
mcpear
Użytkownik-
Liczba zawartości
3 194 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
205
Ostatnia wygrana mcpear w dniu 28 Sierpnia
Użytkownicy przyznają mcpear punkty reputacji!
Informacje o profilu
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lokalizacja
California
Ostatnie wizyty
14 924 wyświetleń profilu
mcpear's Achievements

Rezydent FORUM (2/2)
1,6 tyś
Reputacja
-
Z końcem miesiąca opłata za ESTA rośnie z $21 na $40. Wszyscy co się wybierają nawet i na przyszłoroczne wakacje powinni rozważyć wyrobić ESTA przed podwyżką - zawsze to 19 dolcy w kieszeni
- 2 750 odpowiedzi
-
- prezydent
- waszyngton
- (i 5 więcej)
-
Nie wiem czy przeczytałeś tego posta na IKSie i komentarze pod nim. Komentarze pod nim to setki donosów z screenshotami na ludzi, którzy przebywają na wizie w USA z ich mediów społecznzościowych.
- 2 750 odpowiedzi
-
- prezydent
- waszyngton
- (i 5 więcej)
-
Ja byłem na szkoleniu wewnętrznym w Kalifornii (oczywiście wtedy jeszcze mieszkałem w Polsce). Jedną z ofiar ataków był szef inżynierów, który był na pokładzie UA 93 (ten co się rozbił w Pensylwanii). Wszyscy uczestnicy szkolenia znali go bardzo dobrze - więc nastrój przez cały tydzień był fatalny. Pamiętam, że tego poranka jak ogłosili że uziemiają ruch lotniczy to zawiesili szkolenie i wyszliśmy przed kampus wypatrując w niebo czy czasami nie leci jeszcze przypadkiem jakiś porwany samolot co ma uderzyć w Golden Gate czy inne ikoniczne miejsce w San Francisco - taka była psychoza - wszyscy się bali,że to jeszcze nie koniec Tego dnia przez jet lag obudziłem się wcześnie jakoś o 5:00. Zadzwoniłem do domu oglądając CNN. I podczas rozmowy widzę, że przerywają program bo uderzył samolot w WTC i mówię że jakiś wypadek. Rozmawiałem długo z domem i podczas rozmowy uderzył drugi. Powiedziałem, że rozłączę się i zadzwonię później. I w sumie przez następne 2 dni nie mogłem się dodzwonić - telefony z roamingiem wyłączyli od razu praktycznie. Miałem problem z lotem powrotnym bo FAA uziemiło międzynarodowy ruch lotniczy do soboty (włącznie) i mój lot sobotni powrotny był skasowany. Wszyscy międzynarodowi pasażerowie z całego tygodnia starali się przebookować na niedzielę co mi się nie udało, wyleciałem w poniedziałek (w sumie dzięki karcie Senator - cały pokład Lufthansy wtedy to byli Senatorowie lub posiadacze biletów First czy Biznes, którzy chętnie się downgradeowali do Economy). Jeden z moich kolegów z UK (co nie miał najmniejszego statusu w liniach lotniczych) został przebookowany z soboty 15 września (lot skasowany) chyba dopiero na czwartek 20 września - siedział bezczynnie w USA extra 6 dni. Moi koledzy z USA co byli ze mną wtedy na szkoleniu a mieszkali na wschodnim wybrzeżu to pamiętam, że brali auto i samochodem wracali do domu. Hertz strasznie ich kroił za taki one-way wtedy - jak nie mylę się to chyba podnieśli na ten czas opłatę za one-way z wybrzeża na wybrzeże do 3000 - co w roku 2001 było niewyobrażalną kwotą - tygodniowy wynajem po stawkach korporacyjnych wtedy był chyba po 15 czy 20 dolarów za dzień
-
Pięciowymiarowe szachy a może i siedmiowymiarowe ... jednym słowem geniusz
- 2 750 odpowiedzi
-
- prezydent
- waszyngton
- (i 5 więcej)
-
Możesz być dwa lata poza USA bez ryzyka utraty statusu stałego rezydenta w ramach ważności dokumentu reentry permit - popularnie nazywanego białym paszportem
-
Było extra. Trafiliśmy genialną pogodę. Jeśli chodzi o ruch uliczny to nie jest źle. LIma jest generalnie spoko. Na 100% ja bym się nie odważyć brać auta. Ale to jest mniej więcej tak jakby Polskę z infrastukturą lat 70-tych obsadzić autami jeźdżącymi dzisiaj. Dużo aut i dość kiepska infrastruktura drogowa. Z Limy do Cusco to chyba tylko 1000km a nasz kierowca powiedział nam że w sumie to ponad 24 godziny jazdy - więc średniej nie idzie uzyskać większej niż 40km/h. Co pokazuje chyba problem. Ale w Indiach było dużo gorzej :) Jak porównasz cenę wynajmu auta i cenę wynajmu auta z kierowcą może się okazać, że ten kierowca to ułamek ceny. Jeżdżąc samemu bałbym się pewnie paru rzeczy: - korupcja policji, jak zatrzymają Ciebie i zobaczą że nie mówisz po Hiszpańsku to bez łapówki się nie obejdzie, a jak po radiu dadzą znać, że "gringo" jedzie to możesz mieć kontrolę co 10 km - infrastruktura parkingów na prowincji praktycznie nie istnieje. A we wszystkich turystycznych miejscach kierowcy zostają w wozach - zapewne za bezpiecznie zostawiać auta w miejscu turystycznym nie jest. Np. W Ollaytantambo gdzie będziesz wsiadała na pociąg do M-P to nie mam pojęcia gdzie zostawisz bezpiecznie auto. A w sumie najlepiej zrobić to M-P pociągiem tak czy tak z overnight w Machu Picchu Pueblo (Aquas Caliente) aby zobaczyć M-P o wschodzie - wiele dróg jest zdewastowane i nie naprawiane od lat. Lokalni kierowcy wiedzą, że w tym odcinku to trzeba ekstremalnie zwolnić bo zaraz się pojawią dziury. Nic nie jest oznakowane. Nie wiem jak twój hiszpański, ale na prowincji to nikt absolutnie nikt nie mówi po angielsku - co więcej w górach to starsi nawet po hiszpańsku nie mówią a jedynie w keczua (ponieważ od 20 lat edukacja w szkołach państwowych jest gwarantowana przez państwo tak więc młodzi mówią już wszyscy po hiszpańsku). Ale ludzie są bardzo życzliwi, bardzo życzliwi i bardzo bardzo (czasami ekstremalnie) biedni. Ja poleciałem jeszcze do Iquitos i wziałem 4 dniowy pobyt na Amazonce w jednej z lodgy. To było magiczne miejsce. Aczkolwiek musisz być świadoma prowincja to obszar zagrożenia żółtą febrą. Szczepionka na żółtą febrę jest inna od wszystkich innych i ma potencjalnie poważne powikłania - nawet farmaceuta gdy się zgłosiłem po szczepionkę spytał czy na 100% jestem pewien i powiedział, że muszę zrobić konsultację lekarską u swojego lekarza zanim mi ją sprzeda. Jeśli jesteś szczepiona już to masz to z głowy bo odporność jest na całe życie. Dostęp do opieki zdrowotnej na prowincji na poziomie do którego zapewne jesteś przyzwyczajona praktycznie nie istnieje. Tak więc jak jesteś w Limie, Cusco czy w obszarach turystycznie popularnych to genralnie chyba spoko ale jak zapuścisz się gdzieś w oddali od popularnych tras turystycznych to możesz mieć problemy - jak masz dzieci co się do dłuższych tras nie nadają to nie wiem czy wziąłbym tak młode dzieci na takie ryzyko. Ale Andy są przepiękne - cudowne, magiczne a historia konkwisty porażająca i odrażająca.
-
Cr1 visa w Warszawie Pomoc
mcpear odpowiedział STRFKR na temat - Wybór wizy, sprawy SSN, prawa jazdy i inne formalności
Przeczytałem ten artykuł https://www.boundless.com/immigration-resources/income-requirements-for-green-card/?_gl=1*19mzwm2*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=CjwKCAjw2vTFBhAuEiwAFaScwkVswWQCvtVBM-0b_iW3IxdIADaU7asdvWRhUwpjZ9aybhhPKMFe0BoCZ_EQAvD_BwE&gbraid=0AAAAADL5be-I7y7NaNIFpUaz0Fstld2II Tam jest napisane: In general, your annual income as a sponsor is the same figure you reported on your U.S. federal (not state) income tax return for the most recent tax filing year. This figure is your “Total Income” listed on line 9 of IRS Form 1040 czyli liczą rok 2024. Po drugie napisane jest: The sponsor can ask for the help of a secondary co-sponsor — commonly known as a “joint sponsor” — a person who does not live in the sponsor’s household and is willing to accept full financial responsibility for the relative seeking the green card. The co-sponsor must submit their own Affidavit of Support (Form I-864) and must meet the above income requirements all on their own. In other words, the sponsor cannot combine their income or assets with those of the co-sponsor. For instance, if the sponsor and their household are required to have a combined $25,550 in annual income, then the co-sponsor (and their household) must separately have at least $25,550 of their own annual income. czyli jak dobrze czytam co-sponsor musiałby wykazać 52k dochodu w 2024. Twój miał 37k. nie wiem na ile ten artykuł jest rzetelny ale wygląda dość dobrze. -
Bardzo
-
Cr1 visa w Warszawie Pomoc
mcpear odpowiedział STRFKR na temat - Wybór wizy, sprawy SSN, prawa jazdy i inne formalności
Nie wiem kto powiedział Tobie, że "powinniście być ok" i jak doświadczeni są Ci co dokonywali porad w procesach imigracyjnych. Zdania osób niedoświadczonych wogóle nie brałbym pod uwagę - zaciemniają obraz. Wg mnie nie spełniasz wymogów formalnych do uzyskania akceptacji petycji. Obecnie administracja UTRUDNIA legalną emigrację a nie UŁATWIA ją przymykając oko na niespełnione wymogi formalne. Chesz porady innej niż "znajdź sponsora" tak więc takowej ... nie mam. Jedyne co radzę to "znajdź sponsora" -
https://i94.cbp.dhs.gov/search/recent-search
-
Trzymamy. Dobrze że wczoraj nie leciałaś. https://tvn24.pl/tvnwarszawa/wlochy/warszawa-samolot-do-chicago-zawrocony-na-lotnisko-chopina-st8622910
-
https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/global-entry-mobile-application Nie musisz się odprawiać w kiosku a robisz to w aplikacji
-
Wiza b2
mcpear odpowiedział Kamilkamil1991 na temat - Wybór wizy, sprawy SSN, prawa jazdy i inne formalności
Dlatego jest to "red flag". Dla przeciętnego turysty 90 dni to aż nadmiar. Nikt nie dostaje więcej niż 3 miesiące urlopu. Przy dzisiejszych cenach w USA zadeklarowanie że przyleci się turystycznie na dłużej niż 90 dni spowoduje automatycznie "pytania uszczegółowiające". Jest to bardzo sporadyczny przypadek, że mogąc lecieć na ESTA ktoś decyduje się zgłosić po B1/B2 - skoro budzi to zdziwienie to każdy dociekliwy szuka powodu. Mnie argumentacja: "poważny biznesman w życiu na tym nie poleci" nie przekonuje, życzę powodzenia aby konsula przekonała. Konsul z założenia jest bardziej podejrzliwy. To co znajomy ci powiedział to raczej mit. Myślę, że zostałby tak samo "przetrzepany" jakby miał wizę B1/B2. To czy przylatujesz na ESTA czy na B1/B2 nie zmienia podejścia do "trzepania". Jeśli zapali się odpowiednio wiele "red flag" urzędnikowi CBP to do "trzepania" dojdzie. 1 października dojdzie dodatkowa opłata 250 dolcy za wizę. Więc jak chcesz ją wyrobić to postaraj się zrealizować to we wrześniu. Pamiętaj też że jeśli konsul odmówi Tobie wizy B1/B2 to z programu bezwizowego (ESTA) zostaniesz wykluczony. Na jak długo tego nie wiadomo. Teoretycznie nie jest to dożywotnie wykluczenie. W praktyce jest to wykluczenie na bardzo bardzo długi okres. -
Wiza b2
mcpear odpowiedział Kamilkamil1991 na temat - Wybór wizy, sprawy SSN, prawa jazdy i inne formalności
Chyba częstotliwość podróży nie powoduje, że ESTA jest gorsza - nie ma takiej korelacji. ESTA na 100% jest też tańsza $21/2 lata vs $185/10 lat (a od 1 października będzie to $435). Prośba o wizę B2 jeśli oficjalnie przysługuje ci ESTA może być potraktowane jako "red flag". Może oznaczać, że chcesz przebywać na terenie uSA dłużej niż 90 dni albo, że planujesz wlecieć na wizie B1/B2 i dokonać zmiany statusu na studencki aby wydłużyć pobyt na terenie USA relatywnie długo - co może świadczyć, że planujesz visa fraud. -
A propos FBI urządziło najazd na dom Johna Boltona. Rewolucja zaczyna pożerać własne dzieci ...
- 2 750 odpowiedzi
-
- prezydent
- waszyngton
- (i 5 więcej)