Skocz do zawartości

Podatki w USA


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Dostałam zieloną kartę w zeszłym roku, w listopadzie przekroczyłam granicę po raz pierwszy. Pracuję od sierpnia 2018 w Polsce i w 2019 nie planuje jeszcze wyjezdzac do Stanow w tym roku na stałe bo jeszcze studiuję.W związku z tym że rozliczylam się w Polsce, zastanawiam się czy muszę jeszcze składać deklarację podatkową w usa? Albo jakieś oświadczenie ze rozliczylam sie w Polsce? 

Dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nysanarysa napisał:

Cześć,

Dostałam zieloną kartę w zeszłym roku, w listopadzie przekroczyłam granicę po raz pierwszy. Pracuję od sierpnia 2018 w Polsce i w 2019 nie planuje jeszcze wyjezdzac do Stanow w tym roku na stałe bo jeszcze studiuję.W związku z tym że rozliczylam się w Polsce, zastanawiam się czy muszę jeszcze składać deklarację podatkową w usa? Albo jakieś oświadczenie ze rozliczylam sie w Polsce? 

Dziękuję za pomoc :)

Jesteś rezydentka USA i musisz złożyć zeznanie podatkowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję :) przeczytalam część i raczej sama nie jestem sobie w stanie poradzić,to jest za dużo informacji do przyswojenia dla kogos kto kompletnie nie zna sie na prawie podatkowym w USA. Czy ew znacie kogos, ksiegowego/księgową kto zna sie na tym i ew mógłby pomóc? Najlepiej w Krakowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, nysanarysa napisał:

Dziękuję :) przeczytalam część i raczej sama nie jestem sobie w stanie poradzić,to jest za dużo informacji do przyswojenia dla kogos kto kompletnie nie zna sie na prawie podatkowym w USA. Czy ew znacie kogos, ksiegowego/księgową kto zna sie na tym i ew mógłby pomóc? Najlepiej w Krakowie?

Szukaj w Stanach po firmach polonijnych. 

Jeśli w Polsce kogoś znajdziesz to będzie chodzić o firmy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach