Eszka Napisano 28 Lutego 2012 Zgłoś Napisano 28 Lutego 2012 Witam serdecznie, moja historia to historia nieszczęśliwej miłości. Samo życie. Wyjechałam do USA 2 lata temu, ponieważ zakochalam się, wyszłam za mąż i uzyskałam zieloną kartę na dwa lata. Ważność karty upływa w sierpniu tego roku. Byłam zmuszona opuścić USA w czerwcu zeszłego roku i od tego czasu jestem w Polsce. Nie jestem w stanie pojechać do USA, mój mąż nie jest w stanie przyjechać do Polski (nie ma paszportu - zaległosci w alimentach). Gdy byłam w USA mąż stracił pracę i do dnia dzisiejszego żyje na granicy głodu. Ja robiłam wszystko co mogłam,żeby nas utrzymać, zdobyłam pracę po roku czasu, ale po 3 miesiącach zostalam zwolniona ze względu na kłopoty finansowe firmy. Musialam wyjechać z USA i żyję w Polsce, mam oczywiście pracę. W każdym razie mąż ma jeszcze 10 lat płacenia alimentów bieżących + kolosalne zaległości. Jestem pewna,że utracę zieloną kartę, ponieważ nie ma finansowych możliwości żadnej ze stron na mój wjazd do USA. Czy powinnam podjąć jakieś formalne (papierowe) kroki w tej sprawi, czy po prostu automatycznie utracę kartę? A drugie pytanie, czy jeśli nasza sytuacja finansowa odmieni się np. za kilka lat, czy będę w ogóle mogła i na jakich zasadach wjechać do USA?
kzielu Napisano 28 Lutego 2012 Zgłoś Napisano 28 Lutego 2012 - po roku od wyjazdu tracisz karte z powodu zbyt dlugiego pobytu poza granicami US - w sierpniu - jezeli nie zrobisz Removal of Conditions na swojej karcie, tracisz zarowno karte jak i status rezydenta. W przyszlosci bedziesz jak najbardziej mogla wjechac, bedziesz musiala przejsc normalny proces na IR-1 czyli Twoj maz bedzie musial wyslac petycje I-130 na Ciebie.
krowa12 Napisano 28 Lutego 2012 Zgłoś Napisano 28 Lutego 2012 zostawic meza na granicy glodu? niezle niezle...