisałem wcześniej. Work Permit paszport i sprawa powinna być załatwiona w kilkanaście minut. Wystarczy znaleźć jeden z punktów Servis Canada, w każdej miejscowości znajdziesz kilka takich. Pominąłeś tylko jedną sprawę - miejsca zamieszkania. Musisz sobie zarezerwować hotel najlepiej kilka miesięcy na przód. No i najlepiej aby nie był to hotel na jakim odludziu ponieważ odległości są tu ogromnie. Winnipeg niespełna milion mieszkańców a rozciąga się na obszarze jak Warszawa. Konto w Banku - chcąc, nie chcąc musisz otworzyć tutaj konto w banku jeśli myślisz o pobycie w Kanadzie realnie. Tutejsze konto pozwoli płacić Ci płacić rent, lease za samochód i będzie Twoim drugim ja. Nawet później starając się o przedłużenie WP i wreszcie o rezydenta będziesz mógł logować się na stronie CIC za pomocą konta bankowego. Założenie konta zajmie Ci może 30 minut. Jednak nie ma z tym pośpiechu. Będziesz potrzebował WP, paszport, SIN i jakiś drugi dokument - tutejszy. I tu kolejna sprawa... Health Card - wraz z WP, SIN i paszportem musisz udać do np. Manitoba Health w Albercie jest podobnie. Tam dostaniesz Health Card, które będzie ważnie na okres ważności Twojego WP. W wielu urzędach health card traktuje się jak dokument. No i przede wszystkim upoważnia Cię to do korzystania z bezpłatnej służby zdrowia. Ale aby uzyskać HC musisz podać adres zamieszkania, podobnie jak w przypadku konta bankowego. A więc po przyjeździe gdy już się rozpakujesz w hotelu, znajdziesz sobie mieszkanie czy nawet pokój ( mieszkać w hotelu na dłuższą metę sądzę, że jest nie opłacalne ). Załatwiasz sobie SIN, HC, konto w banku i .... szukasz sobie spokojnie pracy. Po przyjeździe i tak musisz przeznaczyć kilka dni na poznanie miasta. Więc wszystko na spokojnie. Głowa do góry będzie dobrze!!!
sly6 Napisano 22 Marca 2016 Zgłoś Napisano 22 Marca 2016 co do biletu to mozesz miec w dwie strony a mozesz w jedna a koszt zalezy jaka linia lotnicza lecisz jak trafisz to nie bedzie zbyt duzy ale co linia lotnicza to inne zasady czy musisz miec bilet,pokazac kase na bilet powrotny ?to zalezy od urzednika,jak masz brak to musisz byc przekonywujacy ze wrocisz co do ubezpieczenia to masz miec jak wyzej napisane ..i najlepiej na okres 1 roku czasu bo te ubezpieczenie ma pokryc Twoj powrot do Polski jakby co sie stalo Tobie .
xqmichal Napisano 30 Marca 2016 Zgłoś Napisano 30 Marca 2016 Witam, Dzięki za dalsze wskazówki. Zastanawiam się ile tak planować na początek gotówki wziąć ze sobą. Jeżeli chodzi o prowincje to w sumie nie mam konkretnej, Albertę wybrałem jako jedną z opcji bo po prostu mam tam kogoś z rodziny, więc początek mógłby być trochę łątwiejszy choćby przez to, że nie muszę wynajmować niczego na początku, ale jak Piotrek wspominał może być ciężko w pracą, sam nie wiem. Ja korzystałem jeżeli chodzi o wynajmowanie pokoju, mieszkania z portalu "Airbnb" można znaleźć ciekawe oferty to chyba lepsza opcja niż hotel. To widzę Piotrek miałeś mało ciekawą pierwszą przygodę z Kanadą, ubezpieczenie jest ważne, gdzieś czytałem, że ludzie kupują w PZU też za jakieś 700 zł na rok, muszę się rozejrzeć. Pytanie może trochę za wczesnie, ale jak wygląda procedura później sprowadzenia rodziny jadąc w takim programie? tzn. np. po roku czasu pracy tam? Zdaje się, że nie jest tak prosto.
stypi Napisano 30 Marca 2016 Zgłoś Napisano 30 Marca 2016 Jezeli chodzi i prowincje wybralbym Manitobe albo Alberta, w tej pierwszej najlatwiej zostac po IEC, jezeli chodzi o pieniadze to uwazam ze 2500$ to minimum, optymalnie wzialbym ze 4000$. Wynajmowalem kwatery z AirBNB polecam serwis napewno taniej niz w hotelu i czasem miesiac jak bedzie trzeba to cena nawet niezla. Ubiezpieczenie kupowalem bodajze z WARTA na caly rok troche ponad 400 zl.
xqmichal Napisano 30 Marca 2016 Zgłoś Napisano 30 Marca 2016 Tak właśnie czytałem że w Manitobie latwiej zostac, chociaż Piotrek pisał, że teraz jest trudniej, wprowadzili losowanie. Myślę, że jak się ma dobrego pracodawcę, który chce nas to zawsze łatwiej jest, tylko trzeba takiego znaleść.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.