Skocz do zawartości

Zielona Karta A Wniosek Ds-230

Rekomendowane odpowiedzi

• Odpowiedzi 37
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

witam.

ja teraz jestem w polsce. ale byłam legalnie w usa w tym czasie urodziłam tam dziecko i po trzech miesiącach wrócilam do polski. a w miedzy czasie byłam z dzieckiem w usa na wakacja, gdyz mam jeszcze ważna wize turystyczną i dziecko wjezdzało na swoj amerykanski paszport a ja na wize.

tylko w pkt 29 w DS-230 każa wpisac wszystkie dzieci i mam dylemat. Czy jak jej nie wpisze wale to uznaja ze nie mam dziecka i oskarza o kłamstwo. ja rozumiem ze ten DS-230 jest jakby wywaidem mojego zyciorysu. prosze o upewnienie mnie co mam robić.

napisalam do ambasady i uzyskalam informacje ze w pkt 29 w DS-230 musze wpisac wszystkie dzieci.

Nie ma takiej opcji, aby dostać GC. Rozmawiałem z paroma osobami odrzuconymi na starcie. W uzasadnieniu na rozmowie usłyszeli oboje mniej więcej coś takiego przestępstwo imigracyjne jest przestępstwem federalnym. Skoro popełnili to, to są w stanie popełnić i inne. I nie było zmiłuj się. Zataić się tego nie da ponieważ już jest zmodyfikowana baza danych osób z tym wykroczeniem. Szczerze powiem że nie rozumię ludzi którzy będąc w Stanach postanawiają zostać nawet nielegalnie, później decydują się wrócić do Polski, a następnie biegają jak z obstrukcją jak wyjechać ponownie do USA.

Przede wszystkim nie jestesmy zdesperowani, zeby jechac. Mamy dosc poukladane zycie i jak sie nie uda to trudno. ale chyba warto sprobowac, klamac nie zamierzamy, co ma byc to bedzie... Ja wychodze z zalozenia, jesli takie jest nasze przeznaczenie, to pojedziemy. Jak nie, to trudno.

A tak w nawiasie to piszemy "rozumiem" a nie "rozumię" :)

• 5 miesięcy później...

Witam po dlugiej przerwie.

Dzisiaj dostalismy paszporty z wizami. Termin wizy uplywa 30 kwietnia ale ze wzgledu na termin badan lekarskich musimy wyleciec 12 kwietnia. Szczerze mowiac dawalismy sobie tylko 10 % szans ze dostaniemy.

26.10 mielismy spotakanie w ambasadzie i po przedstawieniu wszytskich dokumentow i po uiszczeniu oplaty mielismy rozmowe z konsulem. Konsul pytal sie o nasze wyksztalcenie, adres w ktorym sie chcemy zatrzymac itp. W trakcie rozmowy wyniklo ze bylismy w USA - ja raz a maz dwa razy. No i konsul wreszcie doszedl do tego ze na wizie J1 bylismy ponad 1,5 roku - spytal sie czy to okres jednorazowy. Powidzielismy prawde tzn ze bedac studentami przesiedzielismy wize J1 o ponad 1,5 roku w USA. Powiedzial ze musi to sprawdzic i czekalismy z 15 minut na ponowne spotkanie. Od razu dalismy mu do przeczytania wydrukowany z tego forum

However, for the F-1 or J-1 or I-1 nonimmigrants, there are no specific expiration dates on their I-94. It just states "Duration of Status" or "D/S." When there is no specific expiration date, who should determine the expiration of status for these nonimmigrants? For these nonimmigrants, they are immigration officials or consular officials or immigration judges. To put it other way, unless one of these government officials determines that these nonimmigrants violated the status. Accordingly, even if they are unable to apply for the change of status within the U.S. for the violations, they can still apply for such visa based on the employer's petition approval no matter how long they stayed beyond the violation of the status unless it is determined such by one of these officials and one keeps staying for six months or one year beyond the date of such determination by the official. In other words, they are not subject to the 3-year bar or 10-year bar unless they keep remaining in the U.S. for six months or one year or longer beyond the date of such decision. How do the government officials detect and determine their violation of nonimmigrant status? In most cases, it is the act of the nonimmigrant themselves - submitting any applications after failing maintenance of nonimmigrant status with or without the knowledge of this second consequence. Since most likely, their applications will be denied by the government officials for violation of status, the 3-year or 10-year bar clock to count six months or one year will start ticking.

a tutaj konkretnie z przepisami:

INS and DOS developed a unified interpretation of a key triggering event for purposes of both INA § 222(g) and § 212(a)(9)(cool.png:

an alien is considered to have stayed in the United States "beyond the period of stay authorized by the Attorney General" [iNA §

222(g)(1)] or "after the expiration of the period of stay authorized by the Attorney General" [i.N.A. § 212(a)(9)(http://1.2.3.12/bmi/...ult/cool.png(ii)] only under

the following circumstances:

1. The alien has remained in the United States after the expiration date recorded on Form I-94, without having applied

for an extension or change of status; or

2. An immigration judge finds that a status violation has occurred; or

3. INS (DHS) determines in the course of adjudicating an application for an immigration benefit that there has been

status violation, and the request for the benefit is denied

* For those with a "D/S" I-94, only items 2 and 3 trigger the provision, since there is no expiration date on the

I-94.

Duration of Status (D/S) cases

F, G, J, A, and I nonimmigrants are usually admitted to the United States for a period known as "duration of status,"

indicated by the notation "D/S" on their Form I-94, rather than a specific expiration date. For those with a "D/S" I-94,

there is no I-94 date to stay beyond. A stay beyond the date listed on Form I-20 ID or Form DS-2019 (and any

applicable grace period), although considered a violation of status, is not considered to be an overstay for purposes of §

222(g) if the alien was admitted for D/S on his or her I-94. A nonimmigrant admitted for D/S will be considered an

overstay under § 222(g) only if:

1. An immigration judge finds in the course of removal proceedings that the individual has violated status,

resulting in the termination of the alien's period of authorized stay; or

2. USCIS (and now presumably DHS) determines in the course of adjudicating an application for an immigration

benefit that there has been a status violation, which results in the termination of the alien's period of

authorized stay.

In addition to D/S cases, other categories are treated in particular ways for § 222(g) purposes. USCIS considered the

following individuals not to be subject to § 222(g) penalties:

? Those who apply for visas in the following categories: A-1, A-2, C-2, C-3, G-1, G-2, G-3, G-4, and NATO 1

through NATO-6;

? Those who have been granted Temporary Protected Status (TPS) before the expiration of their authorized stay;

and

? Those who violate status in any other way other than staying beyond the period authorized, unless the status

violation was determined in proceedings before an Immigration Judge or by INS (DHS) in the course of an

application for an immigration benefit.

Po czym konsul chcial zobaczyc nasze stare wizy. Niestety nie mamy ich w aktualnych paszportach i poprosil nas o doslanie paszportow. Od razu gdy wrocilismy do domu zamowilismy kuriera wskazanego przez konsula (swoja droga bardzo drogi bo az £48) i do dzisiaj czekalismy. No i dostalismy paszporty z wiazami.

Chcialbym podziekowac forum.usa.info za porady i podpowiedzi.

Termin wizy uplywa 30 kwietnia ale ze wzgledu na termin badan lekarskich musimy wyleciec 12 kwietnia. Szczerze

Termin badań lekarskich?? o co chodzi?

Ja mam termin ważności wizy 15 kwietnia 2013 i myślałem o wyjeździe ok 5-8 kwietnia, Myslicie ze bedize ok, czy lepiej wczesniej leciec?

Termin badań lekarskich?? o co chodzi?

Ja mam termin ważności wizy 15 kwietnia 2013 i myślałem o wyjeździe ok 5-8 kwietnia, Myslicie ze bedize ok, czy lepiej wczesniej leciec?

Ja bym nie ryzykował z czekaniem do ostatniej chwili, co jeśli nagle zachorujesz albo wydarzy się coś innego z powodu czego nie będziesz mógł polecieć do Stanów? Uważam, że to trochę ryzykowne i lepiej wylecieć wcześniej, kiedy już otrzymasz plastikową GC to zyskasz większą elastyczność w swoich działaniach.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

• Dodaj nową pozycję...