Iraetyrr Napisano 4 Kwietnia 2016 Zgłoś Napisano 4 Kwietnia 2016 Witam wszystkich ponownie!Ponieważ mam już na swoim koncie jeden udany temat to zakładam drugi Sytuacja (dość ogólnie, żeby wielu skorzystało): jestem pracującym studentem branży ścisłej/technicznej, mam już studia I stopnia, robię II stopień zaocznie. Wystartowałem o zieloną kartę (moja dziewczyna też) i... pojawia się problem [meritum]Moje studia potrwają jeszcze rok, półtora... może nawet dwa lata. (ale podstawcie pod to dowolną sytuację życiową, która was wiążę) Zależy jak szybko się uwinę. Ale też nie ma co liczyć na cuda. Załóżmy ,że któreś z nas (ja lub dziewczyna) wygra w loterii w tym roku i... co dalej ?Wiem ,że teoretycznie jest pół roku na wyjazd. Z drugiej strony jeśli się uda (wiem jakie są szanse, problem może nie wystąpić), to czy da się coś zrobić/kombinować, żeby faktycznie kupić te rok-półtorej ?[/meritum] Zrobię oczywiście wszystko, żeby magistra zamknąć jak najszybciej, ale nie zawsze da się wszystko pogodzić na miejscu jak trzeba. Gdyby mi jeszcze wyjazd wpadł to największy ból to rezygnować i próbować (tą lub inną drogą) potem, jeszcze raz, czy jechać i rzucać studia - w sumie to jeśli zdam ten semestr, to jeszcze ~ rok/półtora i powinno być z głowy. (2 lata to jest bardzo negatywny plan).Można prosić o sugestie ? Ciągnie mnie do stanów jak nigdzie indziej. Kraj wielki jak kontynent, który naprawdę jest jednym krajem, a nie zlepkiem państw. Kraj możliwości. Kraj w którym "chcieć to móc" (no mając jakieś zdolności intelektualne czy manualne/fizyczne i chęć do pracy) i w którym na pewno są większe szanse na "american dream" niż w Europie, gdzie zaraz się jakiś Ahmed zdetonuje Jeśli w maju się dowiem ,że wygraliśmy (pomijam ślub cywilny i rozmowę z konsulem) to trzeba liczyć ,że ma się +/- pół roku na wyjazd (licząc od rozmowy w konsulacie?). Ile razy można wlecieć do USA i wylecieć po krótkim (powiedzmy wakacyjnym) pobycie ,żeby się nie przyczepili ?Chciałbym taki bajer zrobić raz,