Jump to content

Formularz I-94 I Mój Problem.


Recommended Posts

Witam !

W tamtym roku w lipcu bylem w USA i jak wiadomo dostalem wpiety formularz I-94 do paszportu, lecz w czym problem... a no w tym iz nikt nie zabral tej bialej karteczki i mam ja dalej w paszporcie ! ja sam nie zwrocilem w ogole na to uwagi. 3 osoby braly moj paszport do reki, mianowicie: Pan przy odprawie nastepnie Pani przed Security Gate, ktora przygladala mi sie bardzo uwaznie, patrzac na kazda strone paszportu i na koncu Pani Stewardessa, tak wiec pokolei nikt sie formularzem nie przejal, a ja tym bardziej nie pomyslalem ze go trzeba wyrwac z paszportu i tak zostal ze mna do dzis... Teraz pytanie What Should I do ? Czytalem owszem, o tym iz by go wyslac w liscie na dany adres do USA z dowodami ktorych ja w zasadzie nie mam za bardzo.. no chociaz mam stare boarding passy i ogolnie bilet. Ale slyszalem ze w systemie powinni miec to iz bylem w samolocie lecialem spowrotem do polski i problemow byc nie powinno i juz sam nie wiem co zrobic.. a niedlugo chce polecic znow. Z gory dziekuje za pomoc i rady !

Link to comment
Share on other sites

Kopia poniżej odpowiedzi z internetu:

Na I-94 zaznaczona zostaje data do kiedy dana osoba moze przebywac na terenie USA. Czesc I-94 zostaje zwrocona podroznemu ( ten powinien trzymac ja w paszporcie ). Najlepiej miec od razu zobiona kopie I-94 - gdyby zdarzylo sie, ze forma ta gdzies sie zapodzieje, wtedy lepiej miec kopie - chociaz i tak wymagane jest aby podrozujacy postaral sie o duplikat swojej I-94 z USCIS ( jest to platne ). Forme I-94 oddaje sie przy wylocie z USA. Nieoddanie I-94 oznacza, ze dana osoba jest nadal w USA. Dlatego trzeba bardzo uwazac aby podczas odprawy, kiedy juz podrozny opuszcza USA, oddac I-94. Mamy wtedy pewnosc, ze USCIS zostanie powiadomione, ze nie przekroczylismy daty wbitej na I-94 i w terminie opuscilismy Stany Zjednoczone. Prosze pamietac, ze osoba, ktora nie oddala I-94 ( badz I-94 nie zostalo zabrane podczas odprawy ) najprawdopdobniej nie zostanie wpuszczona na teren USA kiedy ponownie bedzie chciala wleciec do USA.

Co zrobic jesli urzednik nie wezmie od podroznego I-94, kiedy podrozny opuszcza USA ?

Na adres :

ACS – CBP SBU

P.O. Box 7125

London, KY 40742-7125

USA

nalezy wyslac I-94 oraz dokumenty potwierdzajace, ze w danym czasie podrozny opuscil USA i przebywa poza USA. Dokumenty jakie mozna wyslac to np:

- list wyjasniajacy sytuacje podroznego

- orginalne karty pokladowe z data opuszczenia USA

- fotokopie pieczatek w paszporcie wbitych przy wylocie z USA oraz/badz wlocie na teren innego kraju, moga to byc tez pieczatki pokazujace, ze juz po wylocie z USA podrozny byl jeszcze w innych kajach

- fotokopie zaswiadczen ( z datami ) z miejsca pracy, gdzie dana osoba pracowala juz po wylocie z USA

- fotokopie rekordu bankowego ( z datami ) gdzie pokazane beda transakcje przeprowadzone poza USA po opuszczeniu przez dana osobe Stanow Zjednoczonych

- rekord szkolny swiadczacy o uczeszczaniu na zajecia szkolne odbywajace sie poza USA po opuszczeniu przez dana osobe USA

- datowane paragony uzycia kart kredytowych - pokazujace imie i nazwisko, numer karty kredytowej, jakie zakupy i gdzie zostaly zrobione po opuszczeniu przez dana osobe USA

Moja rada jest taka .Nie ryzykuj wjazdu do USA bez załatwienia ostatecznie tego problemu bo prawie jest pewne ,ze Cie nie wpuszczą.

Link to comment
Share on other sites

Prawie pewne że wpuszczą - masz nieaktualne dane Darek. W tej chwili zwrócony I-94 to jest secondary evidence i w zasadzie nigdzie wysyłać go nie trzeba chyba że ktoś się bardzo uprze - polecam strone choćby ambasady.

Link to comment
Share on other sites

Info ze strony ambasady:

Nie zwróciłem formularza I-94 przy wyjeździe z USA, co powinienem zrobić?

Jeżeli po powrocie do kraju znajdzie Pan/Pani w paszporcie, formularz I-94 (biały) lub formularz I-94W (zielony) to jest możliwe, że Pana/Pani wyjazd z USA nie został właściwie odnotowany.

Jeżeli opuścili Państwo terytorium Stanów Zjednoczonych podróżując samolotem lub statkiem należącym do przewoźników komercyjnych odsyłanie formularza I-94 nie jest konieczne, ponieważ istnieje możliwość zweryfikowania i odnotowania wyjazdu z USA. Zalecamy jednak zachowanie wszystkich dokumentów świadczących o opuszczeniu terytorium USA (na przykład karty pokładowej), aby usprawnić wjazd do Stanów Zjednoczonych w przyszłości.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...