Patipitts Napisano 17 Października 2014 Zgłoś Napisano 17 Października 2014 Witam. Moze ktoś mi podpowie. Miesiąc temu wracałam z USA do Polski. Miałam wykupiony lot z Bostonu na 18 września na 20:45 przez Paryż. Bilet kupiłam przez serwis opodo, na bilecie było napisane, ze przewoźnikiem jest Delta, ale faktycznie operatorem lotu był Air France, tzn. Faktycznie leciałam z Air France. I teraz historia właściwa. Dzien przed odlotem dostałam smsa, ze moj lot został odwołany. Było to wieczorem, a w USA jest różnica czasu wiec nawet nie miałam jak zadzwonić do tej firmy a z polskiego telefonu do linii lotniczej tez mi sie nie udało, cały czas automatyczna sekretarka. No nic. Na drugi dzien przysłali mi nowy bilet na maila. Na 19 września, ten sam lot, ta sama godzina, tym razem Air France już bez adnotacji ze przewoźnik to Delta. Poszłam spokojnie spać. Rano budzę sie i znowu SMS ze odwołali mi lot z Paryża. Odpalam maila a tam masa wiadomości ze próbują sie ze mną skontaktować ale nie mogą i czy pasuje mi lot lufthansa w tym samym dniu ok. 22 i żebym szybko im odpisała bo oni do 17 pracują. Odpisałam ze pasuje, ale wscieklam sie strasznie bo tak w ostatniej chwili mnie informują, miałam już zorganizowany powrót z Warszawy do domu itp. Nie doczekałam sie biletu na maila wiec zaczęłam bombardować ich mailami. W końcu odpisali ze mam jechać na lotnisko i dogadać sie z linia lotnicza. Pojechałam, zdążyłam dosłownie w ostatniej chwili (kawałek do Bostonu musiałam dojechać). Okazało sie ze powodem odwołania lotów sa strajki pilotów we Francji. Miły pan z obsługi Air France zamienił mi lot z Paryża z Air France na LOT (dodał na pociechę biznes klasę) ale tylko godzinę na przesiadkę a kto był w Paryżu ten wie ze to mało. Z wywalonym językiem ale zdążyłam sie przesiąść. Na dokładkę dodam ze w Warszawie okazało sie ze zaginął moj bagaż, ale na drugi dzien sie na szczęście odnalazł... Ta podróż kosztowała mnie nie mało nerwów i stresu... I teraz pytanie do Was forowicze. Czytałam regulamin Delty oraz zasady w tej konwencji europejskiej o odszkodowaniach (nie pamietam nazwy). I z tego wynika ze : 1. Ogólnie żeby otrzymać odszkodowanie lot musi sie zaczynać lub kończyć w państwie UE oraz przewoźnik musi być z państwa UE, jednak jeśli np. Przewoźnik nie był z kraju UE a operator lotu na podstawie umowy miedzy liniami wykonywał faktycznie lot to mozna sie ubiegać. https://www.refund.me/pl/faq/samolot/all-you-need-to-know-about-codeshare-flights/ 2. Przewoźnik powinien poinformować o zmianach w locie min. 14 dni przed ta zmiana, w niektórych przypadkach bodajże 7 a u mnie było mniej niż 24 godziny przed... 3. Jednak sa tzw. Siły wyższe i do tego zaliczają sie strajki i wtedy nie należy sie odszkodowanie, jednak strajk trwał od poniedziałku a moj lot był w czwartek wiec mogli chyba mnie wcześniej powiadomić a zależało mi na tym... Ubiegał sie ktoś kiedyś o takie odszkodowanie? Warto walczyć czy e tam? Próbowałam nawet online przez firmy które ściagają odszkodowanie ale jak wypełniam wniosek online to wyskakuje mi ze jak delta to sie nie należy... Moze ktoś miał podobne doświadczenia? Przepraszam ze tak długo, ale zawsze warto zapytać niż pózniej żałować ze sie nie spytało. Pozdrawiam!
kzielu Napisano 17 Października 2014 Zgłoś Napisano 17 Października 2014 O odszkodowaniu od Delty to mozesz centralnie zapomniec bo to nie jest przewoznik EU. Poza tym podstawowe pytanie brzmi - kto wystawil bilet ? Jak wyglada numer biletu ? (pierwszych kilka cyfr bo to determinuje wystawce).
Patipitts Napisano 17 Października 2014 Autor Zgłoś Napisano 17 Października 2014 No delta bo jest DL... Czyli nie warto... No trudno przynajmniej zapytałam Edycja: Czekaj czekaj, nie zrozumiałam pytania.... Nr biletu zaczyna sie tak: 006-48611xxxx
Patipitts Napisano 17 Października 2014 Autor Zgłoś Napisano 17 Października 2014 No to kijek. Wysłałam jednak formularz nakreslajacy sytuacje do jednej z firm które pomagają w odszkodowaniach. Dam znać, co mi odpisali, chociaż pewnie odpowiedz juz znam. Dzięki kzielu.
sly6 Napisano 17 Października 2014 Zgłoś Napisano 17 Października 2014 a dzwonilas tutaj, http://www.konsument.gov.pl/pl/porady/podroze-samolotem-2.html
Patipitts Napisano 17 Października 2014 Autor Zgłoś Napisano 17 Października 2014 Nie dzwoniłam, dzięki w poniedziałek spróbuje
karina Napisano 17 Października 2014 Zgłoś Napisano 17 Października 2014 Jesli jestes obywatelka Polski, i opoznil sie bagaz kiedy lecialas do polski, to z odszkodowaniem bedzie kiepsko. Jesli kupowalas bilet u kogos innego a nie bezposrednio u przewoznika, to z odszkodowaniem tez moze byc problem, bo to firma, ktora wziela pieniadze za bilet powinna sie z Toba kontaktowac w sprawie zmiany biletu - ty moglas to zrobic 'sama od siebie' by zadzwonic do lini lotniczych i oni by Ci pomogli (Delta lata z Air France na code share wiec gdziekolwiek byc zadzwonila to by raczej pomogli), plus u nich jest wiecej linii lotniczych wiec na pewno by Ci cos znalezli (sama mialam cos takiego wiele razy), ale generalnie to ktos kto sprzedaje bilety powinien sie z Toba kontaktowac. Linie lotnicze moga sie tlumaczyc tym, ze oni placa firmie za sprzedaz biletow, a nie zawsze maja transmitowane dane wszystkich pasazerow (well, nie nam osadzac czy tak jest, ale ziarnko prawdy w tym istnieje) wiec w razie pytan to nie linie lotnicze, ale sprzedajacy ("third party") powinien sie z Toba skontaktowac. Dopoki sie nie odprawisz, do tego momentu jestes klientem opodo a nie Delty, Air France czy kogokolwiek innego.... takie prawo. Tak jak napisalam, mialam taka sytuacje kiedy razu pewnego znalazlam super okazje na Orbitz - i tez sie zjawilam na lotniusku gotowa do drogi, podczas gdy moj samolot byl odwolany z powodu strajkow. Uratowalo mnie, ze mam program lojalnosciowy United i, chyba przede wszystkim, dobra (a nawet bardzo dobra) wola pracownikow lini lotniczych, ktorzy zrobili co mogli abym razem z dzieckiem odleciala jak najszybciej. Prawnie wcale nie musieli tego robic, bo po skontaktowaniu sie z Orbitz, Orbitz stwierdzil, ze przerzuca mnie na lot za 4 dni, i zeby potwierdzic, ze mi to pasuje - i tyle bylo rozmowy... Tutaj masz cos podobnego (z Eurpoy co prawda, ale tak to wyglada): Airlines have a contractual responsibility to make a reasonable attempt to notify passengers of schedule changes or flight cancellations. Because you booked through an agent, all such communications must go via the agent. This is because, until you check in at the airport, you are the agent’s customer and not the airline’s. It is therefore the agent’s responsibility to notify you of the cancellation.
Patipitts Napisano 18 Października 2014 Autor Zgłoś Napisano 18 Października 2014 Dzięki Karina za wyczerpująca odpowiedz pomyliłam sie w nazwie i bilet nie kupowałam przez opodo tylko airtickets24 (przez opodo kupowałam innym razem stad pomyłka). Serwis sie ze mną kontaktował przez smsy i maile, nie wiem na jakiej zasadzie to działa ale napisali ze nie mogą sie dodzwonić :/ mam jedynie żal ze zrobili to tak późno a potem kiedy do nich pisałam aby potwierdzić ostateczna rezerwacje to mnie zbyli i kazali na lotnisko jechać i z linia lotnicza załatwiać samemu (bo do linii nie mogłam sie dodzwonić). Dobrze ze zawsze przezornie tak planuje loty żeby mieć jeszcze po wylocie kilka dni ważna wizę i tak sie szcześliwie złożyło, ze wyleciałam w ostatni dzien jej ważności w nie juz po wygaśnięciu...
fly Napisano 8 Listopada 2014 Zgłoś Napisano 8 Listopada 2014 Patipitts zapraszam do kontaktu na priv. Twój przypadek wydaje się ciekawy. W Twoim przypadku, jak rozumiem operatorem faktycznym na trasie z Bostonu do Paryża był Air France a nie Delta. Linie Lotnicze twierdzą, że odwołanie rejsu nastąpiło w związku ze strajkiem pilotów Air France. Zależy ile dni faktycznie trwał strajk. Jeżeli strajk trwał jedynie w poniedziałek a Tobie odwołano lot w czwartek, to nie widzę związku. W celu przeanalizowania całej sprawy, proszę o przesłanie na mój adres email kopii wszystkich rezerwacji agnieszka@flyemergency.com Każdy przypadek należy analizować indywidualnie. Dodatkowo wskazałaś, że Twój bagaż dotarł z jednodniowym opóźnieniem. Proszę o informację, czy w związku z tym dokonałaś jakiś nieplanowanych zakupów np. (odzieży, kosmetyków, etc) tj. zakupów, których był normalnie nie dokonała, gdyby Twój bagaż dotarł na czas. Jeśli tak to czy masz jakieś rachunki, faktury dokumentujące poniesione dodatkowe wydatki, ewentualnie może płaciłaś przy użyciu karty płatniczej (zestawienie operacji przy użyciu karty płatniczej traktowane jest jako dowód w sprawie). Pozdrawiam, Agnieszka
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.