Jump to content

Zielona Karta, Wszystko Co Powinnam Wiedzieć.


Recommended Posts

Witam.

Czytałam już trochę o zielonej karcie, ale chciałabym jeszcze się dokładniej dowiedzieć.

Po zakończeniu liceum w Polsce mam zamiar wyprowadzić się do USA, ukończyć tam studia i rozpocząć pracę w policji, ale żebym mogła tam pracować to muszę mieć amerykańskie obywatelstwo. W jaki sposób mam ubiegać się o zieloną kartę i gdzie, jak na razie mało wiem na ten temat, więc proszę o wyjaśnienie mi co tak naprawdę powinnam zrobić, z góry dziękuję ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Bylo tysiac razy. Najlatwiej jakbys zapomniala o wyprowadzeniu sie do USA...

Jezeli to nie jest opcja, to mozesz uzyskac prawo mieszkania tam przez sponsorowanie rodzinne (najlatwiej - malzenstwo), sponsorowanie pracownicze lub wygrana w loterii wizowej. Wszystkie trzy opcje powiedzmy ze nie bardzo powszechnie dostepne.

Btw - jedno nie przestaje mnie dziwic - dlaczego wszyscy ktorym sie wydaje ze do USA wystarczy sie wyprowadzic (pojawiaja sie tu srednio co tydzien) nie pomysla przez trzy sekundy dlaczego milard ludzi na swiecie chcacy to samo tego jeszcze nie zrobil i czy przypadkiem cos tu nie gra...

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie zadać bardziej konkretne pytanie. Jeżeli ktoś dowiaduje się o wylosowaniu zielonej karty w maju to jaki jest następny krok poza oczywiście wpłaceniem pieniędzy za wizę oraz dalszą chęcią wyjazdu? Co następuje po majowym ogłoszeniu szczęśliwców?

Link to comment
Share on other sites

Wpłacenie pieniędzy za rozpatrzenie wniosku " a nie za wizę" jest ostatnim etapem przy ubieganiu się o GC i następuje w konsulacie tuż przed interview.Sama wiza imigracyjna jest darmowa a te ponad $800 to za rozpatrzenie wniosku (pozytywne bądź negatywne).W pierwszej kolejności trzeba będzie wypełnić masę dokumentów .Później jak się zmieścisz ze swoim wylosowanym numerem to Cię poinformują o konieczności zrobienia badań lekarskich,prześwietleń,aids ,szczepień itp. Pamiętaj ,że pozytywną informację o wylosowaniu która się pojawi w maju przeczyta 100 tyś.osób a tylko połowa dostanie GC. Ci co mają bardzo odległy numer pomimo informacji ,że wylosowali nie mają szans.

klaszka - tak naprawdę to tylko jedno wyjście pozostaje .Ślub z obywatelem USA. Loteria to loteria a sponsorowanie pracownicze to nie wielkie szanse.

Link to comment
Share on other sites

Ci co maja odlegly numeru musza byc cierpliwi i liczyc na szczescie ze ktos kto wylosowal numer nie odesle na czas papierow,odesle ale badania zle wyjada-nie bedzie sie kwalifikowac na wize i jej nie dostanie wtedy sie bierze kolejna osobe na rozmowe..wazne ze takie rozmowy musza sie skonczyc do 30 wrzesnia 2013 roku ..po tym terminie nic nie przyjdzie na dana loterie :)

klaszka moze zacznij od lektury forum i dzialu zielona karta i emigracja

Link to comment
Share on other sites

W pierwszej kolejności trzeba będzie wypełnić masę dokumentów .Później jak się zmieścisz ze swoim wylosowanym numerem to Cię poinformują o konieczności zrobienia badań lekarskich,prześwietleń,aids ,szczepień itp.

Nie było etapu pośredniego, był tylko jeden list w którym były i dokumenty do wypełnienia w tym świadectwo niekaralności i wymóg zrobienia badań, szczepień, RTG. Pełen komplet się odsyłało i później czekało na wezwanie na rozmowę z konsulem.

Im szybciej sie odesłało tym większa szansa na wezwanie na rozmowę.

Link to comment
Share on other sites

Czyli, jesli ktos wylosuje zielona karte musi jak najszybciej wyslac dokumenty ? Myslalam, ze bardziej liczy sie miejsce na liscie. Wiem, ze wszystko będzie wiadome po pierwszym maja. W poprzednich loteriach z tego co czytalam oprocz formularza http://www.state.gov...ation/81807.pdf wysylalo im sie cos jeszcze ? Ma ktos moze tlumaczenie tego formularza ?

Link to comment
Share on other sites

jest tez inny formularz ktory podawalem juz pare razy a odnosi sie do nauki,pracy itd...

jesli nadal to bedzie aktualne

oczywiscie ze pare dni nie zrobia roznicy ale jesli zbyt dlugo bedziesz czekac z odeslaniem papierow to Twoj numer moze przejsc i nikt Cie nie zaprosi na rozmowe,,to nie wizy rodzinne ze ktos bedzie czekac i pare miesiecy,tutaj wszystko musi sie zakonczyc do 30 wrzesnia 2013.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...