Jump to content

Ślub Rodzica, A Legalny Wstęp Pełnoletniego Dziecka Do Usa. Proszę O Pomoc!


Recommended Posts

Witam, moja matka przesiedziała pobyt tymczasowy na wizie turystycznej o ponad rok. Jednak wziela okolo miesiac temu legalny slub w USA i stara sie o pobyt stały i reszte potrzebych dokumentow, by zalegalizowac swoj pobyt w zupelnosci, byc moze starac sie o obywatelstwo. Mam pytanie, czy w takiej sytuacji ja, jej syn, mam juz jakakolwiek mozliwosc starania sie o wize, czy o jakikolwiek sposob dostania sie do stanow? Niektorzy znajomi twierdza, ze powinienem niedlugo dostac zielona karte, ale nie sa pewni tego. Czy slub mojej matki wplywa jakos na decyzje konsula w sprawie wizy dla mnie? Chciałbym nadmienić, że juz raz dostałem odmowe w sprawie uzyskania wizy turystycznej (minął juz rok od mojej wizyty w ambasadzie). Czy ktos w takiej sytuacji jest w stanie podać mi jak najbardziej skuteczna metode dostania sie do USA? Proszę o pomoc...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 25
  • Created
  • Last Reply

Starac sie o turystyczna mozesz zawsze ale szanse masz znikome.

Ile masz lat i jak wyglada Twoj stan cywilny ?

Na razie Twoja matka nie ma zadnej mozliwosci otrzymania obywatelstwa - dostanie zielona karte (za mniej wiecej pol roku od wyslania dokumentow), po trzech latach od jej otrzymania moze sie starac o obywatelstwo jezeli caly masz bedzie zona swojego meza.

Jezeli masz wiecej niz 21 lat i nie jestes zonaty, po otrzymaniu zielonej karty (co potrwa z pol roku - od obywatelstwa Twoja matlka jest co najmniej 3 lata w tej chwili) Twoja matka moze wyslac na Ciebie petycje w kategorii F2B, zielona karte otrzymasz mniej wiecej za 8 lat.

Jezel masz mniej niz 21, to petycja w kategorii F2A ~ mniej wiecej 2.5 roku ale jezeli w tej chwili masz mniej wiecej 18.5 roku, mozesz przekroczyc 21 lat zanim Twoja priority bedzie current.

Jezeli masz wiecej niz 21 lat i jestes zonaty to nie ma dla Ciebie zadnej mozliwosci otrzymania zielonej karty zanim Twoja matka otrzyma obywatelstwo (co najmniej 3 lata od momentu otrzymania zielonej karty przez nia).

W momencie jak Twoja matka otrzyma obywatelstwo, zmieniaja sie kategorie wizowe dla Ciebie, ale okres oczekiwania to co najmniej kilka lat (znowu - zaleznie od Twojego wieku i stanu cywilnego).

Link to comment
Share on other sites

skuteczna metoda to pobyt staly,juz kiedys dostales odpowiedz na swoje pytania

Inne wizy to moze byc juz roznie,,czasami ludzie przynosza dokumenty ze Ich rodzic ma juz GC i dostaja wizy nie imigracyjne a inne osoby nie bo moga zrobic tak samo jak Ich rodzice..

zapoznaj sie z postem wyzej ile bedziesz czekac na GC w swoim przedziale wiekowym.

Link to comment
Share on other sites

mam 19 lat. czyli 2,5 roku czekania na gc. w tym momencie to ze moja matka wyszla za maz nie zmienia sytuacji w ambasadzie? nie biora tego w ogole pod uwage, nic to nie zmieni co do mojego starania sie o wize turystyczna? nie spojza na mnie bardziej przychylnie wlasnie z tego wzgledu ze ma tam legalny slub z amerykaninem...? jestem w identycznej sytuacji jak rok temu kiedy dostałem odmowe?

chodzi mi tylko o to, zeby poprostu dostac sie do usa, nie wazne czy dzieki gc, czy wizie turystycznej. chce miec tylko legalny wjazd do stanow. nie obchodzi mnie jaka metoda. moge miec legalny wiazd nawet na 2 dni. oczywiscie opcja przez kanade odpada, bo bez legalnego wiazdu bede bez jakiejkolwiek mozliwosci zalegalizowania swojego pobytu...

nie rozumiem o jaki pobyt stały Ci chodzi sly6

Link to comment
Share on other sites

Ale oni rozpatrują Twoją sytuację, biorąc również pod uwagę fakt, że Twoja matka wyjechała do Stanów turystycznie i została tam na stałe. Jakie mają gwarancje, że Ty nie postąpisz tak samo i nie wykorzystasz wizy turystycznej do celów innych, niż turystyczne?

Zwłaszcza, że taki jest Twój cel (a przynajmniej ja tak wnioskuję z Twojego posta)?

Link to comment
Share on other sites

Czyli w ambasadzie beda mieli status mojej matki jako malzonki amerykanina. wnioskujac z posta Joanny30 wynika ze nie mam szans na uzyskanie wstepu do stanow...

jestem obecnie w trudnej sytuacji, skonczylem szkole i musze zdecydowac czy isc na studia czy starac sie wyleciec do stanow. osobiscie bardzo chcialbym dazyc do tego drugiego, ale widze po waszych wypowiedziach ze nic nie wskuram...

Link to comment
Share on other sites

mam 19 lat. czyli 2,5 roku czekania na gc. w tym momencie to ze moja matka wyszla za maz nie zmienia sytuacji w ambasadzie? nie biora tego w ogole pod uwage, nic to nie zmieni co do mojego starania sie o wize turystyczna? nie spojza na mnie bardziej przychylnie wlasnie z tego wzgledu ze ma tam legalny slub z amerykaninem...? jestem w identycznej sytuacji jak rok temu kiedy dostałem odmowe?

chodzi mi tylko o to, zeby poprostu dostac sie do usa, nie wazne czy dzieki gc, czy wizie turystycznej. chce miec tylko legalny wjazd do stanow. nie obchodzi mnie jaka metoda. moge miec legalny wiazd nawet na 2 dni. oczywiscie opcja przez kanade odpada, bo bez legalnego wiazdu bede bez jakiejkolwiek mozliwosci zalegalizowania swojego pobytu...

W momencie jak Twoja matka wziela slub z amerykaninem Twoje szanse na turystyczna zmalaly praktycznie do zera i wydaje mi sie ze to jest zupelnie oczywiste.

Dalej - jestes w calkowitym bledzie ze mozliwosc wjazdu na czymkolwiek da Ci mozliwosc uregulowania pobytu - dokladnie przeciwnie...

Gdybys wjechal na turystycznej, caly ten czas oczekiwania o ktorym pisalem (obowiazuje bez wzgledu na to czy jestes tu czy w US) musialbys utrzymac legalny status - co w praktyce byloby trudne. Minimaly overstay wyeliminowalby Cie z mozliwosci otrzymania zielonej karty, co byloby wyjatkowa glupota (maja w perspektywie mozliwosc otrzymania jej bez problemow - tylko pod oczekaniu odpowiedniej ilosci czasu).

Link to comment
Share on other sites

W momencie jak Twoja matka wziela slub z amerykaninem Twoje szanse na turystyczna zmalaly praktycznie do zera i wydaje mi sie ze to jest zupelnie oczywiste.

Dalej - jestes w calkowitym bledzie ze mozliwosc wjazdu na czymkolwiek da Ci mozliwosc uregulowania pobytu - dokladnie przeciwnie...

Gdybys wjechal na turystycznej, caly ten czas oczekiwania o ktorym pisalem (obowiazuje bez wzgledu na to czy jestes tu czy w US) musialbys utrzymac legalny status - co w praktyce byloby trudne. Minimaly overstay wyeliminowalby Cie z mozliwosci otrzymania zielonej karty, co byloby wyjatkowa glupota (maja w perspektywie mozliwosc otrzymania jej bez problemow - tylko pod oczekaniu odpowiedniej ilosci czasu).

heh, wg Ciebie mam czekac 8 lat na gc? to chyba jakis zart :P za 8 lat to ja bede mial prawie 30 lat, zupelnie nie wiadomo jak ulozy mi sie zycie, jaka bedzie sytuacja gospodarcza w USA, moze juz kompletnie sie nie bedzie oplacalo wyjezdzac stad... ja wyjezdzam albo teraz, albo ukladam sobie zycie tutaj. w wieku 30 lat nie chce zaczynac zycia od nowa, od nauki jezyka itd. czy moze mi ktos wkoncu odpowiedziec klarownie na moje pytanie? czy mam mozliwosc jakakolwiek wyjazdu do stanow teraz, badz w przeciagu najblizszych 6-12 miesiecy?

Link to comment
Share on other sites

A na podstawie czego chcesz tam wyjechać?

Czy uda Ci się dostać wizę turystyczną, to już uzyskałeś odpowiedź na to pytanie.

Czy mimo wszystko desperacko sie o nią starać - na to nikt Ci nie odpowie.

Wypełnij wniosek i idź na rozmowę z konsulem. Jak nie spróbujesz, to się nie upewnisz, jakie masz szanse.

Nikt tu nie jest wróżką, żeby jednoznacznie określić, jak bardzo blisko zera są (czy też nie) Twoje szanse.

PS. A żeby uczyć się języka wcale nie musisz czekać aż do wyjazdu.

Link to comment
Share on other sites

heh, wg Ciebie mam czekac 8 lat na gc? to chyba jakis zart :P za 8 lat to ja bede mial prawie 30 lat, zupelnie nie wiadomo jak ulozy mi sie zycie, jaka bedzie sytuacja gospodarcza w USA, moze juz kompletnie sie nie bedzie oplacalo wyjezdzac stad... ja wyjezdzam albo teraz, albo ukladam sobie zycie tutaj. w wieku 30 lat nie chce zaczynac zycia od nowa, od nauki jezyka itd. czy moze mi ktos wkoncu odpowiedziec klarownie na moje pytanie? czy mam mozliwosc jakakolwiek wyjazdu do stanow teraz, badz w przeciagu najblizszych 6-12 miesiecy?

Odpowiedz brzmi nie. Nie wiem czemu oczekujesz mozliwosci wyjazdu natychmiast - nie masz do tego specjalnych podstaw w tym momencie...

Nawet jakbys wyjechal na turystycznej, to nic by Ci to nie dalo (z pododow podanych powyzej), chyba ze jestes na tyle glupi / zdesperowany (sorry za szczerosc) ze chcesz tam siedziec nielegalnie...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...