Skocz do zawartości

Licencjat w Polsce, Magisterka w UK, doktor w USA?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Jestem studentem 1 roku na Wydziale Zarzadzania Uniwersytetu Warszawskiego. Nasunał mi sie taki plan. 3 lata licencjatu na mojej uczelni, zrobic rok magisterki w UK, a na doktora pojechac do USA? Wiem, że PhD jest fundowane przez uczelnie w Stanach, moglbym wiec spelnic marzenie studiowania tam wlasciwie za darmo. Czy jednak przeszkodą bylby czas w ktorym wykonalem Licencjat + Magisterke (4 lata)? Z gory dziękuje za pomoc. PS.Wiadomo ze na magisterke szedlbym na jak najlepszą szkołę w UK, wiec dyplom bylby dość znaczący nawet w USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź
Godzinę temu, iony napisał:

.Czy jednak przeszkodą bylby czas w ktorym wykonalem Licencjat + Magisterke (4 lata)? 

Nie powinno. Nie zapominaj ze w USA licencjat to 4 lata, 2 dodatkowe na magisterke. Wiec 4 lata na to i to to szybko jak na miary amerykanskie. Aby dostac sie na program doktorancki licza sie znacznie bardziej oceny (musza byc wysokie!) wyniki na testach GRE, letters of recommendation i ewentualnie jakies publikacje/nagrody. Notabene, mozesz sie starac na programy PhD w USA bez robienia magistra w UK, ale zaraz po skonczeniu licencjatu. Wiekszosc Amerykanow tak robi -- magistra sie zalicza "po drodze" do doktoratu. 

Dodam, ze w USA malo studentow idzie na Phd w zarzadzaniu. To nie jest tytul potrzebny na kariere, i jest raczej przeznaczony wlasciwie tylko dla tych ktorzy chca prace akademiczna. Jest sporo na ten temat na necie, wiec wczytaj sie i poznaj realia, bo raczej to nie jest praktyczna - a bardziej egzotyczna (i waska, lol) droga do kariery, przynajmniej w USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach