Skocz do zawartości

Wiza pracownicza dla artystów?-Przypadek reżysera Milosa Formana


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy temat w dobrym dziale i generalnie nie znam się,więc proszę o pomoc.Ogłądałem właśnie dokument o znanym czeskim reżyserze Milosie Formanie,ktory wyjechał do USA by tam nakręcić "Odlot".Ciekawi mnie na jakiej podstawie mógł podjąć tam pracę reżysera.Reżyserię filmu zleciło mu studio Paramount Pictures,więc ono zapewne załatwiło mu jakąś wizę i wszelkie formalności.jednak potem,reżyser ten spędził bezrobotny....2 lata w pewnym hotelu,gdzie właściciel-też artystycznie natchniony-pozwolił mu mieszkać tam za darmo przez tak długi czas.I tutaj mam do was pytanie-bo pewnie wiecie lepiej o rozwikłanie tej zagadki.A mianowicie na jakiej podstawie tenże reżyser mógł przesiedzieć w stanach bez pracy aż 2 lata? Moje pytania:

1.Na jaki maksymalnie czas studio filmowe może wystawić wizę pracowniczą dla artysty? Jeżeli studio filmowe po 2 miesiącach zakończyło z nim współpracę to możliwe,że wizę pracowniczą miał załatwioną na o wiele dłuższy czas?

2.Czy możliwe jest,że Forman przebywał te 2 lata w USA nielegalnie? To by było nieprawdopodobne,bo kiedy w końcu Michael Douglas zaangażował go do reżyserii "Lotu nad kukułczym gniazdem" zapewne musiał się starać o kolejną wizę pracowniczą dla niego-ale jeżeli by tak było,to wydałoby się od razu,że Forman siedział kupę czasu w USA nielegalnie czyli natychmiastowa deportacja.

3.Czy możliwa była w tym przypadku jakaś...amnestia? mimo,że skończyła mu się wiza pracownicza załatwiona przez paramount i przebywałby w USA nielegalnie to ze względu na to,że jest wybitnym artystą odstąpiono by od jakichkolwiek konsekwencji wobec jego osoby?

Może macie jakieś sugestie czy domysły jak to mogło wyglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe nachodzą Cię rozmyślania... :P