Skocz do zawartości

marc08

Użytkownik
  • Zawartość

    42
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Katowice

Ostatnie wizyty

974 wyświetleń profilu
  1. Dziękuję Wam za wyjaśnienia i rozwianie moich wątpliwości Oczywiście rozumiem, że wiza jest ważna od momentu przyznania jej na interview, ale myślałem, że jej ważność jest ograniczona ważnością badań, czyli - skoro badania są zwykle 2-4tyg przed interview - wiza ważna byłaby np. 5miesięcy i tydzień, a nie pełne 6miesięcy od interview. (tak gdzieś czytałem, może bym znalazł źródło, ale nie chcę już drążyć tematu) Dla znacznej większości osob pewnie nie ma to znaczenia bo i tak wyjeżdżają w ciągu pierwszych 2-3miesięcy od interview, ale jednak ja ślub planuję na początek sierpnia (5 miesięcy po badaniach), a interview będę miał jakoś pod koniec marca (wyjazd planuję na czerwiec). Dlatego tak męczę ten temat co ile jest ważne żeby dobrze to rozplanować . Pamiętam nawet jeszcze kilka miesięcy temu (kilka stron wcześniej w tym temacie) martwiłem się czy w ogole wyrobimy się z wizą na sierpień, a teraz patrzymy na to wręcz odwrotnie tzn. żebym nie wyjechał za wcześnie . Teoretycznie mógłbym sobie teraz opóźnić badania i interview, ale jednak z drugiej strony planując większe wesele do którego zostało 4.5miesiąca to raczej chciałbym już tą wize mieć i nie martwić się że nagle na chwile przed weselem nie dostanę wizy.. Raz jeszcze bardzo wszystkim dziękuję na razie skupie się na domknięciu tematu uzyskania wizy i potem będę myślał dalej nad AOS
  2. W oczekiwaniu na badania i interview zacząłem się trochę przyglądać dalszym krokom, a konkretniej AOS. Rozumiem że: - na potrzeby wizy k1 badania są ważne standardowo 6 miesięcy - wiza będzie zatem miala waznosc 6 miesiecy ale nie od interview lecz od dnia wykonania badań - w ciągu waznosci tej wizy (czyli jak badania mialem 1.03 to powinna byc wazna do 1.09) muszę przyleciec do USA - od momentu przekroczenia granicy mam 90 dni na wzięcie ślubu, i tu rozumiem że wyjechac mogę nawet pod sam koniec waznosci wizy (np. 30.08) i normalnie dalej mam 90 dni, czyli lacznie mam tak naprawde nie 6, a 9miesiecy na slub (od momentu wykonania badan) Jesli cos zle rozumiem to proszę o informacje No i teraz pytania: 1) Czy aplikacja AOS musi tez byc wyslana w ciagu tych 90dni? Bo w moim przypadku przylatuję kilka tygodni przed planowanym slubem, potem slub, no i potem kwestia oczekiwania na marriage certificate. Postaramy się zdazyc wszystko w ciagu 90dni ogarnac ale jesli sie przekroczy ten czas np. o 2tyg przez ten marriage certificate to czy jest to problem? (Slub na pewno w ciagu tych 90 dni ale co jesli samo wyslanie pakietu aos sie o 2-3tyg opozni poza te 90dni?) 2) Do samej aplikacji AOS ponoc chcą form i-693. Tylko ze ja przeciez badania bede mial w Polsce, wiec rozumiem ze nie ide po slubie raz jeszcze robic badan w USA? W instrukcji tego forma jest napisane: https://www.uscis.gov/system/files_force/files/form/i-693instr.pdf?download=1 Tak samo napisane jest rowniez tutaj: https://www.uscis.gov/policymanual/HTML/PolicyManual-Volume8-PartB-Chapter3.html Z tego wynika, ze wysylajac pakiet AOS nie musze powtarzac badan, ale co w takim razie musze wyslac? Chodzi mi o tą drugą część powyzszego cytatu. Czy moze muszę kserowac sobie na badaniach tą karte szczepien wypelnianą przez lekarza (ds-3025?) A moze to juz wszystko bedzie w tym pakiecie w zaklejonej kopercie i nic nie musze dodatkowego wysylac przy AOS (tzn. nic zwiazanego z badaniami)? 3) No i jeszcze pytanie o samą ważność badań. Kiedys byla mowa o tym, że są one wazne teraz 2 lata a nie rok. Tylko że był tam też warunek, że 2 lata obowiązują o ile lekarz podpisał ten raport w ciągu ostatnich 60dni (licząc na dzien wysylania AOS). W moim (i chyba w wiekszosci k1) przypadku jest to niemozliwe. To by oznaczalo, że mam 60 dni aby zrobic badania, miec interview o wize k1, wyjechac do usa, wziac slub, zdobyc marriage certificate i zdazyc jeszcze zaaplikowac o aos. Wszystko w 60dni. Tu znalazlem ciekawa dyskusje dokladnie na ten temat https://www.visajourney.com/forums/topic/687576-change-to-medical-requirements-will-we-need-another-medical-before-aos/ tylko niestety kazdy mowi cos innego, a bylo to na tyle wczesnie ze jeszcze nikt przez te nowe procedury nie przechodzil. Orientuje sie zatem ktos moze jak to teraz wyglada? Czy badania beda wazne 2 lata nawet jak pomiedzy badaniami a wyslaniem pakietu AOS minie wiecej niz 60dni? Wiecej info https://www.uscis.gov/policymanual/HTML/PolicyManual-Volume8-PartB-Chapter4.html Z jednej strony jest tam tabelka ktora mowi że: Z drugiej jednak strony na tej samej stronie napisane jest: Pytanie zatem jak to teraz jest z waznoscia badan dla wizy k1 dla AOS? I nawet jesli to jednak są te 2 lata, to od kiedy to jest liczone?
  3. Dzięki Wam bardzo poczekam spokojnie i zobaczę jak będzie. A teraz w ramach przygotowan oczywiscie okazalo sie ze nie moge znalezc mojej ksiazeczki zdrowia (a tymbardziej jakiejs karty szczepien). Czy jest to absolutnie konieczne? O kartę szczespien jeszcze moze bym powalczyl, choc poradnia lekarska do ktorej chodzilem juz nie istnieje a naszą dokumentacje gdzies przeniesli (musialbym znalezc gdzie...). Na znalezienie ksiazeczki raczej juz nie liczę.. Pytanie co zatem w przypadku gdy nie jestem w stanie znalezc tej ksiazeczki?
  4. Jeszcze takie pytanie odnosnie waznosc badan. Normalnie wazne są 6 miesiecy (2lata do aos). Natomiast ponoc w niektorych przypadkach skrajaca waznosc do 3 miesiecy. No i tu pytanie, jakie to są te niektore przypadki? Udalo mi sie znalezc: https://medicinapreventiva.info/tiempo-de-validez-examenes-medicos.pdf https://fam.state.gov/fam/09fam/09fam030202.html https://www.cdc.gov/immigrantrefugeehealth/exams/ti/panel/tuberculosis-panel-technical-instructions.html https://www.cdc.gov/immigrantrefugeehealth/exams/medical-examination-faqs.html Na wszystkich tych stronach mowa tylko o gruzlicy (TB) w pewnych przypadkach oraz o HIV. Czyli jesli mam jakies inne condition ktore ewentualnie moze zostac podciagniete pod class B (zupelnie niezarazliwe i niezwiazane z TB ani HIV) to rozumiem ze powinienem i tak dostac normalnie 6 miesiecy? Troszke sie pospieszylem z badaniami i zrobilem je juz 1.03, a najwczesniej moge wyjechac w polowie czerwca.. zatem jesli dostane waznosc 3 miesiace to bedzie problem.. Zastanawiam sie jeszcze ewentaulnie nad powtorzeniem badan. Jest to w ogole mozliwe? Skoro nie mialem jeszcze ani wizyty u lekarza ani tymbardziej interview to moze da sie po prostu zrobic nowe badania tak zeby ostatecznie byly nieco dluzej wazne?
  5. Po utworzeniu profilu (utworzysz go tutaj: https://cgifederal.secure.force.com/SiteRegister?country=Poland&language=pl ) chcąc dokonac oplaty bedziesz mogl podpiac kilka ds160 podając ich numery potwierdzenia. Nastepnie (o ile placisz karta) mozna od razu umowic jedno wspolne spotkanie dla wszystkich tych osob (ten sam dzien i godzina, razem podchodzicie do okienka). Nie zapomnij jednak wydrukowac sobie potwierdzenia kazdego ds160, a takze zapisac nr potwierdzenia opłaty za rozpatrzenie wniosku o wizę (potrzebny do umowienia spotkania). Generalnie wszystko tak jak opisano tu w sekcji "jak ubiegac sie o wize": http://www.ustraveldocs.com/pl_pl/pl-niv-typeb1b2.asp
  6. Rozumiem, dzięki @Xarthisius. Troche dziwne jest to, ze - przynajmniej jesli chodzi o oficjalne strony - jedyne co znalazlem o joint sponsorze to tutaj https://www.uscis.gov/greencard/affidavit-support tylko ze to w ogole inny form (i-864) a nie ten co ja potrzebuje (i-134). Stad to male zamieszanie i wolalem trochę dopytac, Teraz mysle ze juz wszystko mam jasne :). Dzięki!
  7. Rozumiem, dziękuję Wam bardzo Ja dodam od siebie że dzownilem kilka dni temu umowic badania w KRK (listu jeszcze nie dostalem z ambasady ale mam juz numer WRW). Powiedziano mi (rejestrujac sie na badania) ze musi minac 10dni roboczych pomiedzy badaniami a wizyta u lekarza. Stad badania mam jutro, a wizyte za prawie 3tyg. Mimo wszystko i tak musze czekac na list z ambasady (a sprawa ledwo dotarla do NVC wiec jeszcze troche poczekam) wiec opoznienia zadnego to nie robi i tak. W miedzyczasie dostane od narzeczonej affidavit of support. No i tu pytanie o ten joint sponsor - wystarczy po prostu drugi taki affidavit of support + rozne bank statements, tax returns itd czy moze w przypadku joint sponsora jest jeszcze cos dodatkowego potrzebne? Ktos się moze orientuje?
  8. Dzięki @Patipitts ! Faktycznie w sekcji immigrant visa wszystko dziala i wyswietla status poprawnie. Co do badan - ok, ja będę robić je w Krakowie ale pewnie tez mozna w jeden dzien badania i wizytę w takim razie. Także jutro dzwonię i umówię jakoś na połowę marca No a co do waznosci badan jesli zrobię je w marcu 2019, ślub sierpien 2019 i potem czekac ok 14miesiecy na zielona karte no to jest niby 5+14=19 miesiecy od zrobienia badan do uzyskania zielonej karty. Czyli jesli faktycznie 2lata są wazne no to moze się uda wyrobic w takim razie. Dzięki! Jeszcze takie pytanie. Jedną z rzeczy które musze przyniesc na interview jest oryginał odpisu zupełnego aktu urodzenia. Pytanie co jeśli w domu znalazlem tylko oryginał zatytułowany "Odpis skrócony aktu urodzenia". Mogę gdzies teraz zdobyc odpis zupełny? No i czy trzeba tłumaczyć to na angielski przez tłumacza przysięgłego?
  9. Hej, 1) Nasza sprawa dotarla dzis do NVC i mamy numer WRW. Problem jednak w tym, że jak chce sprawdzic status na https://ceac.state.gov/ceac/ to po wybraniu non-immigrant visa, Warszawa, no i wpisaniu numeru, wyskakuje "invalid case number". Numer mamy na 100% dobry - narzeczona dzwonila ponownie zeby potwierdzic - powiedziano jej, że to normalne że nie dziala to sprawdzenie statusu.. pytanie zatem czy się tym jakos przejmowac czy nie jest to raczej potrzebne? Poza tym powiedziano jej, że nie dostanie listu ani zadnego confirmation do domu (że NVC otrzymalo naszą sprawe), natomiast dostanie email gdy dokumenty zostana wyslane do ambasady w Warszawie. No i tu znow pytanie - rozumiem, że dalej to po prostu ambasada bedzie sie ze mną kontaktowac (wysle mi ten list zapraszający na rozmowe)? Czy mam jakąś mozliwosc dowiedzenia się, że nasza sprawa dotarla juz do ambasady? 2) No i szybkie pytanie odnosnie lekarza. Rozumiem, zgodnie z https://pl.usembassy.gov/wp-content/uploads/sites/23/IV-F11-POL-Medical-examinations-information-May-2018-1.pdf że mogę juz teraz umawiac badania w KRK (krew, mocz, RTG) i następnie wizyte u lekarza? Zatem pytanie, kiedy umowic wizyte u lekarza? tydzien po badaniach? Bo rozumiem że na niej muszą już byc dostepne wszystkie wyniki badan? 3) Trochę wybiegając w przyszlosc, slub planujemy w sierpniu, no i zaraz potem AOS. Czy dobrze rozumiem stąd https://www.visajourney.com/timeline/aosstats.php że na zieloną kartę w stanie nowy jork będę czekać grubo ponad rok? Jest szansa w takim wypadku, że przedawnią mi się badania z k1 (te co za chwilę będę robić). Rozumiem zatem, że będę je musial wtedy ponowic?
  10. Będę w weekend pomagać rodzicom przy wniosku ds160. Nasuwają mi się następujące pytania: - ds160 wypelniamy w j. angielskim, zatem mogę np. pomóc rodzicom przy jakichś tłumaczeniach, a następnie wpiszą mnie oni w rubryce "Czy ktoś pomagał Ci w wypełnieniu tego formularza" (bylo takie pytanie jak dobrze pamietam, przynajmiej kilka lat temu..), zgadza się? - rozumiem że mamy albo opcje wypełnienia dwóch zupełnie oddzielnych wniosków (tak jakby to byly 2 zupelnie obce osoby) i dopiero potem przy umawianiu spotkania mozna podlaczyc wnioski i dokonac oplaty za obie te osoby razem oraz umowic ten sam dzien i godzine spotkania w konsulacie tak? Bo jeszcze czytalem tam o tej aplikacji rodzinnej, która umozliwia przekopiowanie części danych z poprzednio wypelnionej aplikacji, ale rozumiem że możemy wybrac którąkolwiek z tych opcji i i tak potem przy opłacie i umawianiu spotkania to się wszystko razem podłącza? - myślę też nad napisaniem konsulowi krótkiego opisu dosłownie w 2-3 punktach naszego statutu wizy k1 (mamy noa2, niebawem nvc) gdyż rodzice moi będą się starać o wizę ze względu na chęć przyjazdu właśnie na mój ślub (celem wyjazdu jest obecnosc na naszym slubie, a sam wyjazd na 3tygodnie). Pytanie tylko czy taka notatka/opis ma sens? Rodzice będą też przy sobie mieli fizyczne zaproszenia na nasz slub. No i pytanie przy okazji, trochę już wybiegając w przyszłość: - ja prawdopodobnie będę leciał troche wcześniej niż rodzice, a że jak wspomnialem nie mówią po angielsku, to chciałbym napisać im notatkę z informacjami typu dokąd i do kogo i na ile lecą, aby mogli to przedstawić urzędnikowi podczas przekraczania granicy. Czy ktoś już tak robił? jakie jeszcze informacje warto zawrzeć na takiej kartce? W razie czego domyślam się że są na JFK tłumacze.. edit: mogłem napisać w temacie o wypełnianiu wniosku a nie temat o rozmowach o wizę.. proszę w razie czego o przeniesienie..
  11. Hej @Isabie Tak jak pisaliśmy już chwilę w sierpniu, wysłaliśmy petycje w podobnym czasie i widzę, że Twój timeline to: NOA 1: 2018-08-08 NOA 2: 2019-01-07 Natomiast mój: NOA 1: 2018-08-30 NOA 2: 2019-01-30 Czyli praktycznie identyczny czas tylko przesunięcie o 3tyg Zatem teraz pytanie jak Ci idą dalsze kroki? Dzwoniłaś już do NVC? Macie przydzielony numer? Lekarz umówiony ? Z tego co rozumiem na razie mam w sumie nic nie robić tylko czekać ok. 2tyg i potem dzwonić do NVC? No i jak z tym Affidavit, narzeczony przesyła Ci to pocztą czy można przez email i wydrukować? Ktoś się orientuje jak to działa jak potrzebuję joint sponsora?
  12. Dzięki @Xarthisius ! Tak jak pisałem - na razie oczekujemy na NOA2 więc jeszcze się aż tak dokładnie nie rozeznałem odnośnie tego, który formularz potem wypełniamy. Pamiętałem tylko coś o tym, że badania są ważne rok. No i jak teraz przeczytałem że jest zmiana że ważne będą 2 lata to myślałem że ten czas został wydłużony i zmartwiła mnie te druga zmiana tj. 60dni od badań. W takim razie rozumiem że w moim przypadku to nie ma znaczenia i normalnie mogę spokojnie badania robić jak najszybciej (pewnie koło maja) i w sierpniu planowac ślub a potem papiery na AOS już bez kolejnych badań mimo że minęło 60dni? Tak przynajmniej wynika z przytoczonej instrukcji.. Dzięki raz jeszcze!
  13. Dzięki za news. Zrodziło się u mnie zatem pytanie. Jeśli teraz z narzeczoną czekamy na NOA2 (powinno być jakoś w marcu) i załóżmy badania miałbym np. w maju, a ślub planowalibyśmy z narzeczoną na początek sierpnia (czyli ponad 60dni od badań) to przy składaniu papierów na AOS (kilka dni po ślubie) muszę na nowo robić badania przez to że minęło >60dni? Co więc najlepiej zrobić? Poczekać np. ze zrobieniem badań (a zatem i na interview w ambasadzie) na drugą połowę czerwca?
  14. @aniala i @DanaO89 czy macie już daty interview? Ciekawi mnie jak długo od NOA2 to zajmuje i tak z ciekawości - kiedy planujecie wylecieć? W ciągu kilku tygodni od otrzymania wizy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...