Skocz do zawartości

Obywatelstwo, Ślub, Praca


Martusinska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu po raz pierwszy i z góry przepraszam administratora, jeśli umieściłam temat w złym dziale, lub jeśli podobna sytuacja była już gdzieś opisana (przejrzałam forum i nie spotkałam się z czymś podobnym, ale oku ludzkiemu może coś umknąć)

Mam 22 lata, jestem studentem II roku biologii. W 2002 roku mój narzeczony wyjechał do USA, ma zieloną kartę. Widzimy się na wakacje i święta. W marcu 2007 wyrobiłam sobie wize turystyczną (dostałam na 10 lat). Poleciałam do USA na wakacje ok 2 mce 6.07-25.08. 2007, a potem na święta Bożego narodzenia na ok 2 tygodnie. Zawsze wracałam przed wyznaczonym terminem jaki wbili mi na granicy. Mój narzeczony ukończył szkołe tam i teraz będzie składał papiery na obywatelstwo. Myślimy o tym, aby pobrać się i zacząć wspólne życie w Stanach, bo już nie możemy wytrzymać pożegnań i tego że widzimy się tylko 2 x w roku, a na codzień mamy Gadu-Gadu, telefony, sms-y i skype. Jeśli zdałby egzamin na obywatelstwo i dostałby je, to czy gdybym do niego poleciała, wzielibyśmy ślub to czy mogłabym już legalnie pracować? Bo wiadomo, że z jednej pensji cięzko opłacić czynsz, telefony, auto i samo życie. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Od razu nie mozesz pracowac, musisz miec autoryzacje do pracy czyli pozwolenie na prace (EAD - Employment Authorization Document). Od zlozenia dokumentow do urzedu imigracyjnego w ciagu 90 dni powinni wydac ci takie pozwolenie. Jesli w aplikacjach beda bledy badz dopatrza sie czegos - wtedy dostaniesz RFE (zadanie doslania dodatkowych dokumentow) i wtedy nie dostaniesz pozwolenia na prace w ciagu 90 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martusinska jest wiele tematow na ten temat ,nawet jest napisane jakie dokumenty,formularze nalezy skladac itd..Szukaj a znajdziesz te posty ,szukaj w dziale emigracja..