Skocz do zawartości


presecutor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam 23 lata. W ubiegłym roku skończyłem studia, obroniłem licencjat na 4. Pracuję jako Przedstawiciel Handlowy na umowę zlecenie. Sytuacja materialna mojej rodziny jest dobra. Mieszkamy w domku jednorodzinnym, pomagam bratu prowadzić działalność gosporarczą, mąż mojej mamy również prowadzi działaność gospodarczą.

Mój ojciec wyjechał do USA ok. 10 lat temu. Ok. 3 lata temu, zalegalizował swój pobyt biorąc ślub z Polką z amerykańskim obywatelstwem. Małżeństwo jest prawdziwe.

Moja mama natomiast podczas drugiego pobytu na lotnisku w USA (ok 7 lat temu) stwierdzono, iż podczas pierwszego pobytu podjęła pracę zarobkową, i została deportowana do Polski. Ok. 5 lat temu wylosowaliśmy zielona kartę – udaliśmy się wraz z mamą do ambasady celem zalatwienia formalności, wówczas dowiedzieliśmy się że mama dostała dożywotni zakaz wjazdu do Stanów.

Od tego czasu po raz pierwszy wraz z bratem pojechaliśmy do ambasady starać się o wizę 3 lata temu: wówczas ja studiowałem, pracowałem. Brat również studiował, pracował, miał zarejstrowaną działalność gospodarczą, oraz był właścicielem samochodu, czyli mieliśmy do czego wracać, dość dobre powiązania z krajem, chociaż konsula niespecjalnie to interesowało.

Podczas rozmowy z konsulem coś się wydarzyło – coś zobaczył w komputerku, powiedział aby odejść od okienka i poczekać na krzesełkach. Zwołał jednego konsula, potem drugiego, no i we 3 ok. 15 minut sprawdzali coś w komputerze. Efekt – odmowa wizy. Powód – „ za mało (!) rzeczy powiązanych z Polską” . Pracujemy, studiujemy, działalność gosporarcza, samochód – da się jeszcze więcej ?

Dodam że mieliśmy numerek 23 - wszyscy przed nami, czyli 23 osoby wizę dostały.

Tłumaczymy konsulowi, że przecież tyle rzeczy nas tu trzyma – on twardo że proszę sprobowac za rok. Od tamtego czasu nie staraliśmy się o wizę.

I tu pytanie: