Skocz do zawartości

Wiza Turystyczna. Problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam mały problem, byłem dokładnie miesiąc temu u konsula w Krakowie, oczywiście dostałem odmowę bo nie udowodniłem, że wrócę.... ręce mi opadły... Opiszę delikatnie moją sytuację. Wizę załatwiałem poprzez kancelarię adwokacka, wypełnienie papierów i ogolne przygotowanie, niestety czas mi nie pozwalał na to żeby się samemu tym zająć. Ogolnie rozmowa z konsulem nie była jakaś skomplikowana pytał czy jadę do kogoś, czy mam tam kogoś, odpowiedziałem ,że nie (bardzo się zdziwił, że lecę sam do nikogo, chciałem lecieć do kolegi tak naprawdę na tydzien) powiedziano mi, że lepiej nie mówić, że się do kogoś leci. OK. Pracuję jako fotograf, więc mnie zapytał co będe fotografował, powiedziałem co nie co, żeby nie przedłużać (slyszalem, że lepiej odpowiadać krotko i na temat). Pytał też gdzię bym leciał no to odpowiedziałem, że jeszcze nie wiem, Chicago lub New York, celem było Chicago. średnio mam nie mniej niz 3500 zl na miesiąc, jestem zatrudniony w firmie, mam umowe o pracę, tak też było napisane, moze to za mało dla nich? Powiem tak, wydaję mi się, że podchodziłem do tego zbyt pewnie, bo podobno teraz "każdy" dostaje, chcę iść w tym miesiącu zapytać jeszcze raz bo kolega do którego się wybieram będzie miał wesele no i że jako znamy się ok. 15 lat zostałem zaproszony no i ogolnie lepszego kumpla nie znajde ;) Dzwoniliśmy do jakiegoś prawnika w stanach i się dowiedziałem, że jadąc jako fotograf i będę robił zdjęcia to znaczyłoby jakbym jechał tam pracować co biednego konsula mogło wystraszyć. Jest szansa na to, że mogę dostać wize tym razem, idę ostatni raz się pytać bo potem i tak już nie zdąże na ślub.... Tylko teraz jak do tego podejsć? Moge powiedzieć, że jadę jako turysta już bez fotografowania? Mogę dostać jakieś zaświadczenie podpisane przez pracodawcę, że wrócę do polski, nie wiem jak to wyglada ale czy może pomóc? No i ogolnie kolega chce mi przesłać zaproszenie na ślub z datą i miejsc