Skocz do zawartości

Bialy Paszport


pmark

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczka zielonej karty,z USA do Polski wrocilam 1 listopada 2005 roku czyli jestem w kraju 2 lata i 2 miesiace, chcialabym poleciec do USA spowrotem,bialy paszport mam wazy do marca 2008 i tu moje zapytanie:wszedzie pisza ze nie mozna przekroczyc 1 roku poza granicami usa,gdy ma sie bialy paszport 2 lat a jak jest jak ja juz przekroczylam 2 lata ale mam wazy bialy paszport do marca 2008,moge spokojnie wybrac sie w podroz za ocean czy moga mnie nie wposcic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Formalnie sprawa wyglada tak jak poniżej, jest to cytat ze stron Ambasady USA w Warszawie (http://polish.poland.usembassy.gov/poland-pl/permanent_resident.html):

"Stały rezydent USA oraz warunkowy rezydent (tzw. conditional resident) zachowują swój status, jeśli na stałe i w dobrej wierze zamieszkują na terenie USA i nie opuszczają Stanów Zjednoczonych na okres dłuższy niż rok. Osoby posiadające tzw. re-entry permit popularnie zwany „białym paszportem” mogą przebywać poza USA w ramach ważności dokumentu, co najczęściej oznacza 2 lata."

Jak widać jest napisane, że mogą przebywać poza granicami USA w ramach ważności "białego paszportu". Tak jest formalnie, a jak praktycznie tego nie wiem, bo nikt z moich znajomych nie odwarzył się przekroczyć "magicznych 2 lat" poza granicami USa. Najlepiej zadzwonić do ambasady, lub jeśli masz kogoś w stanach, to niech ta osoba pogada z jakimś prawnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A jak to jest w sytuacji gdy polka z mężem (Amerykaninem) na stałe się przeprowadzili do Polski? Czy ona będzie miała później problemy z powrotem - np. aby zobaczyć się z teściami?? Wjechała na początku do Stanów na K1 i tam wzięli ślub.

Hmmm... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sly ;) Tu chodzi o moją siostrę dlatego pytam:)