lukash1337 Napisano 21 Lutego 2014 Zgłoś Napisano 21 Lutego 2014 Witam. Chciałbym się zapytać czy istnieje dla mnie i dla mojej żony jeszcze jakakolwiek szansa na legalną emigrację do USA. Mam 24 lata, jestem studentem 5 roku (bronię się w listopadzie), żonaty od 3 lat. Teraz, gdy kończę studia, rozglądam się w kierunku przyszłości jak mogę. Mój dziadek jest obywatelem USA. Obywatelstwo dostał w 1993 roku (jako, że jego matka, a moja prababcia urodziła się w Philadelphii). Wiele razy pracował na czarno w Chicago, nie wiedząc nawet, że mógł się starać o obywatelstwo. W końcu je dostał, ale tyle ile potem przepracował skończyło się emeryturą w wysokości 27$ miesięcznie Kiedy dziadek dostał obywatelstwo, a ja miałem 3 lata, pojawiła się możliwość zasponsorowania całej rodziny na zieloną karte. Jednak, z racji tego, że moja mama jest prawnikiem (nie mogła wykonywać swojego zawodu w USA) oraz nie było jej stać na latanie do USA i z powrotem co rok, brzydko mówiąc "olała sprawę". Jako, że ona olała sprawę to również i ja nie mogłem dostać zielonej karty, bo jedyny sposób w jaki mógłbym ją dostać to właśnie przez nią. Ostatnio zupełnie przypadkiem ktoś mi powiedział, żebym jechał do konsula w Krakowie dopytać się czy mogę się starać o tę zieloną karte czy też nie. Pojechałem dzisiaj i piszę tego posta na świeżo "po" rozmowie, która specjalnie dla mnie różowa nie była. Konsul powiedział mi, że na zieloną karte nie mam szans, bo raz, że mam ponad 21 lat, a dwa, że jestem żonaty. A już na pewno nie przez dziadka. Jedynym sposobem, w jaki mógłbym otrzymać jeszcze zieloną kartę to gdyby otrzymała ją matka i przeszła przez proces naturalizacji. Moja matka niebawem przechodzi na emeryturę i myślała poważnie o kupieniu domku w USA i o spokojnej starości tam, ale nie zna języka. Ja sam nie wiem jak proces naturalizacji wygląda, nie jestem w tym zaznajomiony, bo piszę ten temat "na ciepło" po wizycie u konsula. Co więcej, otrzymanie przez nią zielonej karty ma ponoć trwać aż 10 lat!