Skocz do zawartości

L1B Blanket vs L1B Individual


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim!

Pracuję w IT i firma, w której pracuję, stara się relokować mnie do amerykańskiego oddziału. Firma spełniła warunki wymagane do L1B Blanket i z taką petycją udałem się na rozmowę z konsulem, gdzie otrzymałem odmowę i wyjaśnienie, że petycje blanket są przeznaczone dla executive'ów, managerów wysokiego szczebla etc. a w moim przypadku firma powinna wystąpić o petycję indywidualną, która będzie praktycznie pewniakiem. Z informacji znalezionych w necie wynika, że różnic w standardach pomiędzy tymi petycjami dla wizy L1B praktycznie nie ma, a co więcej na tej samej zbiorczej petycji firma już relokowała kilku pracowników z innych krajów.

Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz słyszę. Oznaczałoby, że Blanket petition może mieć zastosowanie tylko do L1-A. Na oficjalnej stronie USCIS (https://www.uscis.gov/working-in-the-united-states/temporary-workers/l-1b-intracompany-transferee-specialized-knowledge) jest wyraźnie napisane, że L1B może być wydana na podstawie blanket petition.

Wydaje mi się, że tłumaczenie które usłyszałeś od konsula jest niezgodne z prawdą.

Ciekawe co na to prawnicy Twojej firmy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem trochę inne fora. Nie jest to rzadko spotykany scenariusz. 3/3 wątki które widziałem wygladały tak: L1B blanket denied, firma wystepowała o L1B indywidualny z expedite, nowy interview i delikwent po 3-4 tygodniach zostawał szczęśliwym posiadaczem L1B...

@raski tak z ciekawości: konsul przy odmowie powinnien dać Ci jakieś pisemne wyjaśnienie i tam powinnien być odnośnik albo do INA albo do USC. Dostałeś coś takiego?

Edytowane przez Xarthisius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Przedstawiłem sprawę skrótowo, podając tylko najważniejsze informacje. Cały proces wyglądał następująco:

Pół roku temu miałem pierwszą wizytę w ambasadzie na podstawie petycji L1B Blanket. Rozmowa z konsulem trwała mniej niż 3 minuty i wyglądała jak wypełnianie ankiety z zamkniętymi pytaniami. Na koniec dostałem odmowę i brak jakiegokolwiek wyjaśnienia - na decyzji widniało "NCA - Not clearly approvable". Wróciłem z tym do firmy i prawników, z którymi firma współpracowała. Wypytywali się o przebieg rozmowy, sugerując, że wina leży po mojej stronie. Po jakimś czasie zapadła decyzja, że powinienem na rozmowę przynieść więcej dokumentów potwierdzających moje kwalifikacje. Zostałem umówiony ponownie na wizytę na podstawie tej samej petycji, co poprzednio. Już w pierwszym okienku pani stwierdziła, że powinienem mieć nową petycję, skoro poprzednio dostałem odmowę i że w moim przypadku powinna to być petycja indywidualna, a nie zbiorcza. Dodała, że odmowa, którą otrzymałem jasno oznacza, że został użyty zły rodzaj petycji i każda firma prawnicza powinna to wiedzieć. Pomimo tych komplikacji, rozmowa z konsulem się odbyła i tym razem wyglądała już zupełnie normalnie. Ponownie dostałem odmowę, ale tym razem (inny) konsul wyjaśnił, że przyczyna leży w rodzaju petycji, dokładnie tak jak napisałem w pierwszym poście. Poprosiłem o podanie tej przyczyny na piśmie, ale dostałem taką samą, jak poprzednio, tyle, że z dopiskiem L1B.

Po tym wszystkim firma zmieniła agencję prawniczą na inną i zdecydowali, że złożą petycję indywidualną i zapłacą za premium processing. Od złożenia petycji minął już miesiąc, bo przy końcu terminu USCIS zażądał dodatkowych dokumentów, co zresetowało licznik 15 dni. a teraz dowiedziałem się, że nadal potrzebują więcej dowodów na potwierdzenie mojej "specialized knowledge". Z mojej strony dostarczyłem wszystko co możliwe i mówiąc szczerze, uważam, że mam wyższe kwalifikacje, niż pracownicy z innych krajów, którzy nie mieli żadnych problemów z otrzymaniem wizy na podstawie petycji blanket.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego nie rozumiem, bo pracuję w firmie kilkanaście lat i zajmuję się systemami, które nie są standardowymi rozwiązaniami i można powiedzieć, że są unikalne. Mam na swoim koncie również współpracę z kluczowymi klientami firmy itp. Team w US jest świeży i brakuje im doświadczenia, a tym bardziej nie są w stanie zatrudnić nikogo z zewnątrz z takimi kwalifikacjami. W dużym skrócie tak wygląda argumentacja przedstawiona przez firmę przed urzędem. Szczegółów nie znam, bo treść samej petycji nie została mi udostępniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...