Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jestem nowym użytkownikiem forum aczkolwiek czytam je regularnie już gdzieś od pół roku :)

Chciałbym zasięgnąć Waszej pomocy odnośnie wyjazdu na Internship a dokładnie na Professional Career Training.

Jestem po studiach informatycznych o specjalizacji Sieci komputerowe i rok temu obroniłem tytuł Inżyniera. Wolałem zacząć zdobywać potrzebną praktykę więc już na magistra nie poszedłem. Czy ten tytuł inżyniera będzie tam miał znaczenie lepsze niż licencjat? Czy lepiej miec mgr w USA?

Pracuję obecnie w firmie informatycznej i wykonuję pracę wyuczoną na studiach czyli obłsuga sieci, serwerów itd. Jestem generalnie zadowolony bo robię to co lubię ale zachciało mi się uciec do USA. We wrześniu minie rok mojego zatrudnienia.

I tu pojawia się pierwsze pytanie: Dlaczego polecane tu na forum BTC (stany.pl) wymaga do wyjazdu na PCT 2 lat doświadczenia w zawodzie mimo, że przepisy o Internship/PCT zakładają 1 rok doświadczenia? Czy istnieje możliwość negocjacji z nimi tego czasu? Czy lepiej jechać z inną firmą?

2 pytanie: Czy koszt pokazany na ich stronie czyli "900 PLN + 2999 USD" można jakoś rozłożyć na raty lub odwlec w czasie? Chodzi oczywiście o opłatę 2999USD bo z tego co widzę to płatność jest z góry a wcale nie mam pewności, że w Stanach to zarobię. Z tego co czytam oszuści się zdarzają i ktoś tu pisał, że na W&T nie pracował gwarantowanych 40h/tydzień a tylko 20. Boję się tego

3 pytanie Czy duże są szanse na to, że ewentualny praktykodawca po zakończeniu programu załatwi mi wizę H1B? Nie ukrywam, że chciałbym tam zostać na stałe.

4 pytanie Chciałbym jechać z dziewczyną i zrobić jej wize j2. Czy jeśli weźmiemy ślub cywilny to będzie to podstawa do jej wyjazdu ze mną? I jak już tam będzie i tuż po przyjeździe będzie się ubiegać o pozwolenie na pracę to czy to się dostaje po 3 miesiącach na 100% czy są szanse odmowy. Jakie są szanse na otrzymania pozwolenia jeśli jestem tu legalnie?