Skocz do zawartości

Erasmus w USA


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam garść zagadnień nad którymi zastanawiałem się od dłuższego czasu i które mnie nurtują. (tak wiem, wszystko jest dostępne w internecie i na pewno taki temat już powstał, jednak liczy się twoja opinia którą chcę poznać, warto też mieć najświeższe informacje).

W styczniu 2018 wybieram się na 6 miesięcznego "erasmusa" do USA. Moją uczelnią domową jest brytyjski uniwersytet. Program który będę odbywał to undergraduate degree. 

1) Kompletnie jestem zielony, ostatnie kilka lat spędziłem w Brytanii, czy wizę mogę załatwić nie opuszczając wyspy? Z tego co się orientuję, potrzebuję wizę F-1, nie ukrywam, że zapewne będzie wiązało się to z kosztami, jakimi? Czy jest to porównywalny koszt do wizy turystycznej? (Turystyczna to koszt podobno 1500zł). Po ukończeniu studiów chciałbym wrócić do stanów i spędzić tu trochę czasu turystycznie, w związku z tym szkoda przepłacać bądź płacić dwókrotnie za to samo. Mogę wydłużyć F-1? bądź dokonać jakiejś konwersji wizy?
2) Ubezpieczenie. Teoretycznie uczelnia wymaga ubezpieczenia, jednak nie widzę siebie w roli zdrowego chłopaka płacącego $1000/msc za podstawowy pakiet medyczny z którego i tak nie skorzystam. Gdybym został postrzelony w tym dzikim kraju rozumiem, że ambulans po mnie przyjedzie, wystawią mi rachunek, zaś ściągalność wynosi 0% w przypadku turystów, a szpitale mają to wpisane w straty i są zasilane budżetem stanowym. Dobrze kombinuje?
3) Prawo jazdy. Chciałbym wyrobić prawo jazdy na motocykl w USA, ale jednocześnie mieć możliwość korzystania z tego dokumentu po powrocie do UK. Na chwilę obecną mam pełne brytyjskie prawo jazdy kat. B. Czy jest szansa abym wyrobił kat A w USA i korzystał dalej w Europie?