Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post, tak że witam wszystkich :)

Świetne forum, od dobrych kilku godzin się zaczytuję, naprawdę! :) Gratuluję :)

Przejrzałam dużo postów, znalazłam odpowiedzi na niektóre pytania, ale zauważyłam, że przy każdym uzyskiwaniu wizy liczy się indywidualna historia. Ale do rzeczy: moja ciocia (była żona brata mojej mamy) i Jej córka - moja kuzynka właśnie dostały wizy i lecą w te wakacje na ok. 3 tygodnie na wakacje do USA. Nie wiem dokładnie, ale na zachodnim wybrzeżu "od zawsze" mieszka rodzina cioci (prowdopodobnie mają obywatelstwa) i właśnie tam u nich spędzą czas. Istnieje taka możliwość, żebym poleciała z nimi. Myślałam, że jest już za późno na formalności związane z moją pierwszą wizą, że to wszystko długo trwa, itd., ale pisaliście, że uzyskanie jej trwa do dwóch tygodni, więc zdążyłabym. Chciałabym się ogólnie dowiedzieć, jak to wszystko wygląda w moim przypadku i jakie mam szanse na dostanie wizy. Jestem studentką I roku studiów dziennych, nie pracuję, więc nie zarabiam (wakacje w całości sfinansują rodzice), mam rodzinę i oczywiście (jeżeli polecę) planuję wrócić do Polski od razu po wakacjach. :D W jakim języku rozmawia się konsulem? Z tego co się orientuję, rozmowa z Nim wygląda jak egzamin lub co gorsza przesłuchanie. Mój angielski jest dość dobry, lecz wolałabym rozmawiać po polsku. No i czego nie mówić, aby nie podpaść (oczywiście wiem, żeby mówić prawdę, chociaż nie mam nic do ukrycia :P ale pytam o rzeczy, których Oni nie lubią słyszeć)? Wydaje mi się, że w świetle prawa ciocia jest dla mnie obcą osobą, a Jej rodziny w Stanach w ogóle nie znam. Czy nadal podaję adres tych ludzi jako miejsce, do którego lecę, czy lepiej kombinować z hotelami? W moim przypadku muszę ubiegać się o wizę B-2, ale np. za rok lub za dwa w ramach wymiany studenckiej bądź praktyk będę chciała wyjechać za granicę i może padnie na USA. Co wtedy? Zmieniamy jakoś "status" naszej wizy?