Skocz do zawartości

Praktyka/staż W Usa Bazując Na Wizie Turystycznej

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. Podobnych tematow o prace jest wiele, ja mam jednak troche inne pytanie.

Na początek sie przedstawię. Nazywam się Maciek, mam 25 lat. Jestem absolwenetem Politechniki Wrocławskiej. Mam juz jakieś doświadczenie w swojej branży. Jezyk angielski znam w stopniu bardzo dobrym. W USA byłem juz na wizie J1 na programie Work and Travel, mam wyrobiony numer SSN.

Moje sprawa jest nastepująca. Bedac w Stanach poznałem kilku ludzi z którymi mam kontakt do dziś, oferują mi oni nocleg oraz ogolna pomoc, jezeli bym postawił tam nogę raz jeszcze. Wiza J-1 oczywiscie sie juz skonczyła, niebawem bede aplikował o wize turystyczną. Mam plan poleciec do Stanow i zatrzymać sie w NY u mojego znajomego na dluzszy czas i na włąsną rękę poszukać stażu praktyki w firmach z mojej dziedziny pracy.

Moje pytanie brzmi czy jest taka możliwość, ze człowiek na wizie turystycznej, będąc juz na terytorium Stanow Zjednoczonych dostanie wize pracowniczą. Ostatnio dużo mówi się o otwarciu wiz dla sektora technicznego. Nie znam jednak szczegolow dlatego pytam, czy ewentualna zgoda pracodawcy równa się temu ze dostanę wizę, która pomoże mi zostać tam na dłużej i legalnie pracować ?

Bardzo dziękuję za każdą pomoc i prosze o wyrozumiałość, jezeli palnąłem jakas głupote.

Pozdrawiam

Maciek

Napisano

jakby zgoda pracodawcy tak pomagala to bylo by cos

Wizy,zmiany statusu wydaje urzad imigracyjny :) ale bez pracodawcy i prawnika nic nie wyjdzie ze stazu,praktyk

Tak wiec majac pracodawce ktory zna przepisy-zna prawnika a Ty moze taka osobe znasz-dobra :) to wtedy cos z tego moze i wyjdzie

ale pamietaj aby na granicy mowic ze lecisz jako turysta

Aby bylo legalnie wszystko to musisz miec pozwolenie na prace i wtedy majac ten numer jest ok :) pracujac na sam numer pracujesz nielegalnie.ale chyba to wiesz-znasz zasady tego.