xero88 Napisano 5 Lutego 2014 Zgłoś Napisano 5 Lutego 2014 Drodzy, mam dosyc skomplikowaną sytację, w intenercie czytam różne rzeczy ale chyba potrzebuje kolejnych spojrzen na moją sytuację. Mam w tej chwili wizę turystyczną na 10 lat (tzn promesse) w stanach mam klepniętą do końca marca 2014. Byłem tam przez ponad 5 tyg i... zakochałem się. W stanach i w moim chłopaku - amerykanine. Jestem grafikiem komputerowym, licencjat robiłem z administracji, studia podyplomowe z grafiki. Mam juz 4 letnie doświadczenie w zawodzie na stanowisku grafika i portfolio, które moim zdaniem jest ok. Moim marzeniem jest podjęcie legalnej pracy w nowym jorku i zycie z partnerem. Nie jestesmy zainteresowani slubem w stanach, nie chce zeby myslal ze jestem z nim dla papierów, sami tez za krótko się znamy. On sam zarabia jakies 2 tys dol i mieszka z rodzicami wiec pewienie nie było by go stac zeby mnie sponsorowac. Rozwiazaniem wydaje sie szukanie pracy w usa, rozumiem, ze najpierw musze znalezc pracodawce, ktory złozy na mnie wniosek, pozniej ja musze ubiegac sie o wize pracowniczą co jest bardzo trudnym procesem czesto zostaje odrzucone. Co radzicie? Jak sie przygotowac? co robic? To bardzo istotna dla mnie kwestja i prosze Was o poważne potraktowanie mojego problemu. Pozdrawiam :-)
KaeR Napisano 5 Lutego 2014 Zgłoś Napisano 5 Lutego 2014 Abstrahując od sytuacji personalnej, grafik komputerowy to nie jest zawód pierwszej potrzeby w USA. Jakiejś specjalnej opcji nie masz. Pracodawca i sponsoring. Tyle. To czy masz tam chłopaka czy nie, nie ma znaczenia.
kzielu Napisano 5 Lutego 2014 Zgłoś Napisano 5 Lutego 2014 Wrocic do Polski. Masz zerowe szanse do utrzymania legalnego statusu do momentu kiedy beda teoretycznie wydawac H-1B wiec nawet gdybys znalazl pracodawce (patrz post KaeR wyzej) to jej nie dostaniesz. Slub to najlatwiejsza droga do emigracji w Twojej sytuacji.