Skocz do zawartości

Jaka wiza przy otwarciu nowego oddziału? L1?


Rekomendowane odpowiedzi

Jaka opcja (L1a czy L1b) byłaby dla mnie najbardziej korzystna jeżeli chciałbym z czasem ubiegać się o zieloną kartę? Teoretycznie jest możliwość żebym został oddelegowany do otwarcia tej firmy. Posiadam obecnie stanowisko senior managera, nie wiem czy jest w tym przypadku opcja żebym dostał L1a skoro nie jestem w zarządzie. 
 
Zakładając w scenariusze:
 
1. Zostaje wysłany z L1a (jeżeli jest taka opcja), pomagam w otwarciu firmy. Czy mogę sie po roku starać o sponsorowanie samego siebie na EB1 lub EB2?
 
2. Firma wysyła kogoś z zarządu w celu otwarcia firmy + jadę ja na L1b. W takim wypadku to osoba z L1a może się ubiegać o sponsorowanie mnie, tak? EB1 lub EB2? 
 
Jeszcze jedna kwestia - czy w obu przypadkach jest opcja na zabranie ze sobą żony i dzieci? 
 
Proszę o jakiekolwiek info bo jestem zielony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, owoc said:
Jaka opcja (L1a czy L1b) byłaby dla mnie najbardziej korzystna jeżeli chciałbym z czasem ubiegać się o zieloną kartę?

Obie są równe pod względem GC. Obie pozwalają ubiegać się o GC (o ile firma zechce zasponsorować GC) podczas trwania wizy  (są to tzw dual intent visa) ale obie są nieimigracyjne - czyli po skończeniu ich musisz wrócić do kraju. Żadna z nich nie zmienia się z automatu w GC

11 hours ago, owoc said:
czy jest w tym przypadku opcja żebym dostał L1a skoro nie jestem w zarządzie.

Nie musisz być w zarządzie aby dostać L1A

11 hours ago, owoc said:

1. Zostaje wysłany z L1a (jeżeli jest taka opcja), pomagam w otwarciu firmy. Czy mogę sie po roku starać o sponsorowanie samego siebie na EB1 lub EB2?

Nie. Na EB1 EB2 nie można siebie samego sponsorować. Musi Ciebie sponsorować pracodawca

11 hours ago, owoc said:
2. Firma wysyła kogoś z zarządu w celu otwarcia firmy + jadę ja na L1b. W takim wypadku to osoba z L1a może się ubiegać o sponsorowanie mnie, tak? EB1 lub EB2?