mcpear Napisano 3 Maja Zgłoś Napisano 3 Maja Z tego co wiem to BMW kusiło tym, że można było sobie pojeździć własnym autem po autorstradach bez limitu prędkości zanim się go wysłało do USA, co dla wielu kupujących było dodatkową zachętą. Poza tym słyszałem (ale nie umiem zweryfikować), że takie modele BMW nie miały fabrycznego odcięcia paliwa przy prędkości 100 mil na godzinę. Wszystkie te sprzedawane bezpośrednio na amerykański rynek ponoć odcinają paliwo przy prędkości 100 mph. To chyba jest zresztą cechą wspólną dla wielu modeli sprzedawanych dzisiaj w USA. 1 Cytuj
cavscout Napisano 3 Maja Zgłoś Napisano 3 Maja 1 minute ago, mcpear said: Z tego co wiem to BMW kusiło tym, że można było sobie pojeździć własnym autem po autorstradach bez limitu prędkości zanim się go wysłało do USA, co dla wielu kupujących było dodatkową zachętą. Poza tym słyszałem (ale nie umiem zweryfikować), że takie modele BMW nie miały fabrycznego odcięcia paliwa przy prędkości 100 mil na godzinę. Wszystkie te sprzedawane bezpośrednio na amerykański rynek ponoć odcinają paliwo przy prędkości 100 mph. To chyba jest zresztą cechą wspólną dla wielu modeli sprzedawanych dzisiaj w USA. Z tego co rozumiem, te samochody w programie European delivery miały takie same specyfikacje co samochody odbierane w USA. Standardowy fuel cutoff był 155 mph, czy to odbierany w USA czy Europie. 1 1 1 Cytuj
Rita Berg Napisano 6 Maja Autor Zgłoś Napisano 6 Maja W dniu 3.05.2024 o 16:33, cavscout napisał: Nie jestem specem od ubezpieczeń samochodowych dla turystów czy dla samochodów starszych niż 25 lat które są importowane tutaj. Ale nawet ja widziałem samochody na europejskich blachach w USA oraz dużo samochodów z europy i Japonii które zostały importowane tutaj. Chyba żeby te cuda ubezpieczyć tutaj trzeba to robić osobiście bo nawet nie wiem czy wyskoczą one na stronie ubezpieczyciela. https://www.libertymutual.com/insurance-resources/auto/car-insurance-for-non-us-citizens, https://www.progressive.com/answers/international-drivers-license-car-insurance/, https://www.statefarm.com/simple-insights/auto-and-vehicles/auto-insurance-foreign-drivers Ale jak pisałem, ten europejski Fiat 500 nie jest dobrym wyborem. Jakby mieli 25 letniego albo starszego w dobrym stanie VW Golfa GTI, jakieś BMW M3 w europejskim standardzie czy cos podobnego, to mogliby sprowadzić, zarejestrować i pewnie jeszcze sprzedac z zyskiem. Fiat 500 to nie jest to niestety. Dziękuję. Nie ma celu importowania. Dziewczyna wyjeżdża na 9-miesięczny staż do USA, chce pojeździć własnym samochodem, a potem wrócić i jeździć własnym samochodem w domu. Cytuj
Rita Berg Napisano 6 Maja Autor Zgłoś Napisano 6 Maja W dniu 1.05.2024 o 20:10, andyopole napisał: Raz piszesz ze 25 a w innym miejscu że jest 5 lat stary. Zdecyduj się. ;-) Pięćsetka nie może chyba jeszcze mieć 25 lat. Chyba że stara wersja. Nigdzie nie napisałem, że ma 25 lat. Cytuj
mola Napisano 6 Maja Zgłoś Napisano 6 Maja 13 minut temu, Rita Berg napisał: Dziękuję. Nie ma celu importowania. Dziewczyna wyjeżdża na 9-miesięczny staż do USA, chce pojeździć własnym samochodem, a potem wrócić i jeździć własnym samochodem w domu. Więc wszystkie koszta razy dwa. Plus do tego transport oceaniczny (a takim zazwyczaj biorą auta) to każdorazowo około 6 tygodni czekania. Więc trzy miesiące z tych dziewięciu auto spędzi na statku. Cytuj
kzielu Napisano 6 Maja Zgłoś Napisano 6 Maja 32 minutes ago, Rita Berg said: Dziękuję. Nie ma celu importowania. Dziewczyna wyjeżdża na 9-miesięczny staż do USA, chce pojeździć własnym samochodem, a potem wrócić i jeździć własnym samochodem w domu. To jest mozliwe bo prawo zdaje sie pozwala na krotkotrwaly import - https://www.cbp.gov/trade/basic-import-export/importing-car <- tu jest wszystko co powinna wiedziec. Natomiast moim zdaniem nie ma to wielkiego sensu - szczegolnie ze to nie jest zaden specjalny samochod, 1 Cytuj
mcpear Napisano 6 Maja Zgłoś Napisano 6 Maja On 4/29/2024 at 3:50 AM, Rita Berg said: Dziękuję za odpowiedź, adminie! Próbuję ustalić poziom kosztów samego transportu - nie powinno być cła. Jest to import tymczasowy na 9 miesięcy. Samochód ma niecałe 25 lat - wymaga pewnego ostrzeżenia. Ale to nie są pieniądze do zapłaty. Chyba jednak prawie napisałeś Cytuj
cavscout Napisano 6 Maja Zgłoś Napisano 6 Maja 1 hour ago, Rita Berg said: Dziękuję. Nie ma celu importowania. Dziewczyna wyjeżdża na 9-miesięczny staż do USA, chce pojeździć własnym samochodem, a potem wrócić i jeździć własnym samochodem w domu. Ale to jest właśnie import w prawnym znaczeniu. Cytuj
czarex Napisano 11 Maja Zgłoś Napisano 11 Maja (edytowane) Jesli uzywasz samochodu na terenie USA ponizej 12 miesiecy to nie musisz go rejestrowac ani robic importu. Powyzej 12 miesiecy jest inaczej. Wiem z tego powodu, ze sam importowalem auto (2009 Cadillac CTS) podczas przeprowadzki z Kanady. Przejechalem autem w lipcu 2015 do USA, sprawy importowe zalatwialem w czerwcu 2016 w Tampie. Wspomniany Fiat 500 wystepuje w USA wiec da sie ubezpieczyc (mimo ze mowimy o europejskiej wersji), wiekszym problemem bedzie ubezpieczenie na USA na zagranicznym prawie jazdy. Ubezpieczalnie potrafia krzyknac $500 na miesiac (2016 rok) za podstawowe ubezpieczenie jesli ktos nie ma historii w USA. EDIT: osobiscie bym sie nie bawil w ciagniecie auta z EU do USA na 9 miesiecy - przez koszta transportu (plus jesli auto masz na blachach PL to podlega obowiazkowi ubezpieczenia rowniez w PL, co rowniez generuje zbedne koszta). Jesli nie kupno auta tutaj to wynajem. EDIT2: az sprawdzilem koszt ubezpieczenia: If you want to purchase a policy from Progressive or Farmers, here's what you can expect to pay for a six-month policy with minimum coverage: Progressive - $391 if you have a foreign driver's license Progressive - $335 if you have a U.S. driver's license Farmers - $673 if you have a foreign driver's license Farmers - $673 if you have a U.S. driver's license Edytowane 11 Maja przez czarex Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.