everden Napisano 2 Lipca 2018 Zgłoś Napisano 2 Lipca 2018 Pytanie techniczne: jak szczęśliwcy z GC mogą przewieźć swoje mienie z PL do US ? (nie chodzi o spakowanie się w walizki tylko faktycznie o przewóz kilkudziesięciu kg dokumentów, książek, ubrań, drobny sprzęt, itp)
Gość Napisano 2 Lipca 2018 Zgłoś Napisano 2 Lipca 2018 Poczta/kurier albo spakowanie do walizek i do samolotu. Nie ma jakis specjalnych procedur dla posiadaczy zielonych kart.
sly6 Napisano 2 Lipca 2018 Zgłoś Napisano 2 Lipca 2018 Polamer dostarcza rzeczy do USA.Tam się spytaj jako opcję dla poczty.
scarab Napisano 3 Lipca 2018 Zgłoś Napisano 3 Lipca 2018 Podłączę się do tematu bo stoję przed podobnym wyzwaniem Z tego co widzę firmy typu Polamer czy Polonez mają niskie limity wartości paczek, zapewne dotyczy to cła? Jak wygląda to w przypadku mienia przesiedleńczego, jak przesłać bardziej wartościowe rzeczy? Szczególnie chodzi mi o to, żeby dotarły na miejsce całe i zdrowe, nie zostały po drodze rozkradzione itd. Jest możliwość przesyłki morskiej na zasadzie door-to-door czy jedynie do portów?
mcpear Napisano 3 Lipca 2018 Zgłoś Napisano 3 Lipca 2018 To zależy ile rzeczy chcesz przewieźć, ile chcesz za to zapłacić. Są firmy, które zajmują się kompleksową transatlantycką przeprowadzką. W sensie przychodzą do Ciebie do domu, pakują twoje szafy, twoje biblioteki, porcelanę, garnki, przedmioty kuchenne, twoje meble. Generalnie prawie, że ogałacają twój dom / mieszkanie w Polsce do ścian i pakują do kontenera (20sto lub 40sto stopowego). Potem jest to wysyłane statkiem. Na miejscu przywożą i rozpakowują. Skręcają z powrotem twoje meble, książki układają w bibliotekach a rzeczy w szafach. Nie są to usługi tanie i nie chciałbym tu robić na forum podejrzanej reklamy. Ja korzystałem z takiej firmy (aczkolwiek miałem tę usługę sponsorowaną) - jak kto chce to wyślę na priva nazwę firmy. Jeśli się ma jednak wartościowe meble, dużo różnych, trudnych do spakowania przedmiotów to wydaje się, że jest to ciekawa alternatywa. Jeśli jednak planujecie przewieźć tylko książki i rzeczy osobiste to pewnie spakowanie w walizki jest najlepszą alternatywą. Można rozważać wykupienie walizek dodatkowych (W Norwegianie ostatnio kosztowała znajomych $90), lub wykupienie tzw nadbagażu (do 70 funtów - 32 kg) o ile nie macie złotych kart lojalnościowych w liniach lotniczych (jeśli je macie to możecie wziąć 3 sztuki bagażu 32 kg każda). Należy pamiętać, że walizka też nie jest wysoko ubezpieczona przez linie lotnicze, ale szansa jej zaginiecia jest chyba mniejsza niż zaginięcie paczki (choć może się mylę). Jeśli planujecie wyjazd aktywacyjny zieloną kartę i powrót do Polski na zamknięcie spraw i powrót za jakiś czas to nie traćcie okazji przewiezienia mienia i już za pierwszym razem wywieźcie tyle mienia ile się da. Ja mimo, że wywiozłem kontener to jeszcze w domu pozostało ileś rzeczy, które sukcesywnie zwoże do USA co przyjazd do Polski
everden Napisano 5 Lutego 2019 Autor Zgłoś Napisano 5 Lutego 2019 W efekcie końcowym skończyło się i na dodatkowej walizce i poczcie kurierskiej lotniczej (której reklama jest tu na forum). A te tony dokumentów po postu zeskanowałam i biorę dysk ze sobą. A ciuchy i buty - poszły do kosza!
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.