Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieję, że nie dubluje tematów i piszę w dobrym wątku...

Moja dziweczyna z którą jestem już 8 lat dostała się na PhD do Stanów na Florydę. Nie jesteśmy jeszcze narzeczeństwem ale to kwestia czasu. Mam pytanie: Jak mogę się dostać do stanów razem z nią? Chciałbym tam jakoś pracować, bo nie stać mnie na pojechanie tam, siedzenie i nic nierobienie. Da się to jakoś legalnie załatwić? Jak znaleść pracę? Wizę? Znam ang bardzo dobrze, jestem jeszcze studentem (w tym roku kończę studia). Mam nadzieję, że mi coś doradzicie:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Z tego co wiem, nie da się. Jako nienarzeczona para jesteście traktowani jako obcy sobie ludzie, więc wjechać z dziewczyną możesz pewnie tylko na wizie turystycznej. Narzeczeństwo to też nie jestem pewien czy coś pomaga jeśli żadna ze stron nie ma obywatelstwa USA (poczytaj o tym). O legalnej pracy możesz zapomnieć, chyba że wykombinujesz coś na własną rękę: work&travel, jakiś internship albo praca jak już skończysz studia (nie wiem co studiujesz...) - ale takie rozwiązanie nie ma żadnego formalnego związku z tym, że twoja dziewczyna studiuje w USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli ona dostanie zieloną kartę? A jakie są możliwości? jak pojade np z w&t to jest mozliwosc przedluzenia wizy? Albo jakos dostac h2b...?

Jak dostanie zielonę kartę to bedzie mogła wysłać petycję na Ciebie i za 3 lata będziesz mógł do niej dołączyć. W&T - nie. H-2b - powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po prostu chcesz z nią być i ona tam wyjeżdża na wizie J-1, moglibyście się pobrać i Ty mógłbyś wtedy wyjechać na wizie J-2. Będąc na J-2 można się starać o pozwolenie na pracę (EAD). USA to dość konserwatywny kraj i prawo imigracyjne nie sprzyja parom nie będącym w formalnym związku małżeńskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach