Skocz do zawartości

czarex

Użytkownik
  • Zawartość

    241
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

20

O czarex

  • Tytuł
    Aktywny użytkownik
  • Urodziny 16.07.1985

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Chicagoland

Kontakt

  • Skype
    czarex_wawa

Ostatnie wizyty

2244 wyświetleń profilu
  1. czarex

    Wyjazd do USA. Na stałe.

    bonusy poucinali tak samo jak również marże ciachneli to odszedłem
  2. czarex

    Szukam pomocy aby zamieszkać w USA

    Póki jesteś na studiach to Work and Travel, by zobaczyć z „czym to się je”, a potem kombinować. Z pensji barmana w NYC nie wyzyjesz chyba, ze będziesz 2h w jedna stronę dojeżdżał lub mieszkał w pokoju z 5 innymi osobami. NYC jest horrendalnie drogie (tak, sam myślałem o NYC). Było kiedyś porównanie na stronie CNN, ze jesli zarabiasz w Tampie $40k rocznie to na Manhattanie musisz zarabiać $120k+ aby utrzymać podobny standard życia (to było z 2015, wiec teraz widełki jeszcze większe są). A to mówi wiele... Generalnie NYC jesli wybrana praca jest tylko w NYC albo jesli zarobki masz $1m+... Skoro jesteś w branży gastronomicznej, to znajdź pracodawcę (nie franczyzobiorce) amerykańskiego na rynku UK, zatrudnij się, dojdź do wysokiej pozycji menedżerskiej i po roku staraj się o przeniesienie do USA na L1 a potem przekonaj go o sponsorowanie na GC. A L1 dostać jest znacznie łatwiej niż typowa pracownicza jak H1B. Dlaczego? Znajdziesz odpowiedz na forum, albo mogę na priv napisać.
  3. czarex

    Gdzie najlepiej kupic..

    Czyli mówicie, ze miałem pecha z benzyna z costco? to się stało po tym jak przejechałem USA z północy na południe 3x i od oceanu do oceanu. Tankowałem tylko na costco (wcześniej tez) wiec raczej nie konkretna stacja. Auto kupiłem z przebiegiem koło 90k mil a silnik zaczął robic problemy przy około 150k mil a siadł przy 163k mil. Oleje na czas zawsze wymieniane. Auto raczej idiotoodporne (jesli chodzi o benzynę) bo produkcji USA - Cadillac.
  4. czarex

    Wyjazd do USA. Na stałe.

    Ej, wypraszam sobie porównanie do sprzedawcy aut sam sprzedawałem auta przez rok na florydzie i nie ściemniałem na serio
  5. czarex

    Wyjazd do USA. Na stałe.

    To czemu rekruter mówił, ze nie trzeba być LPR?
  6. czarex

    Wyjazd do USA. Na stałe.

    Sam zrób minimum rozeznania w temacie, skoro piszesz ze przez wojsko się nie da, a rekruter mówi co innego. Parcie maja akurat bardzo silne na żołnierzy. Jak ktoś jest się wstanie stawić na interview a potem (po pomyślnym background check) na basics (przed ukończeniem 34 lat) to jest ok. Tak, trzeba wpierw przylecieć do USA na innej wizie.
  7. Ty tak na serio? Ja z Kanady do Polski leciałem na rozmowę... bo stwierdziłem, ze bez zbędnych komplikacji będzie.
  8. czarex

    Wyjazd do USA. Na stałe.

    A to dziwne, bo w 2018 z kumplem byliśmy u rekrutera w wojsku, i rekruter nam powiedział wówczas o całej procedurze. Wątpię, ze opierał się na informacjach nieaktualnych... Może teraz inaczej się nazywa.
  9. czarex

    Gdzie najlepiej kupic..

    Najlepiej kupić tam, gdzie cena najlepsza Targuj się! Jesli potrafisz to i 30-40% urwiesz. W best buy raz stargowalem TV z $500 do $300, w Hhgregg (czy jakoś tak) z $800 do $450... Odnosnie cen paliw w Costco jak ktoś wspomniał, nigdy więcej swojego auta w costco nie zatankuje... kiedyś coś mi w silniku siadło i znajomy mechanik co robił powiedział mi, ze przez niska jakość paliwa...
  10. czarex

    Wyjazd do USA. Na stałe.

    Jest jeszcze jedna opcja - wojsko... scislej ujmując program MAVNI. Po zdaniu basics od razu paszport się dostaje - fakt około roku czasu trwa background check ale to i tak krótko.
  11. czarex

    Auto z PL do USA

    Andyopole, tak inna para kaloszy lecz podobnych kaloszy z tego względu ze te same papiery potrzeba. To, ze coś prawdopodobnie będzie trzeba w aucie zmienić to inna bajka. czyli jak pisałem - jeśli dostanie compliance letter z VW to cacy. Jesli nie, to sorry. Od tego trzeba zacząć. Bez tego kwitu ani rusz. Koszt przerzutu auta przez Atlantyk to pikus. Koszta podatkowe w przypadku tej Skody mogą wynieść z $6k w zależności od stanu. (Tak, wiem, ze jest zapisane iż jesli jest się właścicielem auta ponad 6 miesięcy to nie trzeba płacić sales tax w przypadku importu - lecz chodzi o import wewnętrzny, z jednego stanu do drugiego. W przypadku importu z innego kraju to można mieć auto i przez 10 lat, a sales tax (use tax) trzeba zapłacić). Osobiście uważam, ze lepiej przeboleć podobna, a nawet ciut większa stratę na wartości auta przy sprzedaży teraz w PL niż bawić się w import. Tez przez to, ze auto praktycznie jest niesprzedawalne potem w USA (sprzedawałem auta na Florydzie przez rok) z dwóch powodów - brak danej marki na rynku USA oraz, ze po imporcie będzie w tzw grey zone czyli ani salon, ani handlarz w trade in nie weźmie i żeby się pozbyć auta to trzeba go będzie sprzedać bezpośrednio do finalnego nabywcy. Przez te dwie kwestie w momencie rejestracji auta w USA jego wartość drastycznie spada... Poza tym... żadnej współczesnej skody nie ma na sprzedaż w USA... sprawdziłem Ebay, Autotrader, CarGurus, TrueCar i pare innych... czyli coś jest w temacie, zakładam, ze VW nie daje compliance letter i blokuje przez to export aut do USA. A załatwianie samemu wszelkich przeróbek i papierologii pełnej.... w skrócie - kup Pan Ferrari albo Rollsa w salonie na miejscu - będzie taniej i łatwiej i znacznie szybciej...
  12. czarex

    Auto z PL do USA

    Jeszcze jedno. Ubezpieczenie wykupisz niezależnie od tego czy auto jest sprowadzone lub zarejestrowane czy gdzie się znajduje. Ubezpieczenie kupuje się na nr VIN. Od momentu wykupienia ubezpieczenia na auto w jakimś stanie masz miesiąc czasu na rejestracje furgona w danym stanie lub w międzyczasie musisz zmienić stan w ubezpieczalni. Przyklad: Swoim autem przekroczyłem granice w lipcu w Montanie, zostawiłem je w Michigan jak leciałem do PL. W marcu kupiłem ubezpieczenie w Nowym Jorku (zrobiłem prawko w NY). W kwietniu odprawiłem w Tampie i zmieniłem ubezpieczenie na Florydę (wciąż na Kanadyjskich blachach), a następnie w maju zarejestrowałem na Florydzie. Tak, w międzyczasie jak byłem w Chicago, zrobiłem niewielka parkingowke. Jak drugi uczestnik zdarzenia zobaczył, ze każdy dokument z innego miejsca/kraju to olał spisywanie informacji w celu pójścia po odszkodowanie i pojechał dalej.
  13. czarex

    Auto z PL do USA

    Przerabiałem import auta z Kanady. Masz rok czasu od momentu przekroczenia granicy przez auto na odprawę w urzędzie celnym. Auto może przekroczyć granice na przykład w NY a odprawę przejdzie przykładowo w Nevadzie, bo tam akurat mieszkasz czy przebywasz. Nie ma z tym problemu. Aby odprawić auto musisz przedstawić compliance letter od producenta (m.in. zgodności ze standardami EPA dotyczące emisji spalin oraz bezpieczeństwa), jak odprawisz auto (zobacz ile cła zapłacisz za auto wyprodukowane poza USA - chyba 2.5% - moje było wyprodukowane w USA) to następnie rejestracja auta. Jako, ze jest to import auta to się nie liczy, ze jesteś szczęśliwym posiadaczem auta od ponad pół roku i trzeba zapłacić Sales Tax - wygooglaj sobie stawki w poszczególnych stanach (miedzy 0% a 13.5%) - chyba, ze na idiotę w urzędzie trafisz - ja swoje się nachodziłem i za n-tym razem trafiłem. Do tego dochodzi, ze auto musi być pozbawione wszelkich kredytów/leasingow czy tym podobnych. W skrócie - musi być spłacone, a w akcie własności (czyli dowodzie rejestracyjnym i/oraz fakturze/umowie kupna-sprzedaży) jako właściciel figurujesz tylko Ty. Odnosnie pytania, czy uda Ci się Octavie zarejestrować w USA. Jeśli: - nie ma aktywnych zobowiązań na auto - akt własności przetłumaczony jest na angielski przez tłumacza przysięgłego - dostaniesz compliance letter od producenta - zapłacisz cło - zapłacisz sales tax - wykupisz ubezpieczenie To tak, zarejestrujesz swojego VW, jesli nie to sorry PS. Jesli myślisz, ze czegoś nie ma na dany rynek (wspomniane światła) to, ze wówczas nie są wymagane? Oj, możesz się zdziwić z wieloma rzeczami
  14. Nie zaglądałem trochę na forum, ale widzę, ze dalej tak samo... Po co brać zielona kartę, skoro pierwsze pytanie i rozważanie które się ma to „co ile muszę wracać do USA?”... ręce opadają... jesli nie chcesz emigrować do USA to bierz B1/B2, a nie zielona kartę... taniej, łatwiej i prościej... Zielona karta to pobyt stały czyli przeprowadzka na stale do USA, a nie wiza turystyczna.
  15. czarex

    Universal studio Front Of Line a bilet zwykły

    Generalnie w Universal Studios masz godzinowe kolejki (powiedzmy na 300m i w kolejce stoi z 400-500 osob) - srednio okolo 1,5-3h czekania. Te "front of the line" też mogą być długie (30m i 40-50osob) - lecz znacznie krótsze od tych normalnych. Ja bym się pakował w kolejki "single rider" jeśli dla danej atrakcji sa możliwe. Mi Universal zajęło 2 dni, lecz do parku przychodziłem o 13-14 a nie z rana. W Universal Hollywood masz atrakcje zwana Universal tour (czy jakos tak) gdzie turysta jest wozony po studiach filmowych. Ta atrakcje warto 2x zrobic, raz za dnia a raz po zmierzchu. Osobiscie nie mialem front of the line i czasu mialem wystarczajaco. Wpierw wez mapke parku, zaznacz sobie ktore atrakcje chcesz zrobic. Wejdz do parku, zobacz jakie kolejki sa i najwyzej dokupisz front of the line. Ja wzialem 2dniowy pass gdyz bylo jakies promo z coca coli, ze 2 dniowy pass w cenie jednodniowego czy jakos tak. Bylem w lipcu 2015, wiec we wrzesniu na bank beda jakies promocje juz na miejscu.
×