Jump to content

Obywatel Amerykanski,wiza Dla Narzeczonej/zony


Recommended Posts

Witam. Jestem Polakiem,ale mam obywatelstwo amerykanskie.Czesciowo mieszkam w Polsce,ale troszke lat tez mieszkalem w USA.
Mam tam dom i chcialbym z moja narzeczona wyjechac do USA.Jej rodzice sa rezydentami w USA,sa legalnie i starala sie o wize turystyczna,zeby ich chociaz odwiedzic - 5 prob i za kazdym razem ODMOWA.
Jezeli wezmiemy slub w Polsce to jest mozliwosc,ze dostanie wize od razu? Czy raczej bedziemy musieli czekac na papiery,ktore moze dostac po mnie? Jak to wyglada?

P.S - jezeli napisalem w zlym temacie to prosze przeniesc go do odpowiedniego dzialu.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 26
  • Created
  • Last Reply

Ale o jaką wizę ona będzie się starać?

Jeśli po raz kolejny o turystyczną, to jako żona obywatela raczej jej nie dostanie (skoro jako córka rezydentów nie dostała).

Jeśli chodzi Ci o wizę imigracyjną, to oczywiście możecie o takową dla niej wystąpić. Czas oczekiwania teraz to około roku, jeśli się nie mylę.

http://polish.poland.usembassy.gov/poland-pl/immediate_relatives.html

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie ,nie wiem o jaka wize ma sie starac zeby dostala. Dzieki za odpowiedz.

A jezeli moglabys mi jeszcze napisac to moze orientujesz sie czy ona jako zona obywatela USA moze dostac np.zielona karte?

Niestety malo co sie znam na tym prawie bo ja nigdy zadnych problemow czy tam prob o wiz nie mialem.

@ dodam,ze moja narzeczona ma dziecko (nie ze mna- 2 letnie) ,oczywiscie chce ja adoptowac ,zeby widniala w papierach i ogolnie wszedzie ,ze jest MOIM dzieckiem. Wyczytylem tutaj

http://polish.poland.usembassy.gov/poland-pl/adoptions.html ,ze jezeli adoptuje to dziecko dostaje wize i moze wyjechac jak i obywatelstwo moze dostac. Dobrze to rozumiem? Co wtedy w przypadku matki dziecka? Dostanie wize?

No wlasnie ,nie wiem o jaka wize ma sie starac zeby dostala. Dzieki za odpowiedz.

A jezeli moglabys mi jeszcze napisac to moze orientujesz sie czy ona jako zona obywatela USA moze dostac np.zielona karte?

Niestety malo co sie znam na tym prawie bo ja nigdy zadnych problemow czy tam prob o wiz nie mialem.

@ dodam,ze moja narzeczona ma dziecko (nie ze mna- 2 letnie) ,oczywiscie chce ja adoptowac ,zeby widniala w papierach i ogolnie wszedzie ,ze jest MOIM dzieckiem. Wyczytylem tutaj

http://polish.poland.usembassy.gov/poland-pl/adoptions.html ,ze jezeli adoptuje, dziecko dostaje wize i moze wyjechac jak i obywatelstwo moze dostac. Dobrze to rozumiem? Co wtedy w przypadku matki dziecka? Dostanie wize?

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście że może dostać zielona kartę, tylko trwa to mniej więcej rok. Dziecka nie musisz adoptowac, możesz złożyć petycje na nie jako stepchild. Tyle ZSRR ojciec będzie musiał wyrazić zgodę na wyjazd.

Link to comment
Share on other sites

Wiem,ze nie musze,ale chce .W koncu chcemy tworzyc jedna rodzine a kocham to dziecko i chcialbym zeby mialo moje nazwisko i sprawowal wladze normalnie nad nim jak moja przyszla zona(ona zreszta sama tego chce).
Jak na razie niestety ojciec dziecka ma prawa do niej i placi alimenty,ale sam powiedzial ,ze nie chce sie z nia widywac i nie widuje sie - od poczatku ciazy,wiec mysle,ze tu problemu nie bedzie bo moja narzeczona chce go pozbawic praw.

I wlasnie tak przeczytalem o tym i moze to jest jakas szansa,zeby dziecko dostalo wize odrazu a pozniej obywatelstwo?

Link to comment
Share on other sites

a ile czasu spedzasz czasu w Polsce bo to jest wazne

jak nie masz domicile w USA to o wizie na pobyt staly mozna zapomniec

poczytaj dobrze o domicile,tak samo o I-130 itd,masz takie tematy na forum

co do Ojca dziecka to dobrze kzielu napisal,jaka jest sprawa z prawam Ojca?

jak nie masz tego uregolowanego to nic za duzo nie zrobisz

a adopcja jest na innych zasadach i to Cie nie dotyczy


idz lepiej do prawnika bo samo nie chce widywac dziecka to za malo jest,za to placi alimenty ..

sa tacy ze nie placa-nie chca placic i sa problemy aby ich pozbawic praw

mozna przez Sad dostac zgode na wyjazd ,o tym powie Wam prawnik jak kto zrobic,,

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie załatwisz nic szybko i bezproblemowo. Na wize imigracyjną czeka się teraz ok roku, chociaż statystyki zmieniają się z każdym miesiącem i nie ma na to reguły. Może być 8 miesięcy - 10 a nawet 16. Jedno jest pewne żeby ubiegać się o taką wizę, powinieneś na chwilę obecną więcej czasu spędzać w Stanach żeby nie mieć problemów z domicille mimo, że jesteś obywatelem.

Link to comment
Share on other sites

Ok,odniose sie do kazdego posta powyzej razem- streszcze mniej wiecej jak to wyglada.

Do Usa wyjechalem jakos tak jak skonczylem 5 lat, siedzialem tam z rodzicami (ojciec amerykanin,mama obywatelka USA) do 19 roku zycia,tam szkole mialem itd ,oczywiscie w miedzy czasie przylatywalem do Polski co jakis czas,a tu wakacje,a tu swieta. Wieku 19 lat wyjechalem do Polski,posiedzialem jakos troszke ponad rok w PL i wrocilem do Stanow. Tam poznalem kobiete (amerykanka z krwi i kosci),wzielismy slub,niestety po 4 latach los tak chcial,ze sie rozwiedlismy ,mielismy swoje mieszkanie,ale po rozwodzie jej oddalem. Wrocilem do Polski majac jakos 25 lat i siedzialem 2 lata w Polsce bez zadnego wyjazdu do USA.
Rok temu pojechalem do Stanow na 3 miesiace ,ale wrocilem do Polsku jakos w pazdzierniku. W 2013 roku na poczatku wyjechalem do USA i wrocilem dopiero dzien przed Wigilia,wiec mozna powiedziec,ze siedzialem rok.

W USA mam udzialy w firmie ojca,jak i ja otworzylem swoj biznes ,ktory juz kreci sie niecale 9 lat. Rozliczam sie regularnie z podatkow. W tym roku (tzn w 2013) kupilem dom w USA.
Mam nadzieje,ze mniej wieciej jakos Wam nakresilem sprawe.

Co do ojca jej dziecka,to wiem,ze moga byc problemy,ale powiedzial,ze on nie bedzie robil problemow,ale wiadome ze to roznie moze byc.
Chcemy wziasc slub,chce tak jakby zaadoptowac jej dziecko,zebym to ja byl w papierach,zebym to ja mial pelna wladze nad nia no i wyjechac do USA bo w Polsce nie chcemy zyc,tym bardziej,ze polowa jej rodziny siedzi w USA.

Link to comment
Share on other sites

to juz lepiej to wyglada z takim opisem,wazne ze sie rozliczasz z podatkow :),masz cos w USA.

Jak bedziecie miec pismo o zgodzie na wyjazd,czy tez ograniczone prawa rodzicielskie wtedy powiecie ze jest ok a tak jak piszesz roznie to bywa z tym

Link to comment
Share on other sites

Ale i tak swoje będziecie musieli odczekać składając wniosek o wize imigracyjną. Czyli ok roku po slubie. Chyba, że złożycie wniosek o wize narzeczeńską, a potem ślub w USA. Poczytaj trochę i wybierzcie najlepsze rozwiązanie dla Was. Powodzenia! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...