Skocz do zawartości

Studia LLM w USA a perspektywy zamieszkania i zatrudnienia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim. Obecnie jestem studentem wydziału prawa w Polsce (szanowana uczelnia). Czuje, że chciałbym w przyszłości zamieszkać w Stanach i tam wykonywać zawód. Z mojego researchu wynika, że muszę do tego odbyć 1 albo 1,5 roczne studia uzupełniające zwane LLM, a potem można przystąpić do Bar Exam. Mam tylko wątpliwości o poziom trudności, który dla osoby zza granicy może być niełatwym wyzwaniem. Dlatego chciałem spytać, czy ktoś z Państwa zna ludzi, którzy przyjechali z Polski wykonywać zawód prawniczy w USA. Jakie są ogólne widoki na takie plany. Każde przydatne informacje są bardzo mile widziane :).

Napisano

Zle zrozumiales. LLM to jest DODATKOWY stopien,w specjalistycznych dziedzinach prawa, dla tych ktorzy juz maja studia amerykanskie i juz zdali bar egzam. 
https://www.lawyeredu.org/difference-between-LLM-JD-degree.html.

Jezeli chcesz byc prawnikiem w USA to po zakonczeniem studiow w Polsce, bedziesz musial skonczyc w USA 2-teni kurs i zdac bar exam. Obe beda trudne. I to jest tez droga propozycja - sam kurs na dwa lata moze kosztowac powyzej stu tysiecy dolarow. 

Napisano

Dziękuje katlia za odpowiedź. Czyli w grę wchodzi 2 letni kurs, przynajmniej tyle, że nie jest to długo, bo sam koszt już pokaźny. Ale co dla mnie ważne, sama możliwość zostania amerykańskim prawnikiem, po studiach w Polsce jest, co mnie też cieszy. Tak czy siak, w moim przypadku, na początku będę musiał rozwijać karierę w Polsce i odkładać przez lata na kurs. Myślę, jednak że warto o tym myśleć dużo wcześniej, żeby się do tego mentalnie przygotować i ukierunkować swoje życie w tym kierunku. Zastanawiam się też, które stany są najlepsze dla wolnych zawodów, ale nie tylko pod względem ekonomicznym a również work-life balance :) (edukacja, służba zdrowia, zielone tereny, konsumpcjonizm, rozrywka, szeroko rozumiany wolny czas).

Napisano