Jump to content

MikeB

Użytkownik
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    PA

Recent Profile Visitors

286 profile views
  1. W sumie jak się wczytałem w Twój post, to chyba rzeczywiście trochę źle go zrozumiałem. Taki urok słowa pisanego w internetach. Przyznaje bez bicia. Moja rodzina też narazie się nie decyduje na odwiedziny[emoji106], jakoś nie mają parcia na Stany. A odnośnie zniesienia wiz to i tak nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Swoją drogą ciekawe czy ruch na lotniskach i ceny biletów za ocean wzrosną . Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  2. Wiem, że pan Trump ma to w dupie, tak jak każdy inny amerykański prezydent, liczą się interesy, i to jest w pewnym sensie fair. Ale jaki ma to związek ze zniesieniem wiz dla Polaków. Po prostu próbuje zrozumieć Twój punkt widzenia, skąd ta niechęć do braku wiz dla Polaków. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  3. Dlaczego nie jest to w interesie Polski czy Polaków? Dlaczego tak negatywnie? Bo ktoś będzie miał łatwiej i nie będzie musiał stać po wizę? Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  4. Proponuję skorzystać z poniższego kalkulator i zobaczysz czy Ci się polepszy czy nie. https://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_countries_result.jsp?country1=Poland&country2=United+States Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  5. Jako ciekawostkę dodam, że do tych 35 dni które można spędzić w Stanach w roku włącza się również czas spędzony w przestrzeni powietrznej Stanów. Za poradą PwC, żeby dostać się z Meksyku do Kanady musiałem lecieć przez Europę żeby tylko nie zachaczyć o Stany. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  6. Żeby uściślić, nie napisałem że nie trzeba się rozliczać. Istnieje coś takiego jak Foreign Income Tax Exclusion, oczywiście są na to limity ale w większość przypadków dla "average Joe" pozwala to na uniknięcie płacenia podatku w USA, jeżeli mieszkasz na stałe i pracujesz na etacie za granicą. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  7. Jak nie mieszkasz w Stanach to nie musisz płacić podatków będąc obywatelem. Wystarczy że będziesz ponad 330 dni w roku poza Stanami. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  8. A w jakim wieku są znajomi jeśli można zapytać? Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  9. Podjąłem decyzję o przeporwadzce na słoneczną Florydę. Po kilku dniach przeglądania ofert mieszkaniowych mam tylko wielki zament w głowie. Czy ktoś z forumowiczów mógłby polecić jakieś ciekawe okolice do zamieszkania? Na co zwracać uwagę? Interesuje mnie obszar między Fort Lauderdale a Miami, samo Miami też wchodziłoby w grę.
  10. Southwest Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  11. To może i ja dorzucę swój punkt widzenia. Pod koniec zeszłego roku zrezygnowałem ze SkyTeam na rzecz powrotu do starego, (jeszcze)dobrego Star Alliance. Przed zmianą latałem głównie Deltą, na programie lojalnościowym z AirFrance/KLM FlyingBlue - Platynowy Status. Status z FB był łatwy do uzyskania w przypadku wielu lotów na domesticu w US, z tego co pamiętam wystarczyło mieć tylko 60 segmentów. Z wyszukiwaniem biletów za mile nigdy nie było problemów, sporo dostępnych opcji, również z małych lotnisk, ilość mil za bilety nagrody była stała w FlyingBlue. W zeszłym roku nastąpiła zmiana w programie na gorsze, dużo trudniej zdobyć status, bilety nagrody zaczęto wycieniać "dynamicznie", dostępnośc nagród na Delte (domestic) praktycznie zerowa. Bilety do Ameryki Południowej z przesiadką w Amsterdami lub Paryżu, praktycznie zerowa dostępnośc biletów w Delcie. Zmiana sposobu bookowania biletów kompletnie "user unfriendly". We wrześniu się wkurzyłem i stwierdziłem, że zaczynam, latać z United ( mimo, że uważam ich za jedną z najgorszych linii). Nienawidzę United, zblazowni pracownicy, najgorsze huby na wschodnim wybrzeżu ( EWR i ORD to porażka, szcególnie zimą), Delta zdecydowanie lepsza ( jak na amerykańskie warunki). Dlaczego więc United? Moim głownym celem w programie lojanościowym jest dostępność biletów nagród w rozsądnych cenach. Ze statusem Platinum i 1K, bilety za mile są dostępne prawie zawsze , nawet na loty na nastepny dzień, piszę tutaj o lotach głownie do Europy. Z uwagi na bogatą siatkę połączeń zawsze się coś znajdzie - i co ważne dla mnie w liniach partnerskich, niekoniecznie w United - staram się ich unikać jeżeli latam za mile. Nawet tym momenice, pisząc ten post, widze bilety dostępne na dzisiejsze popołudnie za 30k mil plus 25 USD opłat - z NY do wszystkich większych miast w Polsce - dobry deal jak na środek wakacji. Sprawdzając SkyMiles i FB - najtańszy bilet za mile to 115k mil - też na dzisiaj i to tylko do Warszawy. W tym roku, byłem już 4 razy w Polsce za mile, dwa razy leciałem LOT'em ( za mile z MileagePlus) i dwa razy dostałem upgrade do biznes klasy. W innych liniach sytacja nie do pomyślenia na biletach za mile. Podsumowując , strzeliłem focha na SkyTeam, z uwagi na to, że zostałem z prawie 500k bezużytecznych mil, które mocno straciły swoja wartość po zmianach w programie. O wykorzystaniu ich na lokalne loty po USA można zapomnieć, no chyba że się lata na jednej trasie JFK-LAX, albo do ATL. Na międzynarodowe loty również dostępnośc prawie tylko z JFK, i ceny z kosmosu.
  12. Zwróć uwagę że "no limit" , to tak naprawdę może być tylko 5 GB szybkiego netu Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  13. Klasa X ma najlepszą cenę do jakości, bo prawie za darmo:), tzn. za mile. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  14. Podobnie jest z ubezpieczeniem na auto. Niektóre firmy pytają od ilu lat masz prawo jazdy w USA, a niektóre tylko o dni ilu lat masz prawo jazdy (bez USA w pytaniu). Wiec teoretycznie podając czas posiadania prawa jazdy w Polsce w formularzu nie kłamiesz i masz zniżki za doświadczenie:) Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  15. Konto możesz spróbować otworzyć, dużo zależy od banku. Zazwyczaj proszą o podanie numeru SSN i nie pytają czy ma jakąś adnotację czy nie. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
×
×
  • Create New...