Skocz do zawartości

Jaką Wizę Powinienem Wybrać Do Pracy Na Rok ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

aktualnie jestem studentem na 3 roku, po zdaniu licencjatu chciałem zrobić roczną przerwę, i polecieć właśnie na rok do legalnej pracy i na zwiedzanie do USA. O jaką wizę powinienem się ubiegać ? Nie będę już wtedy studentem. Mam trochę rodziny w USA, i z tego, co wiem, jest wiza taka, że pracodawca pozyskuje mnie, jednak wtedy jestem zobowiązany do pracy u tego pracodawcy przez cały pobyt, w momencie zwolnienia muszę wracać do PL, W&T jest za krótkie, interesowałby mnie pełny rok, na turystycznej pracować nie chcę. Czy są jeszcze jakieś możliwości ? Czas, jaki bym chciał tam być to wakcje 2012-wakacje 2013.

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Masz dwie opcje: J-1 i H-1B. O ile wiem jeśli będziesz nie więcej jak rok po studiach to jako absolwent możesz dostać J-1. J-1 jest max na rok, czyli tyle co Ci trzeba. H-1B jest na max 3 lata z możliwością przedłużenia. Z J-1 jest łatwiej i taniej ze strony i Twojej i pracodawcy, więc podejrzewam, że chętniej będą Ci załatwiać J-1. W obu przypadkach musisz znaleźć pracodawcę, który będzie Cię chciał i załatwi ("zasponsoruje") Ci wizę. Zmienić pracodawcę można, ale stary pracodawca musi wyrazić na to zgodę (wszak poniósł koszta więc może nie chcieć Cię puścić) a nowy musi załatwiać wszystko praktycznie na nowo i tak. Nie ma tak, że jedziesz i sobie szukasz pracy albo zmieniasz pracę co miesiąc. Po zakończeniu pracy można siedzieć miesiąc dłużej i zwiedzać (można zostać miesiąc po wygaśnięciu promesy w paszporcie). Jak byś chciał się zwolnić wcześniej i dłużej zwiedzać to możliwe że jest to legalne, a nawet jeśli nie to przy dobrych stosunkach z szefem można zawsze coś załatwić - np. możesz wziąć bezpłatny urlop po którym zamiast wracać do pracy zwolnisz się i wrócisz do Polski... Jeśli gdzieś się mylę to proszę poprawcie mnie.