Skocz do zawartości

Mit O Niskich Cenach W Usa Prawda Czy Fałsz?


SpartaN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem studentem, co prawda dopiero pierwszego roku informatyki, ale powziąłem postanowienie że jeżeli za wiele sie w naszym Państwie nie zmieni to wyjadę za granicę - do Stanów Zjednoczonych. Zacząłem się interesować Stanami, przeczytałem do tej pory 2 ksiażki i z opowieści rodziny która była w USA wiem, że ceny i życie w tym kraju jest tańsze, łatwiejsze pod względem zakupów produktów - hotele, restauracje, jedzenie ogólnie produkty i usługi. Chciałem zapytać się u źródła czyli osób które tam przebywały przez dłuższy okres, a nie polegać na opiniach osób, fakt bliskich ale być może byli w danym rejonie gdzie jest to faktycznie tańsze niż w innych lub po prostu emocjonalnie do tego podeszli. Nie mniej nawet jeden z doktorów na naszej uczelni przyznał że USA jest o wiele tańsze, a to już jakiś autorytet do tego uczył nas mirkoekonomii. Czy te niskie ceny to mit? W jaki sposób Ameryka do tego doszła? Czemu te ceny aż tak odstają od tych w Polsce pomijając aspekt wysokości zarobków. Jaka jest obecnie płaca minimalna w Stanach i czy obecnie kryzys daje się mocno odczuć, ta euforia na giełdach w Stanach jest odczuwalna dla zwykłego obywatela? Jak wam sie podoba życie w tym kraju? Czy cofając się w czasie zostalibyście w Polsce czy jednak uważacie wyjazd za słuszną decyzje?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

"Czemu te ceny aż tak odstają od tych w Polsce pomijając aspekt wysokości zarobków" - wiekszy, bardziej konkurencyjny rynek i, bardzo czesto, nizsze podatki niz w Europie.

"Jaka jest obecnie płaca minimalna w Stanach" $7.25 na godzine

"czy obecnie kryzys daje się mocno odczuć" juz sie znacznie polepszylo - ale ludzie nadal sa ostrozni

"euforia na giełdach w Stanach jest odczuwalna dla zwykłego obywatela" - nie