Jump to content

MikeB

Użytkownik
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    PA

Recent Profile Visitors

255 profile views
  1. Proponuję skorzystać z poniższego kalkulator i zobaczysz czy Ci się polepszy czy nie. https://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_countries_result.jsp?country1=Poland&country2=United+States Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  2. Jako ciekawostkę dodam, że do tych 35 dni które można spędzić w Stanach w roku włącza się również czas spędzony w przestrzeni powietrznej Stanów. Za poradą PwC, żeby dostać się z Meksyku do Kanady musiałem lecieć przez Europę żeby tylko nie zachaczyć o Stany. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  3. Żeby uściślić, nie napisałem że nie trzeba się rozliczać. Istnieje coś takiego jak Foreign Income Tax Exclusion, oczywiście są na to limity ale w większość przypadków dla "average Joe" pozwala to na uniknięcie płacenia podatku w USA, jeżeli mieszkasz na stałe i pracujesz na etacie za granicą. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  4. Jak nie mieszkasz w Stanach to nie musisz płacić podatków będąc obywatelem. Wystarczy że będziesz ponad 330 dni w roku poza Stanami. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  5. A w jakim wieku są znajomi jeśli można zapytać? Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  6. Podjąłem decyzję o przeporwadzce na słoneczną Florydę. Po kilku dniach przeglądania ofert mieszkaniowych mam tylko wielki zament w głowie. Czy ktoś z forumowiczów mógłby polecić jakieś ciekawe okolice do zamieszkania? Na co zwracać uwagę? Interesuje mnie obszar między Fort Lauderdale a Miami, samo Miami też wchodziłoby w grę.
  7. Southwest Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  8. To może i ja dorzucę swój punkt widzenia. Pod koniec zeszłego roku zrezygnowałem ze SkyTeam na rzecz powrotu do starego, (jeszcze)dobrego Star Alliance. Przed zmianą latałem głównie Deltą, na programie lojalnościowym z AirFrance/KLM FlyingBlue - Platynowy Status. Status z FB był łatwy do uzyskania w przypadku wielu lotów na domesticu w US, z tego co pamiętam wystarczyło mieć tylko 60 segmentów. Z wyszukiwaniem biletów za mile nigdy nie było problemów, sporo dostępnych opcji, również z małych lotnisk, ilość mil za bilety nagrody była stała w FlyingBlue. W zeszłym roku nastąpiła zmiana w programie na gorsze, dużo trudniej zdobyć status, bilety nagrody zaczęto wycieniać "dynamicznie", dostępnośc nagród na Delte (domestic) praktycznie zerowa. Bilety do Ameryki Południowej z przesiadką w Amsterdami lub Paryżu, praktycznie zerowa dostępnośc biletów w Delcie. Zmiana sposobu bookowania biletów kompletnie "user unfriendly". We wrześniu się wkurzyłem i stwierdziłem, że zaczynam, latać z United ( mimo, że uważam ich za jedną z najgorszych linii). Nienawidzę United, zblazowni pracownicy, najgorsze huby na wschodnim wybrzeżu ( EWR i ORD to porażka, szcególnie zimą), Delta zdecydowanie lepsza ( jak na amerykańskie warunki). Dlaczego więc United? Moim głownym celem w programie lojanościowym jest dostępność biletów nagród w rozsądnych cenach. Ze statusem Platinum i 1K, bilety za mile są dostępne prawie zawsze , nawet na loty na nastepny dzień, piszę tutaj o lotach głownie do Europy. Z uwagi na bogatą siatkę połączeń zawsze się coś znajdzie - i co ważne dla mnie w liniach partnerskich, niekoniecznie w United - staram się ich unikać jeżeli latam za mile. Nawet tym momenice, pisząc ten post, widze bilety dostępne na dzisiejsze popołudnie za 30k mil plus 25 USD opłat - z NY do wszystkich większych miast w Polsce - dobry deal jak na środek wakacji. Sprawdzając SkyMiles i FB - najtańszy bilet za mile to 115k mil - też na dzisiaj i to tylko do Warszawy. W tym roku, byłem już 4 razy w Polsce za mile, dwa razy leciałem LOT'em ( za mile z MileagePlus) i dwa razy dostałem upgrade do biznes klasy. W innych liniach sytacja nie do pomyślenia na biletach za mile. Podsumowując , strzeliłem focha na SkyTeam, z uwagi na to, że zostałem z prawie 500k bezużytecznych mil, które mocno straciły swoja wartość po zmianach w programie. O wykorzystaniu ich na lokalne loty po USA można zapomnieć, no chyba że się lata na jednej trasie JFK-LAX, albo do ATL. Na międzynarodowe loty również dostępnośc prawie tylko z JFK, i ceny z kosmosu.
  9. Zwróć uwagę że "no limit" , to tak naprawdę może być tylko 5 GB szybkiego netu Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  10. Klasa X ma najlepszą cenę do jakości, bo prawie za darmo:), tzn. za mile. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  11. Podobnie jest z ubezpieczeniem na auto. Niektóre firmy pytają od ilu lat masz prawo jazdy w USA, a niektóre tylko o dni ilu lat masz prawo jazdy (bez USA w pytaniu). Wiec teoretycznie podając czas posiadania prawa jazdy w Polsce w formularzu nie kłamiesz i masz zniżki za doświadczenie:) Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  12. Konto możesz spróbować otworzyć, dużo zależy od banku. Zazwyczaj proszą o podanie numeru SSN i nie pytają czy ma jakąś adnotację czy nie. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  13. Literówka się wkradła, miało być EB3. A tak na marginesie, co za czasy żeby EB1 nie było current, a EB2 i 3 śmigało aż miło. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  14. Zgadza się że EB1 jest troche zakorkowana. Ale od października powinna być current. Poza tym może aplikowac w innej kategorii, w EB2 i EB1 - I140 można puścić w premium. Jeżeli dobrze zrozumiałem Sweet ma jeszce 2.5 roku na L1B wiec wystarczajaco duzo czasu na rozpoczęcie procesu o GC. A jak już złoży wniosek o AOS i I140 razem to będzie miała EAD I wazny status nawet jak wiza wygaśnie. Sent from my SM-A600A using Tapatalk
  15. A nie łatwiej od razu aplikować o GC? Obecnie wszystkie kategorie są rozpatrywane na bieżąco ( EB1 ma mały poślizg). Sent from my SM-A600A using Tapatalk
×
×
  • Create New...