Skocz do zawartości

Kilka Spraw - Wyjazd Do Stanów


asd5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przeglądam forum od jakiegoś czasu ponieważ temat wizy i Stanów jest dla mnie w ostatnim czasie bardzo bliski. Może zacznę od początku.

W Polsce jestem grafikiem, koderem wordpress, pracuje w agencji reklamowej jako DTPowiec. W domu pracuje dla kilku frim jako freelancer i projektuje głównie strony www. Pracuje w tej branży już dobre 6 lat praca sprawia mi dużo radości.

Jakiś czas temu matka mojej narzeczonej wyjechała do Stanów (wiza turystyczna) tam dostała na 6m pobytowego. W chwili obecnej jest tam legalnie, ale pracuje i raczej nie planuje powrotu.

Razem z narzeczoną chcemy podjąć podobny krok z tego względu, że jest to najprostszy sposób dostania się do tego kraju. Czytałem sporo o wizach i pobycie, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, które mnie nurtuje otóż jeżeli zdarzyłoby się tak że wyjechałbym na wizie turystycznej, podjąłbym tam pracę po 6m bym nie wrócił i zamierzałbym zostać tam na stałe to jakie są szansę, aby być tam legalnie, czy pracodawca może w jakiś sposób pomóc mi w takim przypadku w zdobyciu wizy, która pozwalałby mi na prace w stanach, po ilu latach mieszkania w stanach mogę się starać o legalny pobyt, czy w ogóle coś takiego istnieje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób matka Twojej narzeczonej jest tam legalnie i pracuje, jeśli wyjechała na wizie turystycznej?

Być może mógłbyś skorzystać z jej sposobu na legalizację pobytu.

Jeśli wyjedziesz na wizie turystycznej i podejmiesz pracę to od razu stajesz się nielegalnym imigrantem. Zakładając, że ktoś w ogóle zatrudni Cię na wizie turystycznej.

A nielegalny pobyt (czyli przesiedzenie wizy i nielegalna praca) są przebaczane tylko w przypadku małżeństwa z obywatelem.