Don Biker Napisano 13 Maja 2019 Zgłoś Napisano 13 Maja 2019 Cześć wszystkim. Mam pewien problem z biletem lotniczym i zastanawiam się co zrobić. Lecę we wrześniu do USA, do Los Angeles. Bilet kupiłem przez stronę pośrednika Opodo.pl. Lot jest realizowany przez Austria Airlines (Lutfhansa group). Lece z przesiądką w Wiedniu (WAW - Wiedień - LA). Jadę z 3 kolegami. Kupowałem bilet dla wszystkich, całej trójki. Niestety zrobiłem błąd przy nazwisku kolegi. Kolega ma naziwsko dwuczłonowe, tak też jest w paszporcie: Piotr Nowak-Kowalski. Niestety na bilecie jest Piotr Kowalski. Powodem tego błędu było to, że kolega praktycznie nie używa tego pierwszego członu nazwiska, jest tylko w dokumentach. Napisałem do Opodo w tej sprawie ale już tydzień czekam na odpowiedz. Odpisali mi mailem, że procesują moją sprawę i wrócią z odpowiedzią najszybciej jak to możliwe. Między czasie dzwoniłem do Austria Airlines i powiedzieli mi, że tą sprawę muszę załatwić z Opodo. Boję się troche co z tym będzie. Wydawać by się mogło, że to drobny błąd. Ale to trwa i trwa. Boje się, że Opodo odpisze ze to mój błąd i nie mogą anulować biletu i konieczne będzie kupno nowego biletu (SIC !). Jak to wygląda podczas odprawy na lotnisku i rozmowie na bramce emigracyjnej w USA? Czy to, że kolega ma w paszporcie nazwisko dwuczłonowe a na bilecie jedno będzie na tyle poważne ze nas nie wpuszczą? Dodam, że inne dane się zgadzają.
Jackie Napisano 13 Maja 2019 Zgłoś Napisano 13 Maja 2019 No niestety, mogą nie wpuścić na pokład. Dzwońcie do Opodo póki nie naprawią błędu i na przyszłość kupujcie bilety albo bezpośrednio od linii lotniczych albo uznanych pośredników, np. Expedia.
mcpear Napisano 13 Maja 2019 Zgłoś Napisano 13 Maja 2019 Mogą nie wpuścić na pokład. Zmiana nazwiska na bilecie może być odpłatna. Wg oficjalnego dokumentu Austrian Airlines https://www.lufthansaexperts.com/shared/files/lufthansa/public/mcms/folder_102/folder_3212/folder_6039/file_137140.pdf - Zmiana typu: "legal name correction" jest dozwolona i kosztuje $25 + to co pobierze od Ciebie Opodo za tę usługę - Zmiana typu: "adding or deleting a hyphenated surname (unless it is a legal name correction)" jest niedozwolona i wymaga wystawienia nowego biletu. Ktoś mądrzejszy musiałby się ode mnie wypowiedzieć do której z kategorii zostaniesz zakwalifikowany. Ja bym rozumował, że "legal name correction" oznaczałoby sytuację kiedy Piotr Kowalski zmienił nazwisko pomiędzy kupnem biletu a wylotem i nazywa się teraz Piotr Nowak-Kowalski i ma na takie nazwisko dokumenty i musi zmienić bilet. W przypadku jak twój (czyli nie zachodzi konieczność zmiany poprzez modyfikację w międzyczasie nazwiska pana Piotra) niestety może to oznaczać konieczność kupna nowego biletu. Sam jestem ciekaw jak zostaniesz potraktowany
sly6 Napisano 13 Maja 2019 Zgłoś Napisano 13 Maja 2019 Skontaktuj się z rzecznikiem praw konsumenta i tam się dopytaj o swoje prawa kiedy musi odpowiedzieć firma.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.