Jump to content

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow. Przepraszam za brak polskich znakow - niemiecka klawiatura ;(Moze po krotce opisze moja sytuacje zeby bylo jasne o co chodzi. Otoz razem z moja zona chcemy wyjechac z Niemiec do USA. Ja aktualnie intensywnie szukam pracy jako Service Engineer albo Maintenance Technician w branzy logistycznej (przenosniki, automatyka magazynowa itp) pracy oczywiscie szukam z mozliwoscia sponsorowania przez pracodawce. Mam teraz takie pytanie jesli dostane wize to jaka to bedzie wiza i czy moja zona moze tez po przylocie rozpoczac normalna prace czy ona dostanie wize H4 ? Chodzi o to ze bedziemy wyjezdzac w 4 dwoje doroslych i dwojka dzieci jedno w wieku szkolnym i czy syn bedzie mogl isc do szkoly po przylocie ? Moglby ktos opisac jak w ogole wyglada proces sponsorowania i relokacji (ewentualnie odeslac do jakiegos tematu) Z gory dziekuje za odopwiedz i mam nadzieje ze w miare zrozumiale opisalem wszystko

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, andyopole said:

Taki specjalista a nie potrafi przestawić klawiatury germańskiej na polską? Trzy kliknięcia? 

Ej... Mi zajęło to z 7-8 lat zanim stwierdziłem, że to może już czas najwyższy ogarnąć jak to zrobić. Nie każdy używa winzgrozy albo makbusia...

Edited by Xarthisius
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

@marcin86 przy sponsorowaniu pracowniczym to zazwyczaj pracodawca ustala rodzaj wizy, więc cieżko powiedzieć kto i co Ci zaproponuje. Najpopularniejsze wizy pracownicze nieimigracyjne to L1 (transfer wewnątrz firmy, więc w Twoim wypadku raczej odpada) i H1b. W wypadku H1b, Żonie należy się H4, ale nie będzie miała pozwolenia na pracę. Istnieje też sponsorowanie imigracyjne (prowadzące do otrzymania zielonej karty) poprzez wizy EB-{1,2,3,4}. Najtrudniejsze w tym wszystkim jest znalezienie pracodawcy. Dzieci mogą, a nawet muszą, iść do szkoły normalnie.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Xarthisius napisał:

Ej... Mi zajęło to z 7-8 lat zanim stwierdziłem, że to może już czas najwyższy ogarnąć jak to zrobić. Nie każdy używa winzgrozy albo makbusia...

Xarth ogląda strony internetowe jako surowy kod w html-u, a prawda jest taka, że polskich liter zaczął używać, gdyż dopiero niedawno znalazł Alt na swojej klawiaturze, na której żaden klawisz nie ma labelki, tylko gładka czerń.... :P

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, andyopole napisał:

Ponieważ jak widzę nie wiesz nic proponuję zacząć od podstaw:

https://pl.usembassy.gov/pl/visas-pl/immigrant-visas-pl/

Taki specjalista a nie potrafi przestawić klawiatury germańskiej na polską? Trzy kliknięcia? 

To nie chodzi o to ze nie potrafie tylko ze pracuje na codzien z niemiecka klawiatura a poza tym pracodawca zablokowal jakiekolwiek grzebanie w ustawieniach wiec chcac nie chcac skazany jestem na niemiecka klawiature - mimo uszczypliwej uwagi dziekuje 

 

Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Xarthisius napisał:

@marcin86 przy sponsorowaniu pracowniczym to zazwyczaj pracodawca ustala rodzaj wizy, więc cieżko powiedzieć kto i co Ci zaproponuje. Najpopularniejsze wizy pracownicze nieimigracyjne to L1 (transfer wewnątrz firmy, więc w Twoim wypadku raczej odpada) i H1b. W wypadku H1b, Żonie należy się H4, ale nie będzie miała pozwolenia na pracę. Istnieje też sponsorowanie imigracyjne (prowadzące do otrzymania zielonej karty) poprzez wizy EB-{1,2,3,4}. Najtrudniejsze w tym wszystkim jest znalezienie pracodawcy. Dzieci mogą, a nawet muszą, iść do szkoły normalnie.

To troche lipa z ta wiza H4 bo zona by tez chciala pracowac - wiadomo dwa zrodla dochodow to zawsze lepiej :) No nic dziekuje za naswietlenie tematu i bede probowal cos znalezc zeby wyjechac z wiza EB ale pewnie to nie takie proste ... :( a skoro juz i tak w temacie jestesmy to czytalem ze jak juz jest sie na miejscu to mozna zmienic wize z H4 na inna tylko ze to trwa okolo 4 miesiecy ( jesli sie myle to prosze mnie poprawic). A i jeszcze jedno czy z wizy nieimigracyjnej mozna po jakims czasie aplikowac o pobyt staly ? 

Link to comment
Share on other sites

On 7/14/2022 at 10:46 AM, Marcins86 said:

To troche lipa z ta wiza H4 bo zona by tez chciala pracowac - wiadomo dwa zrodla dochodow to zawsze lepiej :) No nic dziekuje za naswietlenie tematu i bede probowal cos znalezc zeby wyjechac z wiza EB ale pewnie to nie takie proste ... :( a skoro juz i tak w temacie jestesmy to czytalem ze jak juz jest sie na miejscu to mozna zmienic wize z H4 na inna tylko ze to trwa okolo 4 miesiecy ( jesli sie myle to prosze mnie poprawic). A i jeszcze jedno czy z wizy nieimigracyjnej mozna po jakims czasie aplikowac o pobyt staly ? 

Można zmienić na inną wizę nieimigracyjną (change of status - COS) i można też otrzymać pobyt stały (adjustment of status - AOS). W obu przypadkach trzeba mieć jakąś podstawę. 

Edited by Xarthisius
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Marcins86 napisał:

To nie chodzi o to ze nie potrafie tylko ze pracuje na codzien z niemiecka klawiatura a poza tym pracodawca zablokowal jakiekolwiek grzebanie w ustawieniach wiec chcac nie chcac skazany jestem na niemiecka klawiature - mimo uszczypliwej uwagi dziekuje 

 

Ja w pracy zmieniam z potrzeby. Czasem przerabiam na polski MSDS albo katalogi. Raz nie zmienilem nazad na angielska i wyszly niezle jaja przy odprawie celnej wysylki za granice. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, andyopole napisał:

Ja w pracy zmieniam z potrzeby. Czasem przerabiam na polski MSDS albo katalogi. Raz nie zmienilem nazad na angielska i wyszly niezle jaja przy odprawie celnej wysylki za granice. 

edit: a pracodawcy nie pozwalam grzebac w "moim" komputerze!  :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...