Skocz do zawartości

Ciaooo


owca

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Piszę tutaj bo mam kilka a raczej miliard pytań... Chcę bardzo wyjechać do Stanów, w chwili obecnej to jest mój priorytet. Nie chce tam jechać na zawsze ale marzy mi się roczny wyjazd: praca, zwiedzanie, może między czasie nauka języka (umiem angielski dobrze aczkolwiek papier z amerykańskiej szkoły raczej nie zaszkodzi).

Zacznę od początku. Teraz jestem studentką trzeciego roku ekonomii, i ten właśnie trzeci rok robię we Włoszech, potem wracam w czerwcu, bronie licencjat.. no i co dalej... Mój pierwotny plan był bardzo prosty gdyż myślałam sobie że po prostu zrobię sobie rok przerwy i wyjade. Ale myśle teraz że to bez sensu, bo po pierwsze nie będę miała statusu studenta a po drugie pobieram rente rodzinną jako półsierota więc na zawsze ją stracę (a tak, przysługuje mi do 25roku życia, dopóki sie uczę). Więc stwierdziłam że złoże papiery na magistra i od razu wezmę dziekankę, to w moim przypadku myślę że dobre rozwiązanie... No i teraz tak..

Czy istnieją programy work and travel na rok? Czy są programy work and study do stanów? Jesli tak, jak to działa..? Macie doświadczenia?

A co jeśli chciałabym pojechać na własną rękę, jaka jest gwarancja że dostanę wizę na min rok? tzn wiem ze gwarancji nie ma, bo to jest raczej loteria, ale jak to mądrze rozegrać, żeby jednak dostać tę wizę?

No i kiedy najlepiej to wszystko załatwiać? Mogłabym wyjechać październik/listopad 2010 najwcześniej.. Czy juz teraz jest czas na załatwianie formalności??

A czy może ktoś z Was ma doświadczenia z wyjazdem na rok? Wiem że jechać samemu to nienajszczęśliwszy pomysł.. bo mam doświadczenia np z pobytem w Anglii w pracy i bez koleżanki to bym tam umarła.. za to sama wyjechałam na wymiane i już pierwszego dnia miałam masę znajomych... i stwierdzam ze jak mam jechac z kimś na siłę i się męczyć.. to chyba wolę sama..