Skocz do zawartości

"jak To Jest" Czyli Kilka Pytan Do Rezydentow La


MarekIRL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam kilka pytan zwiazanych z wizami oraz zamieszkaniem w LA:

Szybki opis sytuacji:

Miszkam z zona w Irlandii od ponad 4 lat. Zona otrzymala oferte pracy na uniwesytecie po tym jak skonczyla w irlandii doktorat.

Ja jestem z zawodu informatykiem z 9 letnim doswiadczeniem zawodowym: Administracja sieci, zabezpieczienia sieci, backupy, web developer, PHP, support

Jesli wyjedziemy to zona otrzyma wize pracownicza H1B a ja pewnie H4 i tu pytania:

1. Ile trzeba w takim przypadku (patrz "szybki opis sytuacji") czekac na wize H1B?

2. Czy dopiero po otrzymaniu wizy H1B moge aplikowac o H4 dla siebie? czy moze otrzymuje ja automatycznie wraz z wiza H1B dla zony? czy moze jest opcja aplikowania nma dwie wizy jednoczesnie zeby zaoszczrdzic czas czekania na decyzje?

3. Chcielibysmy wynajac mieszkanie 1 pokojowe + sypialnia w okolicach Brentwood. Nie zalezy nam na komforcie. ile musze za takie mieszkanie zaplacic?

4. Ile potrezbujemy na poczatku zeby moc odczekac okres az znajde prace (mam nadzioeje ze nie dluzej niz kilka tygodni)

5. Jakie mam szanse na otrzymanie pracy w zawodzie w LA? Jak to wyglada prawnie jesli chcialbym pracowac?

6. Jakie sa koszta zycia w LA na dzien dzisisjeszy? benzyna, jedzenie nie restauracyjne tylko domowe, utrzymanie auta, rachunki: internet, prad, woda itp, inne wydatki

7. Jak wyglada sprawa wyjazdow poza granice US posiadajac wize H1B lub H4?

8. Czy wogole oplaca sie teraz w naszej sytuacji jechac do US?

to chyba narazie tyle. w miare odpowiedzi pewnie dorzuce jeszcze kilka pytan. dzieki za wszelka pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeżeli jej uniwersytet jest quota exempt to dość szybko - 2-3 miesiące. Jeżeli nie to najwcześniej w październiku następnego roku.

4.na H-4 nie możesz pracować http://en.wikipedia.org/wiki/H-4_visa

7. Bez problemu