Skocz do zawartości

Wyjazd


olusia810

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem po szkole średniej i zastanawiam sie nad wyjazdem do USA na stałe. Wiem że to wszystko nie jest takie proste jak sie wydaje. Ale wydaje mi sie to najlepszym rozwiązaniem, gdzyż za bardzo nie widze się w Polskiej rzeczywistości. Musze dodać że całą bliższą rodzine mam w USA w stanie Illinois i tata ma obywatelstwo. W Polsce zostawiłabym mame i rodzeństwo, ale i tak myśle że w końcu też tam wyjadą. Chciałam sie dowiedzieć coś wiecej na temat toefl, czy jeśli zdam test w stanach ( jeśli jest to prawdopodobne) to czy mam wstęp na uczelnie czy jeszcze jest coś potrzebne? Wiem początki są zawsze natrudniejsze, ale na początek mieszkałabym u cioci itp. Prosze napiszcie co mi radzicie i co tak dokładnie daje toefl. Dziękuje. :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze napiszcie co mi radzicie i co tak dokładnie daje toefl.

TOEFL to jest po prostu egzamin znajomosci jezyka angielskiego ktory musisz brac jezeli planujesz nauke/studia w USA. Znajdziesz duzo informacji na ten temat w necie. Duzo informacji dla Polakow, napisanych przez Polakow na temat studiow w USA znajdziesz tu:

http://www.pso-usa.org/Polish/PSO-pl.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj sobie tu:

http://travel.state.gov/visa/frvi/bulletin/bulletin_4454.html

Patrz ->FAMILY-SPONSORED PREFERENCES ->First: Unmarried Sons and Daughters of Citizens -> tabelka ponizej

Wynika z niej, ze obecnie sa realizowane wnioski (dla Twojej kategorii-jezeli ojciec zlozy papiery) z 22 wrzesnia 2002.

Ale jezeli masz ponizej 21 lat, to znalazlem cos takiego:

Immediate relatives of U.S. citizen: Child

To qualify as a "child" in this category, the person must be the son or daughter of a U.S. citizen, who is unmarried and under the age of 21

i dalej:

There are two scenarios for U.S. citizen's child to apply for immigration: