Jump to content
aga491

Bankructwo Air Berlin, anulowanie lotu

Recommended Posts

Witam, właśnie dostałam wiadomość, że mój lot z Chicago do Berlina został anulowany ze względu na bankructwo linii. Nie ma możliwości zapewnienia mi nowego lotu, nie dostanę zwrotu kosztów i muszę wykupić nowy. Czy ktoś jest w podobnej sytuacji?

Moja podróż powrotna rozpoczyna się w Dallas przez Chicago, Berlin do Warszawy. Loty z Dallas i z Berlina są dalej aktualne. 

Macie może jakieś porady co powinnam zrobić? Lot kupiłam przez tanieloty.com.pl. Jutro będę dzwonić do pośrednika i do linii lotniczych.

Dziękuję za wszelkie porady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy nie jest to przypadkiem zwiazane z akcja pilotow ktorych 200 wzielo chorobowe? 

Ta akcja chyba juz sie skonczyla, a Air Berlin juz wczesniej dostal dofinansowanie i powinien jeszcze przez jakis czas operowac normalnie, totalnie podejrzane wydaje sie podawanie takiego powodu. Na kiedy masz lot?

Ponizej wycinek z innego watku z 25 sierpnia, moze moderatorzy podpieliby lub stworzyli nowy wyrozniajacy sie dzial zawierajacy ostrzezenia przed tego typu rzeczami? ("Podrozowanie, porady praktycznie i wskazowki" lub cos w tym stylu).

Bo obie linie (AB i Alitalia) ciagle dzialaja i sprzedaja bilety  (i maja czesto bardzo dobre, "naciagajace" promocje), szkoda ludzi. 

"30 stron watku, i zastanawiam sie czy ktos kiedykolwiek znalazl towarzysza/-ke podrozy? :) 

A a propos Air Berlin, to wczoraj ta linia zglosila wniosek o upadlosc. Dostali pozyczke od rzadu ktora pozwoli im dzialac przez 3 miesiace, co bedzie dalej, nie wiadomo.

W miedzy czasie Ci co bilety kupili, nie moga liczyc na zadne odszkodowania w razie opoznien, itp., jakoze firma nie jest juz uprawniona do zaspokojania roszczen konsumenckich. Air Berlin zreszta juz sam poinformowal, ze przestaje przyjmowac skargi od pasazerow.

Ci co juz kupili bilety wlasciwie nie maja teraz zadnych opcji oprocz liczenia na szczescie, reszta powinna w miedzy czasie zdecydowanie szukac gdzie indziej.

P.S. Alitalia rowniez jest w niewiele lepszej sytuacji, zatem tu tez bym sie na razie wstrzymal."

Edited by rzecze1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lot mam na 27 września. 

Tutaj jest wiadomość którą dostałam: "Z uwagi na toczące się postępowanie upadłościowe przewoźnika zgłoszone w sierpniu nie ma aktualnie możliwości uzyskania zwrotu za anulowane loty. Linia nie posiada również aktualnie alternatywnego połączenia na tej trasie, więc nie możemy Państwa biletów bezpłatnie zaktualizować na inny rejs. W związku z powyższym ze swojej strony prześlemy Państwu propozycje zakupu nowych biletów na trasie Dallas - Warszawa. Na tę chwilę tylko w ten sposób możemy pomóc.

Przed zakupem nowego biletu zachęcamy również do ewentualnego kontaktu bezpośrednio z przewoźnikiem w celu zweryfikowania informacji w Państwa sprawie"
 
Ręce mi opadają, bo za każdym razem na trasie  Warszawa-Dallas  i spowrotem mam jakieś przygody. Tego kompletnie się nie spodziewałam i nie wyobrażam sobie bym miała kupić nowy bilet.  
Czytałam też, że dostali 150 mln euro na kontynuację działalności i ich zapewnienia, że loty będą się dalej odbywać. Co ciekawe lot z Berlina do Warszawy też jest realizowany przez Air Berlin i nie został anulowany...

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, aga491 said:

Lot mam na 27 września. 

Tutaj jest wiadomość którą dostałam: "Z uwagi na toczące się postępowanie upadłościowe przewoźnika zgłoszone w sierpniu nie ma aktualnie możliwości uzyskania zwrotu za anulowane loty. Linia nie posiada również aktualnie alternatywnego połączenia na tej trasie, więc nie możemy Państwa biletów bezpłatnie zaktualizować na inny rejs. W związku z powyższym ze swojej strony prześlemy Państwu propozycje zakupu nowych biletów na trasie Dallas - Warszawa. Na tę chwilę tylko w ten sposób możemy pomóc.

Przed zakupem nowego biletu zachęcamy również do ewentualnego kontaktu bezpośrednio z przewoźnikiem w celu zweryfikowania informacji w Państwa sprawie"
 
Ręce mi opadają, bo za każdym razem na trasie  Warszawa-Dallas  i spowrotem mam jakieś przygody. Tego kompletnie się nie spodziewałam i nie wyobrażam sobie bym miała kupić nowy bilet.  
Czytałam też, że dostali 150 mln euro na kontynuację działalności i ich zapewnienia, że loty będą się dalej odbywać. Co ciekawe lot z Berlina do Warszawy też jest realizowany przez Air Berlin i nie został anulowany...

Dostali 150mln od rzadu Niemiec na okolo 3 miesiace operacji ale ile im z tej kasy zostalo tylko oni wiedza, i nie wiadomo co dalej czy Lufthansa zdecyduje sie na kupno Air Berlin czy jednak calkowita upadlosc i likwiadacja firmy 

Edited by Weststarr

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, aga491 napisał:

Lot mam na 27 września. 

Tutaj jest wiadomość którą dostałam: "Z uwagi na toczące się postępowanie upadłościowe przewoźnika zgłoszone w sierpniu nie ma aktualnie możliwości uzyskania zwrotu za anulowane loty. Linia nie posiada również aktualnie alternatywnego połączenia na tej trasie, więc nie możemy Państwa biletów bezpłatnie zaktualizować na inny rejs. W związku z powyższym ze swojej strony prześlemy Państwu propozycje zakupu nowych biletów na trasie Dallas - Warszawa. Na tę chwilę tylko w ten sposób możemy pomóc.

Przed zakupem nowego biletu zachęcamy również do ewentualnego kontaktu bezpośrednio z przewoźnikiem w celu zweryfikowania informacji w Państwa sprawie"
 
Ręce mi opadają, bo za każdym razem na trasie  Warszawa-Dallas  i spowrotem mam jakieś przygody. Tego kompletnie się nie spodziewałam i nie wyobrażam sobie bym miała kupić nowy bilet.  
Czytałam też, że dostali 150 mln euro na kontynuację działalności i ich zapewnienia, że loty będą się dalej odbywać. Co ciekawe lot z Berlina do Warszawy też jest realizowany przez Air Berlin i nie został anulowany...

To jest wiadomosc od posrednika ktory sprzedal Ci bilet - to jest niestety problem z kupowaniem biletow przez posrednikow, cos idzie nie tak i umywaja rece. W stanie w jakim obecnie jest AB, ja w ogole bym nie liczyl na to ze sie nimi gdziekolwiek poleci. Jezeli placilas karta kredytowa, mozesz sprobowac chargeback. Uderzyl bym tez prosto do AB bo posrednik w tej sytuacji jest kompletnie bezuzyteczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontaktuj się z urzędem lotnictwa cywilnego. Plus urząd konsumentów bo powinnas znać swoje prawa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 minuty temu, sly6 napisał:

kontaktuj się z urzędem lotnictwa cywilnego. Plus urząd konsumentów bo powinnas znać swoje prawa .

Dziękuję, będę próbować wszystkiego. Dam znać jak się skończy ta sprawa i może warto byłoby zamieścić temat i ostrzeżeniem dla niepoinformowanych, których skusi niska cena? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontakt z linia lotnicza oraz urzedami które napisałem by poznać swoje prawa co do tej sprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 godzin temu, Tomasz Kowal napisał:

Mój z ny do Dusseldorf tez anulowany zero kontaktu z linią biuri w ktorym kupiłem bilet kaze mi sie z air berlin kontaktować

Jeżeli uda Ci się skontaktować z linią to daj znać jaką dostałeś odpowiedź. Ja próbuję dzwonić, ale bez rezultatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...